Pagina 2 van 2
valpartijen en materiaal ?
Geplaatst: 13 apr 2007 23:00
door timper
Quoten: Origineel geplaatst door bikeboss op 13 April 2007
Musseeuw klaagt twee zaken aan i.v.m. de valpartijen:
- de vroegere drinkbushouders kon je wat dichtknijpen, zodat de bussen er beter in geklemd zaten. Met die vederlichte houdertjes van tegenwoordig is dat niet meer mogelijk, tewijl ze amper enkele grammetjes gewichtsbesparing opleveren.
- met hoge carbonvelgen tegen zeventig per uur op kasseien afdalen is zelfs voor de stuurvaardigsten uit het profgild om problemen vragen. Praktisch alle gevallen renners reden met zulke velgen. Die peperdure Lightweights zijn prima voor asfalt, maar ongeschikt voor kasseien.
Hij legt hiermee de schuld vooral bij de materiaalsponsors.
Ik ben nochtans fan van Museeuw, maar hier zit hij er toch naast. Als de eerste valt dan vallen de renners erachter ook op kemmel en dat heeft op zich niet direct iets met die wielen te maken natuurlijk, da's pech hebben.
Al die theorieën over de oorzaak... De organisatie zegt dat "Casper het zelf gezocht heeft" door tegen het wiel van zijn voorganger te rijden...jawadde
valpartijen en materiaal ?
Geplaatst: 13 apr 2007 23:32
door ilfalco2004
Op sporza werd ook de banden spanning aangehaald en daar zit zeker wat in met 10 bar over kinderkopjes dat is zeker 3 bar te veel. Verder wordt bij PRB veel gebruik gemaakt van een klassiek stalen frame (oa ballan) al dan niet met verlengde bovenbuis.
valpartijen en materiaal ?
Geplaatst: 14 apr 2007 02:24
door kuiper
Quote: Origineel geplaatst door bikeboss op 13 April 2007
met hoge carbonvelgen tegen zeventig per uur op kasseien afdalen is zelfs voor de stuurvaardigsten uit het profgild om problemen vragen. Praktisch alle gevallen renners reden met zulke velgen. Die peperdure Lightweights zijn prima voor asfalt, maar ongeschikt voor kasseien.Hij legt hiermee de schuld vooral bij de materiaalsponsors.
Wat Museeuw zegt kan me eigenlijk weinig schelen,
ik rij liever met me Lightweights over de kasseien
(wat ook gewoon zonder problemen moet kunnen)
dan met maar ook één van hem ze frames.
Lijkt wel of het ADA met publiciteitsman Museeuw vs. CarbonSports is,
http://www.ada.prorider.org/sounds/wk.wma
Zou Museeuw ook ze mond hebben open getrokken als er Zipp 404 of bijv. Shimano Hoge velg in die fiets zaten van Casper?
Museeeuw gebruikt toch lightweights in ze MTB?
valpartijen en materiaal ?
Geplaatst: 14 apr 2007 10:59
door havana
Wat heeft het feit dat Museeuw LW in z'n MTB gebruikt hiermee te maken?
valpartijen en materiaal ?
Geplaatst: 14 apr 2007 13:56
door bikeboss
Ik ben nooit fan van Musseeuw geweest (heb hem gewoon nooit sympathiek gevonden), maar het verband tussen Lightweights op een MTB en op een racefiets voor kasseiwerk ontgaat mij ook.
Wat de fietsen voor PRB betreft: het is niet de bovenbuis die wordt verlengd, maar wel de wielbasis door een langere achtertrein en vaak ook een meer gebogen voorvork. Dit jaar gaat Franzoi zelfs op zijn crossfiets rijden, en de bovenbuis daarvan is normaliter een cm korter dan bij een wegfiets. Verder worden ook bredere bandjes gebruikt -25 of zelfs 27- met inderdaad enkele bar minder druk erin.
valpartijen en materiaal ?
Geplaatst: 14 apr 2007 14:16
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door Ultra_Ivo op 12 April 2007
De Canyon frames van Unibet bijvoorbeeld. Het kleiner aantal spaken dat er in steekt heeft wel een enorme spaakspanning. Ik hoor van de rijders met dergelijke wielen alleen maar dat die stijf en strak zijn. Met excuses voor het omschoppen van jouw heilige huisjes.
Als je dan toch denkt goed geplaatst te zijn om "heilige huisjes om te schoppen" (iets een "heilig huisje" noemen is natuurlijk ook maar een discussietechniek om je eigen mening als moedig te laten klinken; in wezen hebben weinig in deze discussie "heilige huisjes"), begin dan eerst met je feiten te kennen: Unibet rijdt met carbon frames...En over carbon frames is niets veralgemenend te zeggen (net zomin als over -al dan niet oversized- alu frames), want je hebt er stijve, slappe, comfortabele en andere in. Dus als je niet eens weet welk het frame in kwestie is, en hoe het is: mondje toe erover.
Met Lightweights moet je ook je eerste kilometer nog rijden blijkbaar. Ook niet zomaar alle carbonwielen kan je over een kam scheren... en ik zal nog 1 iets meer zeggen: dacht dat je Unibets LWs dezelfde zijn als degene die jij kan kopen?
Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 14 April 2007
Wat Museeuw zegt kan me eigenlijk weinig schelen,ik rij liever met me Lightweights over de kasseien (wat ook gewoon zonder problemen moet kunnen)dan met maar ook één van hem ze frames.
Is dit Nederlands?
Voorts post je wel volledig naast de kwestie. Museeuw heeft trouwens thuis Lightweights staan; ik weet niet waarom je er ADA bij sleurt, en met die MTB foto komt aandraven...
valpartijen en materiaal ?
Geplaatst: 14 apr 2007 22:52
door reinvandewou
oef, een pijnlijke snaar geraakt?
valpartijen en materiaal ?
Geplaatst: 15 apr 2007 01:48
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door rein van de wou op 14 April 2007
oef, een pijnlijke snaar geraakt?
Ja, ik kan niet tegen zwetsen... Voorts is elke discussie interessant met mensen die kunnen redetwisten (bv. relevante onderscheiden maken, weten wat statistiek is, enz.) en weten waarover ze praten (bv. zich niet vergissen over de feiten vooraleer ze hun interpretatie geven); de rest is tijdverlies.
valpartijen en materiaal ?
Geplaatst: 15 apr 2007 09:51
door ericb2
@casran: aangezien jij dan blijkbaar zo perfect geplaatst ben leg dan de situatie (welke lightweights, wat is er nu misgelopen op de kemmel, ...) eens uit ipv van altijd zo van die posts te maken van ik weet alles en ik ken iedereen maar ik mag/wil het toch niet zeggen tegen jullie ...
Eric B
valpartijen en materiaal ?
Geplaatst: 16 apr 2007 21:21
door zeemeeuw
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 14 April 2007
Quoten: Origineel geplaatst door Ultra_Ivo op 12 April 2007
De Canyon frames van Unibet bijvoorbeeld. Het kleiner aantal spaken dat er in steekt heeft wel een enorme spaakspanning. Ik hoor van de rijders met dergelijke wielen alleen maar dat die stijf en strak zijn. Met excuses voor het omschoppen van jouw heilige huisjes.
Als je dan toch denkt goed geplaatst te zijn om "heilige huisjes om te schoppen" (iets een "heilig huisje" noemen is natuurlijk ook maar een discussietechniek om je eigen mening als moedig te laten klinken; in wezen hebben weinig in deze discussie "heilige huisjes"), begin dan eerst met je feiten te kennen: Unibet rijdt met carbon frames...En over carbon frames is niets veralgemenend te zeggen (net zomin als over -al dan niet oversized- alu frames), want je hebt er stijve, slappe, comfortabele en andere in. Dus als je niet eens weet welk het frame in kwestie is, en hoe het is: mondje toe erover.
Met Lightweights moet je ook je eerste kilometer nog rijden blijkbaar. Ook niet zomaar alle carbonwielen kan je over een kam scheren... en ik zal nog 1 iets meer zeggen: dacht dat je Unibets LWs dezelfde zijn als degene die jij kan kopen?
Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 14 April 2007
Wat Museeuw zegt kan me eigenlijk weinig schelen,ik rij liever met me Lightweights over de kasseien (wat ook gewoon zonder problemen moet kunnen)dan met maar ook één van hem ze frames.
Is dit Nederlands?
Voorts post je wel volledig naast de kwestie. Museeuw heeft trouwens thuis Lightweights staan; ik weet niet waarom je er ADA bij sleurt, en met die MTB foto komt aandraven...
wat is het verschil dan ?
zijn ze sterker ?,..
grtz
valpartijen en materiaal ?
Geplaatst: 16 apr 2007 22:42
door coureurtjen
museeuw heeft aan zijn eigen zoon lightweights gegeven dus zo slecht zal hij ze niet vinden
.