Wielrennen: over de sport en beoefenaars
Quoten: Origineel geplaatst door MIOB op 10 April 2007
Ik heb alleen nog geen redenen gehoord.
Ok, een fietser mag dus niet reageren als er een auto rakelings voorbij scheurt? Een fietser mag niet reageren als een auto zonder te kijken uit de oprit rijdt? Want dat wordt ervaren als agressief gedrag.
Maar een autorijder mag zich wel ergeren aan een fietser op de rijbaan (the horror).
Er worden fouten gemaakt langs beide kanten, en jij wil de kant van de fietsers gewoon niet zien.
Edit: en over dat richting aangeven. Ik (als competitief fietser, wat regelmatige trainingen impliceert) zal zo vaak als mogelijk mijn arm uitsteken als ik afsla, zal bijna altijd mijn hand opsteken als dank als een autobestuurder mij voorlaat.
En velen op dit forum zullen dat doen, maar er zijn bepaalde zondagsrijders die zulke simpele dingen over het hoofd zien omdat ze maar weinig fietsen.
Ik heb alleen nog geen redenen gehoord.
Ok, een fietser mag dus niet reageren als er een auto rakelings voorbij scheurt? Een fietser mag niet reageren als een auto zonder te kijken uit de oprit rijdt? Want dat wordt ervaren als agressief gedrag.
Maar een autorijder mag zich wel ergeren aan een fietser op de rijbaan (the horror).
Er worden fouten gemaakt langs beide kanten, en jij wil de kant van de fietsers gewoon niet zien.
Edit: en over dat richting aangeven. Ik (als competitief fietser, wat regelmatige trainingen impliceert) zal zo vaak als mogelijk mijn arm uitsteken als ik afsla, zal bijna altijd mijn hand opsteken als dank als een autobestuurder mij voorlaat.
En velen op dit forum zullen dat doen, maar er zijn bepaalde zondagsrijders die zulke simpele dingen over het hoofd zien omdat ze maar weinig fietsen.
Quoten: Origineel geplaatst door paashaas op 10 April 2007
Quoten: Origineel geplaatst door MIOB op 10 April 2007
Ik heb alleen nog geen redenen gehoord.
Ok, een fietser mag dus niet reageren als er een auto rakelings voorbij scheurt? Een fietser mag niet reageren als een auto zonder te kijken uit de oprit rijdt? Want dat wordt ervaren als agressief gedrag.
Maar een autorijder mag zich wel ergeren aan een fietser op de rijbaan (the horror).
Er worden fouten gemaakt langs beide kanten, en jij wil de kant van de fietsers gewoon niet zien.
Dat is een reactie op die discussie, niet op deze. Natuurlijk mag ene auto zich ergeren aan een fietser die tegenliggend op zijn weghelft rijdt of weigerd het daarnaast gelegen fietrspad te gebruiken, dat doet d efietser bewust. De fietser mag zich ook ergeren aan een auto die te dicht langsrijdt, natuurlijk, maar hou darabij wle in gedachten dat die auto 'gewoon inhaald' in zijn/hara visie en zich niet realiseerd verkeerd bezig te zijn terwijl ik mjij niet kan voorstellen dat een peleton wielrenners die het hele wegdek opeist niet ergens diep avn binnen weet fout bezig te zijn.
Dat auto voorbeeld is wat ik in mijn vorige berichtje probeer te zeggen, misschien mis ik iets, ik heb nooit op een wielrenfiets gezeten.
Quoten: Origineel geplaatst door MIOB op 10 April 2007
Ik heb alleen nog geen redenen gehoord.
Ok, een fietser mag dus niet reageren als er een auto rakelings voorbij scheurt? Een fietser mag niet reageren als een auto zonder te kijken uit de oprit rijdt? Want dat wordt ervaren als agressief gedrag.
Maar een autorijder mag zich wel ergeren aan een fietser op de rijbaan (the horror).
Er worden fouten gemaakt langs beide kanten, en jij wil de kant van de fietsers gewoon niet zien.
Dat is een reactie op die discussie, niet op deze. Natuurlijk mag ene auto zich ergeren aan een fietser die tegenliggend op zijn weghelft rijdt of weigerd het daarnaast gelegen fietrspad te gebruiken, dat doet d efietser bewust. De fietser mag zich ook ergeren aan een auto die te dicht langsrijdt, natuurlijk, maar hou darabij wle in gedachten dat die auto 'gewoon inhaald' in zijn/hara visie en zich niet realiseerd verkeerd bezig te zijn terwijl ik mjij niet kan voorstellen dat een peleton wielrenners die het hele wegdek opeist niet ergens diep avn binnen weet fout bezig te zijn.
Dat auto voorbeeld is wat ik in mijn vorige berichtje probeer te zeggen, misschien mis ik iets, ik heb nooit op een wielrenfiets gezeten.
En daar gaan we weer.......
Wellicht kun je je ook eens melden op een forum van caravanbezitters. Het is nl. weer mooi weer, ze rukken weer uit en de eerste omgevallen en geschaarde sleurhutten zijn weer een feit . Waarschijnlijk deugen alle caravanbezitters dus niet.
Daarna naar een truckersforum want die willen ook nogal eens kantelen met alle ellende van dien. Deze truckers deugen dus ook geen van allen.
Dan nog even naar een motorforum. Woon zelf in Brabant waar ze de zogenaamde speeltuin hebben. Een stuk snelweg waar lekker scherpe bochten inzitten en waar sommige motorrijders met 200 uit komen razen. Er is nu wekelijks politiecontrole voor deze enkele motorrijders. Ach weet je wat... ze deugen gewoon geen van allen.
Ouderen die keurig 2 aan 2 rijden. Je kunt ze alleen niet inhalen want de helft hoort mijn bel niet (ja er zit er echt een op mijn fiets!) en de andere helft doet gemiddeld 3 kwartier om achter elkaar te gaan rijden. Wat doen ze eigenlijk 's-middags op het fietspad? hup allemaal eraf.
Mocht je echt ruim in je vrije tijd zitten reageer dan even terug dan heb ik misschien nog wel een 20 tal doelgroepen die geen van allen deugen en die beschikken over een eigen forum. Zo niet laat dan iedereen in zijn waarde en accepteer dat er overal aso's en horken tussenzitten maar ook veel meer lui die wel gewoon normaal kunnen doen. Lijkt je dat iets ?
Wellicht kun je je ook eens melden op een forum van caravanbezitters. Het is nl. weer mooi weer, ze rukken weer uit en de eerste omgevallen en geschaarde sleurhutten zijn weer een feit . Waarschijnlijk deugen alle caravanbezitters dus niet.
Daarna naar een truckersforum want die willen ook nogal eens kantelen met alle ellende van dien. Deze truckers deugen dus ook geen van allen.
Dan nog even naar een motorforum. Woon zelf in Brabant waar ze de zogenaamde speeltuin hebben. Een stuk snelweg waar lekker scherpe bochten inzitten en waar sommige motorrijders met 200 uit komen razen. Er is nu wekelijks politiecontrole voor deze enkele motorrijders. Ach weet je wat... ze deugen gewoon geen van allen.
Ouderen die keurig 2 aan 2 rijden. Je kunt ze alleen niet inhalen want de helft hoort mijn bel niet (ja er zit er echt een op mijn fiets!) en de andere helft doet gemiddeld 3 kwartier om achter elkaar te gaan rijden. Wat doen ze eigenlijk 's-middags op het fietspad? hup allemaal eraf.
Mocht je echt ruim in je vrije tijd zitten reageer dan even terug dan heb ik misschien nog wel een 20 tal doelgroepen die geen van allen deugen en die beschikken over een eigen forum. Zo niet laat dan iedereen in zijn waarde en accepteer dat er overal aso's en horken tussenzitten maar ook veel meer lui die wel gewoon normaal kunnen doen. Lijkt je dat iets ?
Tja, het is met zulke paasweekeindes natuurlijk vragen om problemen. Dat mooie weer he, elk voordeel heeft z'n nadeel Zondagmiddag op een mooie lentedag in een aantrekkelijk gebied kun je maar beter een Spaziergang ambiëren dan een wedstrijd rijden in colonne en groepen fietsers die weigeren in te zien dat ze concessies zullen moeten doen op zulke momenten en anderen van de weg drukken, kunnen best in de spiegel kijken of ze niet beter op een ander tijdstip, in een andere formatie of met een andere doel (lager tempo) kunnen rijden. Maar dat geldt voor alle weggebruikers... de Paasdagen zijn leuk om erop uit te trekken op je motor, maar dan niet met 150 dB het gas open trekken en met 180 km/u platliggend door de bochten over de dijk scheuren. Ik ben me al een paar keer zo rot geschrokken dat ik bijna van m'n fiets stuiterde. Lekker met 10 km/u en vier man/vrouw breed al tetterend over het fietspad slingeren is ook hartstikke gezellig, maar blijf je wel bewust van andere verkeersdeelnemers en ga opzij als die duidelijk maken erlangs te willen. En zo heb ik van elk type weggebruiker wel eens last (fiets, bejaarde, kind, wandelaar (al dan niet met hond), automobilist, motorfiets, scooters-wat stinken die dingen toch vreselijk!, etc.)... Maar ik moet zeggen: met de goede insteek, een beetje tolerantie, een bel, een handgebaar of verbaal bedankje kun je al een hoop ergernis voorkomen. Maar ik fiets altijd alleen dus ik heb makkelijk praten: ik kan makkelijk ergens tussendoor of omheen, hoef niet bang te zijn dat er 50 man over me heen vallen als ik onverwachts rem etc. Ik vraag me wel eens af of die 'aanwezige' groepen fietsers zich niet juist zo gedragen omdat ze zich kwetsbaar voelen: je wilt te allen tijde valpartijen voorkomen maar kunt niet plots uitwijken of remmen, een 'peloton' is als een tank..
Deze hele discussie heeft trouwens weinig zin, want iedereen kan eigenlijk elk argument zelf wel bedenken en perfecte harmonie tussen verkeersdeelnemers zal er toch nooit zijn.
Deze hele discussie heeft trouwens weinig zin, want iedereen kan eigenlijk elk argument zelf wel bedenken en perfecte harmonie tussen verkeersdeelnemers zal er toch nooit zijn.
Quote: Origineel geplaatst door MIOB op 10 April 2007
een korte zoektocht onder fora van andereweggebruikers laat zien dat ik vele medestanders heb: http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... ielrenners http://www.autoweek.nl/forum/read.php?9 ... sg-2313322 http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... ielrenners http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... ielrenners in 30 seconden zoeken.... Dus ik denk niet dat ik echt veralgemeniseer.
Voor dat autoweek forum heb je allicht niet lang hoeven zoeken, daar postte je zelf een half jaar geleden al
Een vluchtige blik op de topics laat zien wat ik al vermoedde: de 'medestanders' zijn geen haar beter met hun agressieve en gevaar stichtende represailles. Althans, sommige van de medestanders dan, want ik wil niet veralgemeniseren. Er zijn ongetwijfeld klagers bij die anderen niet tot last zijn met opzettelijk geschreeuw, afsnijden, plots remmen, etc. etc.
een korte zoektocht onder fora van andereweggebruikers laat zien dat ik vele medestanders heb: http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... ielrenners http://www.autoweek.nl/forum/read.php?9 ... sg-2313322 http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... ielrenners http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... ielrenners in 30 seconden zoeken.... Dus ik denk niet dat ik echt veralgemeniseer.
Voor dat autoweek forum heb je allicht niet lang hoeven zoeken, daar postte je zelf een half jaar geleden al
Een vluchtige blik op de topics laat zien wat ik al vermoedde: de 'medestanders' zijn geen haar beter met hun agressieve en gevaar stichtende represailles. Althans, sommige van de medestanders dan, want ik wil niet veralgemeniseren. Er zijn ongetwijfeld klagers bij die anderen niet tot last zijn met opzettelijk geschreeuw, afsnijden, plots remmen, etc. etc.
Het ligt er ook heel erg aan waar je fiets. Waar ik fiets, in Twente, is het gewoon niet druk genoeg om dit soort problemen te veroorzaken. Het enige wat ik tegenkom zijn gewone fietsers, families, die natuurlijk veel langzamer rijden. Ik rem dan altijd af, zorg dat ze me opmerken, meestal zeg ik iets als 'pardon'... Als ik merk dat ze toch nog een beetje van me schrikken, bijvoorbeeld oudere mensen, dan steek ik effe mijn handje op en zeg bedankt. Maar op deze uitzondering na kan ik gewoon intensieve blokken rijden zonder af te remmen. In de Randstad zal dat natuurlijk anders zijn. Als je lekker wilt doorrammen, en je moet constant afremmen met al die adrenaline in je lijf, daar worden sommige renners niet aardiger van. Als mijn broer aan het pezen is, dan gaat zijn toleratiegrens in tegenstelling tot die van mij behoorlijk omlaag. Ik kan me voorstellen dat in een heel peletonnetje er heel wat van die figuren zitten.
Verder blijft het voor ons wielrenners vervelend dat we inderdaad niet altijd begrepen worden, in de zin dat men onze snelheid verkeerd inschat. Bovendien schijnen we een slechte naam te hebben (met een helm op fietsen heeft als gevolg dat men minder afstand houdt... wetenschappelijk bewezen feitje...).
Verder blijft het voor ons wielrenners vervelend dat we inderdaad niet altijd begrepen worden, in de zin dat men onze snelheid verkeerd inschat. Bovendien schijnen we een slechte naam te hebben (met een helm op fietsen heeft als gevolg dat men minder afstand houdt... wetenschappelijk bewezen feitje...).
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Quoten: Origineel geplaatst door MIOB op 10 April 2007
Waarom mag ik dat één VIERDE stukje van de weg dat ik wandelend/fietsend/skatend gebruik van jullie niet gebruiken?
-> Loos argument, sommige wegen zijn immers zo smal dat je met een vierde niets kan doen. Ik fiets veel alleen dus daar heb je al geen last van.
Waarom moet een WOLK tegenliggende wielrenners OP MIJN WEGHELFT mij de berm in drukken onder allerlei gevloek en getier terwijl ik het linkerdeel van mijn wegdek niet eens gebruik?
-> ik vraag me af waar je je dan bevindt? in de berm of in de gracht? De meeste hardrijdende wielrenners rijden niet in een wolk maar 2 aan 2, een wolk is aerodynamisch niet efficient. Het getier is meestal een waarschuwing binnen de groep dat er een tegenligger aankomt. Ik zie vele mensen in reflex in de berm springen, maar dat hoeft niet.
Waarom rsam je voor mijn neus een motorrijder van de dijk af, zonder om te kijken, terwijl een valpartij voor een motorrijder een grote schadepost is?
-> ik rijd zelf moto en kan je verzekeren dat ik met mijn fiets echt geen moto in de gracht krijg. Voor een fietser is een val ook een grote schadepost (alsof dat het belangrijkste is, de schade, het gaat hier verd. over je gezondheid in de eerste plaats!), mijn fiets is 2000 euro waard, mijn moto 1500.
Waarom gaan jullie in godsnaam op een zonnige eerste paasdag met die rijstijl over de drukke dijk heen?
-> Het gebeurt op IEDERE zondagmorgen, en als jij alleen buitenkomt als het zonnig weer is, dan heb je inderdaad nooit de weg voor jou alleen! Je richt hier je woord tegenover mensen die meer kilometers maken op een fiets dan de meesten op de moto, en verwijt hen dan nog voor zonnige zondagsrijders! Tegen 11u smorgens zit mijn trainingsritje er ver op (weer of geen weer) en komen jullie pas buiten!
Bot gezegt: wat mankeert jullie? Het is niet 1 groep en het is ook niet 1 keer, ALLES moet wijken voor jullie, alles MOET wijken voor jullie en zo niet.... Zijn jullie niet bang dat zo'n auto/motorrijder een keer omkeerd en de voorste van jullie onderuit haalt? Jullie zijn ow zo stoer, maar ook ow zo kwetsbaar....
-> DREIGEMENTEN??? Ja wij zijn stoer of we halen het niet in het verkeer, en we zijn SUPERKWETSBAAR. Dat fragiele maakt fietsen ook mooi en de meeste fietsers heel erg redelijk om een gesprek mee te voeren, in tegenstelling tot zware haatberichten op bepaalde forums over brommers. Fietsers bewegen zich puur voort op eigen kracht, en ja het is lastig om diep in de remmen te gaan voor alweer een hond op de dijk, zwabberende fietsers, jongeren die met drie naast elkaar rijden... Het ding is, als wij 2 aan 2 over die smalle dijk rijden, en tegenliggers kunnen er door, gaan wij niet één lint vormen, terwijl de tegenligger in de berm rijdt omdat hij ten onrechte denkt dat hij er niet langs kan als we dat niet doen. Ik beveel je aan zelf eens hard te fietsen, en jezelf te toetsen aan wat je schrijft.
Leg het mij eens uit, blijkbaar heb ik een ander intrepetatie van wielrenSPORT dan jullie.
-> tuurlijk heb jij een andere interpretatie, of noem het vooroordeel. Want wat je niet weet, daar kan je alleen maar over zeveren.
Waarom mag ik dat één VIERDE stukje van de weg dat ik wandelend/fietsend/skatend gebruik van jullie niet gebruiken?
-> Loos argument, sommige wegen zijn immers zo smal dat je met een vierde niets kan doen. Ik fiets veel alleen dus daar heb je al geen last van.
Waarom moet een WOLK tegenliggende wielrenners OP MIJN WEGHELFT mij de berm in drukken onder allerlei gevloek en getier terwijl ik het linkerdeel van mijn wegdek niet eens gebruik?
-> ik vraag me af waar je je dan bevindt? in de berm of in de gracht? De meeste hardrijdende wielrenners rijden niet in een wolk maar 2 aan 2, een wolk is aerodynamisch niet efficient. Het getier is meestal een waarschuwing binnen de groep dat er een tegenligger aankomt. Ik zie vele mensen in reflex in de berm springen, maar dat hoeft niet.
Waarom rsam je voor mijn neus een motorrijder van de dijk af, zonder om te kijken, terwijl een valpartij voor een motorrijder een grote schadepost is?
-> ik rijd zelf moto en kan je verzekeren dat ik met mijn fiets echt geen moto in de gracht krijg. Voor een fietser is een val ook een grote schadepost (alsof dat het belangrijkste is, de schade, het gaat hier verd. over je gezondheid in de eerste plaats!), mijn fiets is 2000 euro waard, mijn moto 1500.
Waarom gaan jullie in godsnaam op een zonnige eerste paasdag met die rijstijl over de drukke dijk heen?
-> Het gebeurt op IEDERE zondagmorgen, en als jij alleen buitenkomt als het zonnig weer is, dan heb je inderdaad nooit de weg voor jou alleen! Je richt hier je woord tegenover mensen die meer kilometers maken op een fiets dan de meesten op de moto, en verwijt hen dan nog voor zonnige zondagsrijders! Tegen 11u smorgens zit mijn trainingsritje er ver op (weer of geen weer) en komen jullie pas buiten!
Bot gezegt: wat mankeert jullie? Het is niet 1 groep en het is ook niet 1 keer, ALLES moet wijken voor jullie, alles MOET wijken voor jullie en zo niet.... Zijn jullie niet bang dat zo'n auto/motorrijder een keer omkeerd en de voorste van jullie onderuit haalt? Jullie zijn ow zo stoer, maar ook ow zo kwetsbaar....
-> DREIGEMENTEN??? Ja wij zijn stoer of we halen het niet in het verkeer, en we zijn SUPERKWETSBAAR. Dat fragiele maakt fietsen ook mooi en de meeste fietsers heel erg redelijk om een gesprek mee te voeren, in tegenstelling tot zware haatberichten op bepaalde forums over brommers. Fietsers bewegen zich puur voort op eigen kracht, en ja het is lastig om diep in de remmen te gaan voor alweer een hond op de dijk, zwabberende fietsers, jongeren die met drie naast elkaar rijden... Het ding is, als wij 2 aan 2 over die smalle dijk rijden, en tegenliggers kunnen er door, gaan wij niet één lint vormen, terwijl de tegenligger in de berm rijdt omdat hij ten onrechte denkt dat hij er niet langs kan als we dat niet doen. Ik beveel je aan zelf eens hard te fietsen, en jezelf te toetsen aan wat je schrijft.
Leg het mij eens uit, blijkbaar heb ik een ander intrepetatie van wielrenSPORT dan jullie.
-> tuurlijk heb jij een andere interpretatie, of noem het vooroordeel. Want wat je niet weet, daar kan je alleen maar over zeveren.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Mbt het skaten: dat mag formeel gezien alleen op het voetpad. Dus niet zo heel vreemd dat je wanneer je skatend een deel van de weg bezet waar je eigenlijk niet mag komen je reacties van fietsers (en andere weggebruikers) zult krijgen.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig
Tijd: te weinig
"-> Loos argument, sommige wegen zijn immers zo smal dat je met een vierde niets kan doen. Ik fiets veel alleen dus daar heb je al geen last van.
"
De dijk was breed genoeg voor een middenstreep, normale breedte dus, loos argument.
"-> ik vraag me af waar je je dan bevindt? in de berm of in de gracht? De meeste hardrijdende wielrenners rijden niet in een wolk maar 2 aan 2, een wolk is aerodynamisch niet efficient. Het getier is meestal een waarschuwing binnen de groep dat er een tegenligger aankomt. Ik zie vele mensen in reflex in de berm springen, maar dat hoeft niet."
Waar? Op de rechter helft van MIJN helft. En de groepen die ik tegenkwam reden allemala minimaal 6 breed waar het 'kon'. Klootzak is dus ook een waarschuwing voor binnen de groep?
"-> ik rijd zelf moto en kan je verzekeren dat ik met mijn fiets echt geen moto in de gracht krijg. Voor een fietser is een val ook een grote schadepost (alsof dat het belangrijkste is, de schade, het gaat hier verd. over je gezondheid in de eerste plaats!), mijn fiets is 2000 euro waard, mijn moto 1500.
"
Dijk, geen gracht. De motorrijder week uit omdat hij de wielrenner niet wilkde raken, ook al had hij dat 'gewonnen'. Het kuipwerk van een R1 alleen al is een stuk duurder dan die fiets van je.
"-> Het gebeurt op IEDERE zondagmorgen, en als jij alleen buitenkomt als het zonnig weer is, dan heb je inderdaad nooit de weg voor jou alleen! Je richt hier je woord tegenover mensen die meer kilometers maken op een fiets dan de meesten op de moto, en verwijt hen dan nog voor zonnige zondagsrijders! Tegen 11u smorgens zit mijn trainingsritje er ver op (weer of geen weer) en komen jullie pas buiten!
"
Er wordt idd iederen zondagochtend gefietst, wete ik nog van mijn mountainbikeperiode, maar je WEET dat het op dat soort zondagen extreem druk gaat zijn op DAT soort wegen, waarom ga je dan daar rijden??
"-> DREIGEMENTEN???"
Ik bedreig niemand, maar de heren wielrenners reeageerden in een eerdere link gegeven door een andere forummer ook heel aggressief, jullie zullen vast ook wle dat soort mensen tegenkomen op de weg. Ik zou het als ik zo kwetsbaar was echt niet aandurven om zo te rijden!
"-> tuurlijk heb jij een andere interpretatie, of noem het vooroordeel. Want wat je niet weet, daar kan je alleen maar over zeveren.
"
Als je nou gelezen had, had je gezien dat ik deze diiscussie juist geopend heb om het te weten te komen.....
"
De dijk was breed genoeg voor een middenstreep, normale breedte dus, loos argument.
"-> ik vraag me af waar je je dan bevindt? in de berm of in de gracht? De meeste hardrijdende wielrenners rijden niet in een wolk maar 2 aan 2, een wolk is aerodynamisch niet efficient. Het getier is meestal een waarschuwing binnen de groep dat er een tegenligger aankomt. Ik zie vele mensen in reflex in de berm springen, maar dat hoeft niet."
Waar? Op de rechter helft van MIJN helft. En de groepen die ik tegenkwam reden allemala minimaal 6 breed waar het 'kon'. Klootzak is dus ook een waarschuwing voor binnen de groep?
"-> ik rijd zelf moto en kan je verzekeren dat ik met mijn fiets echt geen moto in de gracht krijg. Voor een fietser is een val ook een grote schadepost (alsof dat het belangrijkste is, de schade, het gaat hier verd. over je gezondheid in de eerste plaats!), mijn fiets is 2000 euro waard, mijn moto 1500.
"
Dijk, geen gracht. De motorrijder week uit omdat hij de wielrenner niet wilkde raken, ook al had hij dat 'gewonnen'. Het kuipwerk van een R1 alleen al is een stuk duurder dan die fiets van je.
"-> Het gebeurt op IEDERE zondagmorgen, en als jij alleen buitenkomt als het zonnig weer is, dan heb je inderdaad nooit de weg voor jou alleen! Je richt hier je woord tegenover mensen die meer kilometers maken op een fiets dan de meesten op de moto, en verwijt hen dan nog voor zonnige zondagsrijders! Tegen 11u smorgens zit mijn trainingsritje er ver op (weer of geen weer) en komen jullie pas buiten!
"
Er wordt idd iederen zondagochtend gefietst, wete ik nog van mijn mountainbikeperiode, maar je WEET dat het op dat soort zondagen extreem druk gaat zijn op DAT soort wegen, waarom ga je dan daar rijden??
"-> DREIGEMENTEN???"
Ik bedreig niemand, maar de heren wielrenners reeageerden in een eerdere link gegeven door een andere forummer ook heel aggressief, jullie zullen vast ook wle dat soort mensen tegenkomen op de weg. Ik zou het als ik zo kwetsbaar was echt niet aandurven om zo te rijden!
"-> tuurlijk heb jij een andere interpretatie, of noem het vooroordeel. Want wat je niet weet, daar kan je alleen maar over zeveren.
"
Als je nou gelezen had, had je gezien dat ik deze diiscussie juist geopend heb om het te weten te komen.....
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
voor het een welles nietes discussie wordt (want de waarheid ligt altijd wel ergens in het midden):
Ga eens fietsen! Kom dan af met je mening... Het is nl. niet echt constructief om hier een discussie te beginnen over persoonlijke ervaringen die je heel sterk generaliseerd, zodat iedereen zich hier aangesproken voelt over feiten waar weinigen mee geassocieerd kunnen worden... Het is niet erg om eens je mening te geven, dan horen we ook eens wat anderen van ons denken, maar verwacht niet als een ernstige gesprekspartner te worden beschouwd als je zelf niet in de materie zit.
En nog maar eens: het kuipwerk van het-interesseert-mij-niet-wat-voor-dure-moto kan bij mij rekenen op een verzekering van mijn kant uit, maar mijn (en hopelijk ook jouw) benen zijn 100 keer meer waard dan die het-interesseert-mij-niet-wat-voor-dure-moto...
Ik zit toevallig ook in een druk deel van de randstad (zuid holland), en er is hier gewoon weinig ruimte. Als je zegt: op DAT soort wegen, besef dan dat er heel weinig geschikte fietspaden zijn voor een groep wielertoeristen. Op grotere wegen snijden auto's je de pas af bij inhalen, en halen ze een grote groep in door er halverwege te gaan tussenrijden. Op dijken en fietspaden bevinden zich al die mensen (net als fietsers) die een beetje op adem willen komen van het drukke verkeer/de stad enz. Het is gewoon niet anders dan dat er conflicten uit voortkomen...
Ga eens fietsen! Kom dan af met je mening... Het is nl. niet echt constructief om hier een discussie te beginnen over persoonlijke ervaringen die je heel sterk generaliseerd, zodat iedereen zich hier aangesproken voelt over feiten waar weinigen mee geassocieerd kunnen worden... Het is niet erg om eens je mening te geven, dan horen we ook eens wat anderen van ons denken, maar verwacht niet als een ernstige gesprekspartner te worden beschouwd als je zelf niet in de materie zit.
En nog maar eens: het kuipwerk van het-interesseert-mij-niet-wat-voor-dure-moto kan bij mij rekenen op een verzekering van mijn kant uit, maar mijn (en hopelijk ook jouw) benen zijn 100 keer meer waard dan die het-interesseert-mij-niet-wat-voor-dure-moto...
Ik zit toevallig ook in een druk deel van de randstad (zuid holland), en er is hier gewoon weinig ruimte. Als je zegt: op DAT soort wegen, besef dan dat er heel weinig geschikte fietspaden zijn voor een groep wielertoeristen. Op grotere wegen snijden auto's je de pas af bij inhalen, en halen ze een grote groep in door er halverwege te gaan tussenrijden. Op dijken en fietspaden bevinden zich al die mensen (net als fietsers) die een beetje op adem willen komen van het drukke verkeer/de stad enz. Het is gewoon niet anders dan dat er conflicten uit voortkomen...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Sorry Zwarten, ik ben zelf wel fervent wielrijder en kan BIOB's grieven goed begrijpen: wielerclubs die pertinent weigeren een beetje plaats te maken voor tegenliggers (of die nu fietsen, lopen of rolschaatsen) zijn helaas helemaal geen uitzondering; vanzodra ze in hetzelfde tenue uitgedost zijn lijkt dat hun het recht te geven naast elkaar te blijven rijden zodat er voor andere weggebruikers maar erg weinig ruimte over blijft. Als fietser erger ik mij zelf ook enorm aan dit soort praktijken, omdat ik er als welgemanierde wielrijder twee keer het slachtoffer van word: enerzijds omdat ik ook soms bijna in de kant word gereden door dat soort hufters, en anderzijds omdat zij op die manier ineens alle wielrijders - mij incluis dus - een slechte naam bezorgen! Veralgemenen is dus zeker uit den boze, maar een beetje goede manieren kan nooit kwaad.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)