Geplaatst: 06 dec 2007 16:10
Je moet acryllak gebruiken, ik doe het lekker ouderwets met een kwastje. Het voordeel van een kwast vind ik dat je tenminste weet waar wat terecht komt.
Ik heb Motip lak gebruikt, dat ging prima alleen werd het niet mooi glad. Maar dat was zo opgelost door na de laatste keer lakken de boel met korrel 500 glad te schuren en vervolgens te polijsten.
Met schuren moet je wel op een paar dingen letten. Je begint met grof schuurpapier, korrel 150 ofzo (voor grote oppervlakke met dikke lak zou je iets grovers kunnen nemen, maar ik vind 150 wel hard genoeg gaan). Daarna moet je het steeds opnieuw weer zo glad mogelijk maken met fijner schuurpapier tot je bij 500-600 komt. Doe je dat niet dan hou je diepe krassen over en dat ga je zien na het lakken. Het is wel zo tactisch om niet door te schuren tot je op het carbon zit, dan heb je namelijk een probleem.
Mijn linker Record shifter heb ik helemaal kaal geschuurd, een halve naam vond ik geen gezicht. Ziet er wel strak uit als er niets meer op staat.
Ik heb Motip lak gebruikt, dat ging prima alleen werd het niet mooi glad. Maar dat was zo opgelost door na de laatste keer lakken de boel met korrel 500 glad te schuren en vervolgens te polijsten.
Met schuren moet je wel op een paar dingen letten. Je begint met grof schuurpapier, korrel 150 ofzo (voor grote oppervlakke met dikke lak zou je iets grovers kunnen nemen, maar ik vind 150 wel hard genoeg gaan). Daarna moet je het steeds opnieuw weer zo glad mogelijk maken met fijner schuurpapier tot je bij 500-600 komt. Doe je dat niet dan hou je diepe krassen over en dat ga je zien na het lakken. Het is wel zo tactisch om niet door te schuren tot je op het carbon zit, dan heb je namelijk een probleem.
Mijn linker Record shifter heb ik helemaal kaal geschuurd, een halve naam vond ik geen gezicht. Ziet er wel strak uit als er niets meer op staat.