Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon F10 in Vlaanderen?!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39595
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 apr 2007 10:13

Zo krijg je dus mooie verhalen de wereld in. Leuk argument trouwens, ´mijn fietsenmaker heeft al 30jr ervaring´.  Die ken ik er ook genoeg, maar die mogen maximaal vanaf 2m afstand naar mijn fiets kijken ;)
Less is bore

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1233
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 03 apr 2007 11:09

De toertocht van de Ronde van Vlaanderen zou je Canyon zeker moeten aankunnen.  Anders zou het maar triestig zijn.  Er zitten alles samen misschien maar een tiental km. kasseien in.  Het merendeel is dan ook nog bergop, dus je zal er niet met 40 km/u overvlammen.  Geometrie en framemateriaal maakt dan echt niet zoveel uit. Als je een beetje handig bent, kun je ook nog dikwijls door het gootje rijden.  Als toerder zul je ook bijlange niet de kracht kunnen ontwikkelen van een prof, dus je fiets zal ook niet zoveel afzien (jij daarentegen?)
Met elke racefiets die naam waardig moet je probleemloos zo'n tocht kunnen uitrijden.
 

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 03 apr 2007 11:54

Zoals Casran al zegde;
geen optimale bandendruk! Gewoon 1.5 bar minder dan normaal, dat zal veel meer verschil maken dan het eeuwige gezwets over alu of carbon.

j-rune
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 jan 2006 00:24

j-rune 03 apr 2007 23:01

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 02 April 2007
Dat had weinig te maken met de F10 als ik het nog eens zo herlees, maar des te meer met diegene die hem gemonteerd heeft

Tja als het de fietsenmaker zijn fout al is dat het frame begint te scheuren in bovenbuis. Volgens mij moet die daar toch niet aankomen aan de bovenbuis. En daarbij, kheb van canyon al de bevestiging gekregen dat er idd iets grondig mis was met het frame dat ik had. Daarmee heb ik alles gezegd, ik heb geen zin om er weer een boompje over op te zetten. Dat een frame scheurt kan gebeuren, het is Kuiper blijkbaar ook overkomen op een kasseistrook. Dus ik noem het in mijn geval gewoon brute pech.

greetz J-Rune

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 apr 2007 23:12

Was Kuiper niet daarvoor al eens op het asfalt gestuiterd met dat frame?
Als je een FSA balhoofd na 3 ritjes verrot hebt dan is de fiets gewoon door een prutser in elkaar gezet. De trapas zaten dan ook nog scheuren, waarschijnlijk ook te vast gedraaid. Daarna alle carbon frames gaan bashen...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 03 apr 2007 23:21

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 03 April 2007
Was Kuiper niet daarvoor al eens op het asfalt gestuiterd met dat frame?



Ja maar toen had ik de klap opgevangen en had het frame gelukkig niks.

chielberto
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 jul 2006 23:42

chielberto 08 apr 2007 19:54

RVV lkkr gereden.
Heb mijn Canyon maar thuisgelaten en gekozen voor de Stevens Izoard pro. Was bij de canyon bang voor mijn Thomson Masterpiece zadelpen. De Izoard trouwens uitgerust met Open Pro's met een 8 bar... ging goed!
Helaas wel een normale dubbel... Alhoewel, muur en Pater met 39 23 vrij gemakkelijk op gereden!!

daftreks
Forum-lid
Berichten: 662
Lid geworden op: 19 sep 2005 17:31

daftreks 08 apr 2007 19:58

Quoten: Origineel geplaatst door chielberto op 08 April 2007


RVV lkkr gereden.
Heb mijn Canyon maar thuisgelaten en gekozen voor de Stevens Izoard pro. Was bij de canyon bang voor mijn Thomson Masterpiece zadelpen. De Izoard trouwens uitgerust met Open Pro's met een 8 bar... ging goed!
Helaas wel een normale dubbel... Alhoewel, muur en Pater met 39 23 vrij gemakkelijk op gereden!!

De zadelpennen van Thomson zijn anders wel (een vd) meest betrouwbare pennen die er zijn...
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 09 apr 2007 13:01

Quote: Origineel geplaatst door Kuiper op 03 April 2007
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 03 April 2007
Was Kuiper niet daarvoor al eens op het asfalt gestuiterd met dat frame?Ja maar toen had ik de klap opgevangen en had het frame gelukkig niks.
Waarschijnlijk zat er toen ook al een klein scheurtje in je frame, of heb je je frame gelijk onder een röntgenapparaat gelegd? Je frame gaat echt niet van een kasseienstrook scheuren, er moet daarvoor al een scheurtje aanwezig zijn geweest.

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 09 apr 2007 13:06

Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 09 April 2007


Waarschijnlijk zat er toen ook al een klein scheurtje in je frame, of heb je je frame gelijk onder een röntgenapparaat gelegd? Je frame gaat echt niet van een kasseienstrook scheuren, er moet daarvoor al een scheurtje aanwezig zijn geweest.

Daarin moet je wel een kleine nuance in aanbrengen. Er heeft een zwakke plek in het frame gezeten, niet persé een scheurtje. Die zwakke plek is gaan scheuren. En dan heb je nog te maken met de krachten die op een frame komen. Het hoeft niet meteen door een val te komen, het kan ook een combi zijn van wat ongelukkig dokkeren op de stenen (de frequentie van de schokken, maakt een relatief lichte schok, sterk).

Plaats reactie