Pagina 2 van 2
Fulcrum crank
Geplaatst: 01 apr 2007 19:06
door sharkman
Shimano is zijn duurdere groepen op het ogenblik aan het dumpen. Een dergelijk groot verschil tussen advies en oem prijs is niet gezond voor top produkten maar je moet wat als je je winst uit aantallen moet halen......
Bij fulcrum is de crank dunner en wordt het hoogteverschil door een hobbel opgelost. Bij campa verdikt de crank zicht en wordt het geheel vloeiender opgelost.
Overigens vindt ik de F op het Rs crankstel ontwerptechnisch een misser en echt niet mooi.
Fulcrum crank
Geplaatst: 01 apr 2007 19:57
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door Eric E op 01 April 2007
Casran, ik weet dat ze ook in compact komen, maar daar heb ik persoonlijk 85 van de tijd dat ik fiets niets aan, dan fiets ik liever met een klassieke dubbel. Dus vandaar mijn vraag of ik voor die paar keer per jaar dar ik in de ardennen fiets even een ander blad kan steken?
Dan heb je precies niet begrepen dat je met een compact op vlakke wegen wel degelijk iets kan doen. Op mijn Clavicula compact heb ik een 36-51 zitten: vertel mij eens dat dit geen prima verzet is voor vlakke wegen, in combinatie met een 11-23 cassette. Bij compact moet je spelen met de cassette die je steekt, niet zozeer de tandbladen: veel gemakkelijker en goedkoper. Vorig jaar heb ik lange tijd met een 34-50 gekoerst (elite) en getraind, dan meestal op de 34T... perfect hoor.
Ivm prijsbeleid: wat jullie hierboven "dumpen" noemen komt grootdeels neer op de relatieve sterkte en zwakte van de dollar, die de Shimano prijzen beïnvloedt en niet de Campa-prijzen.
Fulcrum crank
Geplaatst: 01 apr 2007 20:19
door erice3
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 01 April 2007
Dan heb je precies niet begrepen dat je met een compact op vlakke wegen wel degelijk iets kan doen. Op mijn Clavicula compact heb ik een 36-51 zitten: vertel mij eens dat dit geen prima verzet is voor vlakke wegen, in combinatie met een 11-23 cassette. Bij compact moet je spelen met de cassette die je steekt, niet zozeer de tandbladen: veel gemakkelijker en goedkoper. Vorig jaar heb ik lange tijd met een 34-50 gekoerst (elite) en getraind, dan meestal op de 34T... perfect hoor.
Ivm prijsbeleid: wat jullie hierboven "dumpen" noemen komt grootdeels neer op de relatieve sterkte en zwakte van de dollar, die de Shimano prijzen beïnvloedt en niet de Campa-prijzen.
Oké, weer wat geleerd! Dacht altijd dat een compact daar niet echt voor geschikt was.
Fulcrum crank
Geplaatst: 02 apr 2007 12:21
door sharkman
"wat jullie hierboven "dumpen" noemen komt grootdeels neer op de relatieve sterkte en zwakte van de dollar"
Denk het niet. Als je meer OEM groepen levert dan er ooit op komplete fietsen geleverd zullen worden werk je zelf in de hand dat er geen "standaard" groepen meer geleverd zullen worden. Als je meer groepen levert in een segment dan dat er strikt noodzakelijk zijn ben je aan het dumpen. De leverancier bewerktstelligt hiermee dat zijn andere segment "eindverbruikers" wordt overvoerd met groepen uit het andere segment waardoor prijzen uiteindelijk kelderen. Bovendien komt er nog bij dat als er zeer veel middenklasse fietsen met dura Ace af worden gemonteerd het exclusieve (voor wat het waard is) er snel vanaf is en ook consumenten geen topprijs meer willen betalen.....
Campa en Sram voeren hun afnemers veel meer gestuctureerd en zorgen dat er altijd een kleine achterstand is ("we krijgen niets geleverd) waardoor er geen overheveling plaatsvindt naar andere segmenten en prijzen automatisch hoger blijven. (vroeger kan je bij een sterke dollarstand nog weleens goedkopere groepen via de VS laten komen maar ook dit komt niet meer voor)
Fulcrum crank
Geplaatst: 03 apr 2007 00:14
door morel
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 02 April 2007
"wat jullie hierboven "dumpen" noemen komt grootdeels neer op de relatieve sterkte en zwakte van de dollar"
Denk het niet. Als je meer OEM groepen levert dan er ooit op komplete fietsen geleverd zullen worden werk je zelf in de hand dat er geen "standaard" groepen meer geleverd zullen worden. Als je meer groepen levert in een segment dan dat er strikt noodzakelijk zijn ben je aan het dumpen. De leverancier bewerktstelligt hiermee dat zijn andere segment "eindverbruikers" wordt overvoerd met groepen uit het andere segment waardoor prijzen uiteindelijk kelderen. Bovendien komt er nog bij dat als er zeer veel middenklasse fietsen met dura Ace af worden gemonteerd het exclusieve (voor wat het waard is) er snel vanaf is en ook consumenten geen topprijs meer willen betalen.....
Campa en Sram voeren hun afnemers veel meer gestuctureerd en zorgen dat er altijd een kleine achterstand is ("we krijgen niets geleverd) waardoor er geen overheveling plaatsvindt naar andere segmenten en prijzen automatisch hoger blijven. (vroeger kan je bij een sterke dollarstand nog weleens goedkopere groepen via de VS laten komen maar ook dit komt niet meer voor)
Hoi,
Voor een groot deel heeft Sharkman wel gelijk.
Het is inderdaad zo dat de meeste kleine "merken" die onder eigen naam fietsen produceren, (en dat is waarschijnlijk niet alléén in de Benelux zo), bewust méér groepen aankopen dan ze zelf "baas" kunnen.
Hetgeen wat overschiet wordt aan dumpprijzen op de markt gegooid !!
Niet alléén voor de partikulieren maar ook via die groothandels (die zelf een bepaald merk fiets in het programma hebben) naar de detaillehandel toe.
Als ik zeg dat ik bij de betreffende groothandels goedkoper groepen kan inkopen dan bij de vertegenwoordigers van de "merken" zelf is dat het mooiste bewijs !
Het zal b.v. Shimano een zorg zijn waar het uiteindelijk terecht komt, als ze maar mogen produceren, omzetten en verdienen.
Daar waar het spul vandaan komt (uit het verre oosten) werken ze waarschijnlijk nog altijd graag het klokje rond voor een appel en een ei.
Een en ander heeft natuurlijk wel tot gevolg dat de markt totaal verziekt wordt en het gebodene geen aanzien meer heeft, als het b.v. bij winkelier A.
deze producten 30 goedkoper op de toonbank liggen dan bij winkel B.
En waardoor een topgroep op een frame terecht komt waar hij eigenlijk niet op thuis hoort .
Voor Campa ligt het net even ander omdat ze in Ialië nou eenmaal nooit aan de vraag hebben kunnen voldoen, en dat al zo lang ik weet.
En ja, als de vraag groter is dan je kan (of bewust wil) produceren, dan is de prijs natuurlijk gouw gemaakt hè !?
Dan zijn de prijzen "te nemen of te laten".
Maar of Campa hun afnemers meer gestructuureerd voeren is natuurlijk onzin, en voor Sram valt dat nog te bezien want Sram heeft in het verleden nog nooooit iets op tijd kunnen leveren !!
Resumerend zou ik nog willen opmerken dat het dumpen niet alleen in de groepen voorkomt maar in tal van andere artikelen, maar het is niet de bedoeling om hierover verder uit te wijden lijkt me ,
Groeten.