Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Boogerd 2007

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 01 apr 2007 20:13

Boogerd hield zo ongeveer de laatste 10 kilometer het tempo hoog en ging ook nog even Leukemans halen . Hij bracht Freire werkelijk in een zetel naar de finish. Zag er erg goed uit. Hij is weer ijzersterk. Al vraag ik me wel af of hij nog genoeg explosiviteit heeft voor een echte splijtende demarrage. Die gaat hij toch nodig hebben wil hij een klassieker winnen.

hagalicious
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 07 jun 2006 21:58

hagalicious 02 apr 2007 11:55

idd en daar schort het hem aan. Je zag dat bij de E3 prijs moest hij ook het gat laten vallen toen boonen die berg op versnelde. En gisteren kon hij inderdaad door een erg hard tempo constant te blijven rijden goed werk verrichten maar wegkomen, nee dat lijkt hij niet te kunnen. Vergelijk het met Ullrich en armstrong. Als het gat er eenmaal was reden ze de verdere klim vaak met een gelijk gat naar boven maarja dan is het gat er al he dus kan je nooit winnen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27866
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 02 apr 2007 23:07

Wat me nog het meest ergerde was het commentaar van Herbert Dijkstra.
Mán wat heeft die kerel weinig verstand van koersen. Hij maakte wel 10 domme opmerkingen in 5 minuten samenvatting, waaronder:
"Boogerd nu op kop; die offert zich kennelijk op"
Nee hoor Herbert, als Boogerd zijn ploegmaat Freire bij zich heeft gaat hij voor eigen kans, PLATO !
Ook nog: "En zou Kroon dan een kans hebben tegen Freire. Of misschien Nuyens".
Tuurlijk, die mannen zijn in staat een supersprinter (die nauwelijks op kop heeft gereden) te kloppen Herbert!
Gelukkig had ik de koers gewoon op Sporza gekeken; daar hielden ze natuurlijk weer niet op over Nuyens maar dat was i.i.g een stuk beter dan Herbert.

jorrec
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 aug 2006 13:45

jorrec 03 apr 2007 01:18

Nuyens had een kans indien hij in het wiel van Freire had gezeten, kwam nog mooi terug vanuit laatste positie...

IBAN
Forum-lid
Berichten: 921
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 03 apr 2007 10:27

Als ik iemand een overwinning gun dan is het Boogerd wel. Alleen zijn gebrek aan sprintkwaliteiten en nervositeit in de finale maken het wel erg moeilijk een rit te winnen.
Die Herbert Dijktstra vind ik trouwens zo slecht nog niet, integendeel. Hij heeft veel kennis van wielrenners en weet veel details. Hij kan dus een saaie etappe van zes uur, waarbij al zeker is dat het een massasprint wordt vullen met prachtige anekdotes over bekende maar ook minder bekende renners. Ik vind hem zelf op dit moment de meest prettige commentator die we hebben.

Plaats reactie