Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Knieblessure

tarzander
Forum-lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 02 apr 2007 23:25

tarzander 10 apr 2007 15:41

@dogestyle
ik ben afgelopen winter, tijdens korfbalwedstrijd, door mijn knie gegaan (ik zat toen nog op korfbal). Mijn arts zei dat mijn kruisbanden aan de binnenzijde van mijn knie waren opgerekt en dat ik gewoon heel veel moest rusten met mijn knie. Dit was in december, eind februari mocht ik volgens hem wel weer gaan fietsen (wat ik nu alleen nog doe), maar nu heb ik regelmatig last van een pijnlijke knie. hierbij doet het aan de rechter bovenkant van mijn knie zeer. Het is meer bij elke trapbeweging een pijnscheut. ik fets nog wel met vaste plaatjes maar overweeg toch om die nu te verwisselen voor plaatjes met speling.
zou jij mij misschien een advies kunnen geven?
ben nog niet weer naar mijn arts geweest
mzzlz
"Ink the future" | Freelance Ontwerper

tyrw
Forum-lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 18 mei 2004 13:58

tyrw 11 apr 2007 12:35

Ik had een iets ander probleem, namelijk kapotte meniscus en opgerekte kruisbanden
In de maanden na m'n operatie was fietsen erg lastig en ook nu (1,5 jaar later) heb ik nog wel eens last bij grote belasting.
Een oefening die ik destijds meekreeg en supergoed helpt, kan ik iedereen adviseren: Het is een stabiliteitsoefening die je elke dag (liefst 2 a 3 keer) moet doen:
- Ga op je slechte been staan en doe eventueel je ogen dicht.- probeer je evenwicht te houden terwijl je met je andere been bewegingen maakt als zwaaien, rondjes draaien etc.
Je traint hiermee je kniespieren en reflexen zodat de kruisbanden en meniscus ontlast worden. Voordeel van deze oefening is dat je hem de hele dag kan doen: Ook tijdens het koffie halen op je werk, onder de douche en tijdens het tandenpoetsen.
Na een paar dagen merkte ik al verbetering en als ik weer eens last heb, doe ik gewoon die oefening een paar keer en het is over.

Plaats reactie