Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Kiezen...

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 26 mar 2007 23:43

Quoten: Origineel geplaatst door Colnago/G op 26 Maart 2007

Ik zou toch echt voor de Colnago gaan. Misschien betaal je iets voor de naam maaaaaaaar als je gaat inruilen krijg je meer terug vanwege de naam!


Je koopt toch geen fiets om meer terug te krijgen bij het inruilen.
Enne... even rekenen: nieuw meer betalen en tweedehands meer terug krijgen, dan ben je per saldo toch net zo voordelig uit met een Cube, Trek of Gazelle? Of ben ik nou gek (dacht het niet).
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

tyrw
Forum-lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 18 mei 2004 13:58

tyrw 27 mar 2007 10:18

Quoten: Origineel geplaatst door Pietr op 26 Maart 2007


Quoten: Origineel geplaatst door Colnago/G op 26 Maart 2007

Ik zou toch echt voor de Colnago gaan. Misschien betaal je iets voor de naam maaaaaaaar als je gaat inruilen krijg je meer terug vanwege de naam!


Je koopt toch geen fiets om meer terug te krijgen bij het inruilen.
Enne... even rekenen: nieuw meer betalen en tweedehands meer terug krijgen, dan ben je per saldo toch net zo voordelig uit met een Cube, Trek of Gazelle? Of ben ik nou gek (dacht het niet).


Gelukkig zijn niet alle fietsers goede rekenaars. Als iedereen alleen maar voor de beste prijs-kwaliteit-verhouding zou gaan, reed iedereen op Red Bull, Cube en consorten en waren de plaatselijke fietsenmakers verdwenen.
Een Colnago koop je omdat je een Colnago wil. Omdat hij mooi is. En Italiaans (iig qua imago ;) ) En vooral heel erg Colnago. En omdat niet iedereen hem heeft.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 27 mar 2007 12:14

Quote: Wat is, in het geval van de Trek, een goede garantietermijn voor de wielen? 3 of 5 jaar, of nog langer?
Trek levert op de Bontrager onderdelen 5 jaar garantie, veel fietsenmakers weten dit niet eens. Als je de wielen van de Trek niet zou vervangen, is het wel handig om hier afspraken over te maken (zorgen dat je op één lijn zit met je fietsenmaker en hem bij Trek laten zeuren als er iets mis gaat i.p.v. jij bij hem); als je zoveel fietst als jij, is de kans dat de wielen geheel probleemloos zullen zijn al wat kleiner. Wat die garantiebepalingen in de praktijk betekenen is moeilijk te zeggen; er wordt uitgegaan van 'normaal gebruik', maar volgens mij sloopt niemand moedwillig z'n velgen.. desondanks heb ik wel eens een Bontrager Select voorbij zien komen (ook op dit forum geloof ik) met een scheurtje in de velg; je weet dan niet vantevoren of Trek zal beweren dat je ergens tegenaan gereden moet zijn omdat hun geweldige product niet zomaar kapot gaat..Voor alle duidelijkheid: ik heb positieve noch negatieve ervaringen met daadwerkelijke garantie-afwikkelingen bij Trek, ik schets alleen mijn idee n.a.v. mijn onderzoek voor aanschaf van een nieuwe fiets.

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 27 mar 2007 16:05

Quoten: Origineel geplaatst door Tyr W op 27 Maart 2007


Quoten: Origineel geplaatst door Pietr op 26 Maart 2007


Quoten: Origineel geplaatst door Colnago/G op 26 Maart 2007

Ik zou toch echt voor de Colnago gaan. Misschien betaal je iets voor de naam maaaaaaaar als je gaat inruilen krijg je meer terug vanwege de naam!


Je koopt toch geen fiets om meer terug te krijgen bij het inruilen.
Enne... even rekenen: nieuw meer betalen en tweedehands meer terug krijgen, dan ben je per saldo toch net zo voordelig uit met een Cube, Trek of Gazelle? Of ben ik nou gek (dacht het niet).


Gelukkig zijn niet alle fietsers goede rekenaars. Als iedereen alleen maar voor de beste prijs-kwaliteit-verhouding zou gaan, reed iedereen op Red Bull, Cube en consorten en waren de plaatselijke fietsenmakers verdwenen.
Een Colnago koop je omdat je een Colnago wil. Omdat hij mooi is. En Italiaans (iig qua imago ;) ) En vooral heel erg Colnago. En omdat niet iedereen hem heeft.


@Tyr W: Colnago/G zegt: "Ik zou toch echt voor de Colnago gaan". Zijn argumenten echter zijn niet echt sterk. Jouw argument daarentegen snijdt wel hout. Puur op emotionele grond een keuze maken is prima. Ik heb overigens helemaal niets tegen Colnago/G, laat ik daarin duidelijk zijn.
Sorry voor de vele quotes.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

Plaats reactie