Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Trek 1000 WSD of toch iets anders?

Erik
Forum-lid
Berichten: 2109
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 28 mar 2007 11:44

Hija,

Bij de Nirone 2 heb je in ieder geval een wat luxer frame, al moet je natuurlijk wel van dat 'plastic' houden. Voor de rest denk ik dat je aan de Nirone 2 sowieso een mooiere fiets hebt. De andere is een prima fiets, maar uitgaande van slijtage ed zou ik altijd gaan voor campa. Verder is de wh550 een aardige wielset, maar volgens mij is die in de nirone 2 beter.

Erik
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 28 mar 2007 16:37

Sjongejonge, wat een campa-geilerij weer hiero. Tuurlijk hoort op een italiaans frame niet alleen maar campa. Je moet kijken wat het beste functioneert en hoe de prijzen liggen. Dat campa echt langer meegaat dan shimano gaat er bij mij nog steeds niet in. Als het wel zo was, wordt het voordeel weer teniet gedaan door de hoge prijs van campa-onderdelen. Wat niet wil zeggen dat je geen campa moet kopen.

Kijk gewoon welke groep voor jou het beste werkt en het lekkerst in de hand ligt. Ik vind de nieuwe shimanoshifters bijvoorbeeld de top in ergonomie. Campa heeft natuurlijk een klassiekere uitstraling (al valt dat tegenwoordig erg mee), maar die identiteit ontstaat ook alleen maar door de mening van anderen en zegt dus niets.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 28 mar 2007 16:50

422 euro voor ultegra, 435 euro voor centaur. 335 voor 105, 326 voor veloce.
Geen campa-shimy discussie, gewoon om te zeggen dat de prijs  in deze niet echt bepalend zou mogen zijn. Die FSA gossamer zou ik trouwens niet nemen, ik zou er één van campa of shimy laten opzetten...
en vraag eens naar nieuwe shimy wielen (ik dacht de 505), wat een verbetering is van de 550. Die fac naven ken ik niets van.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

djbj
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 27 feb 2007 18:02

djbj 29 mar 2007 13:53

Als een carbon voorvork trillingen dempt (zie discussie over Gazelle v3) dan doet een carbon achterbrug dat vermoedelijk ook. Dat maakt het dus een comfortabelere fiets.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 mar 2007 14:03

Dat doet een carbon achtervork dus nauwlijks. Dit komt doordat een achtervork een driehoeksconstructie is die helemaal niets mee kan geven, terwijl een voorvork wel meer bewegingsvrijheid in zekere zin heeft.
Een carbon achtervork is weggegooid geld, het is niets meer dan een mode verschijnsel. Het frame wordt er enkel zwakker van, want die lijmverbindingen willen op den duur nog wel eens loslaten bij een aantal merken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27888
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 29 mar 2007 14:17

Wat je ook doet neem geen FSA crankstel zoals hierboven ook al gesuggereerd. Steek liever een compact van Campa of Shimano.

Plaats reactie