Joop Zoetemelk Classic
-
- Forum-lid
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 07 jun 2006 21:58
ja klopt het loonde ook idd de moeite niet om in een groepje te rijden want alles was een waaiertje en zat op de kant dus als je komt aansluiten moet je gaan wringen om tussen ze te komen, krijg je weer boze gezichten etc. Had ik geen zin in. Daarom alleen gereden maar ik kan niet tegen wind, dus daarom ben ik na zo'n afstand al kapot.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40158
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Een heel net solo gemiddelde hoor Hagelicious.
En dat op de kant zetten is toch niets bijzonders? Gebeurd vaak onbewust en je moet gewoon je plekje zoeken. Ik heb er in elk geval weinig last van gehad. Na een bocht ff doorhalen en je zit op de goede plek.
En dat op de kant zetten is toch niets bijzonders? Gebeurd vaak onbewust en je moet gewoon je plekje zoeken. Ik heb er in elk geval weinig last van gehad. Na een bocht ff doorhalen en je zit op de goede plek.
Less is bore
Het was een mooie tocht. Voor m'n gevoel veel op kop gereden, in het midden of achteraan rijden is waardeloos. Dan moet je teveel op je voorganger letten. Nadeel is dat je dan je helemaal stuk rijdt. Daarom kon ik de laaste 10 km de groep waar ik in zat niet meer bijhouden. Op sommige stukken leek het wel of wij, we waren met 3 man, de enige deelnemers waren. Verder heb ik weinig forummers gezien, ik reed in mijn forumpakkie.
O ja ik heb de 150km gereden
O ja ik heb de 150km gereden
kiekeboe
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40158
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Quoten: Origineel geplaatst door Noppie op 24 Maart 2007
Het was een mooie tocht. Voor m'n gevoel veel op kop gereden, in het midden of achteraan rijden is waardeloos. Dan moet je teveel op je voorganger letten.
Leren Noppie, dat moet je leren. Scheelt je heeeeeeeeel veel energie.
Het was een mooie tocht. Voor m'n gevoel veel op kop gereden, in het midden of achteraan rijden is waardeloos. Dan moet je teveel op je voorganger letten.
Leren Noppie, dat moet je leren. Scheelt je heeeeeeeeel veel energie.
Less is bore
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 25 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door Noppie op 24 Maart 2007
Het was een mooie tocht. Voor m'n gevoel veel op kop gereden, in het midden of achteraan rijden is waardeloos. Dan moet je teveel op je voorganger letten.
Leren Noppie, dat moet je leren. Scheelt je heeeeeeeeel veel energie.
Ik ben druk doende, ik fiets pas 1 jaar in een groepje.
Quoten: Origineel geplaatst door Noppie op 24 Maart 2007
Het was een mooie tocht. Voor m'n gevoel veel op kop gereden, in het midden of achteraan rijden is waardeloos. Dan moet je teveel op je voorganger letten.
Leren Noppie, dat moet je leren. Scheelt je heeeeeeeeel veel energie.
Ik ben druk doende, ik fiets pas 1 jaar in een groepje.
kiekeboe
-
- Forum-lid
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 07 jun 2006 21:58
als ik in een groepje mee doe rijd ik altijd mee in het midden of achteraan. Scheelt echt 25% aan trappen. En die kan je extra geven bij de beslissende demarage, heerlijk!
-
- Forum-lid
- Berichten: 925
- Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03
toch kan je het beste in een groepje vooraan zitten, dan profiteer je nog van het waaier effect, je hoeft niet elke bocht je de pleuris te rijden, omdat de helft geen bocht doorkomt, en het is wel zo sociaal om je koperk te doen. het is nl. geen wedstrijd maar een tourtocht.
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>
-
- Forum-lid
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 07 jun 2006 21:58
dat benk ik helemaal met je eens, ik wil ook wel op kop komen hoor. Maar als ik dan me elleboog naar voren tik en geen reactie, ik roep; ''rouleren dan gaat het gemiddelde omhoog mannen''. en iedereen houdt ze benen stil of geeft commentaar dat ze kunnen etc. Dan schakel ik even op naar de 53/13 of iets in die trant en zodra ik een gat heb doe ik het dan zelf wel zonder hen in mijn wiel. Ik HAAT Rebellin z'n koerswijze, altijd maar in het wiel zitten en zelf nooit iets willen opknappen daarom doe ik dat zelf ook niet.
-
- Forum-lid
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 07 jun 2006 21:58
Quoten: Origineel geplaatst door Hagalicious op 25 Maart 2007
als ik in een groepje mee doe rijd ik altijd mee in het midden of achteraan. Scheelt echt 25% aan trappen. En die kan je extra geven bij de beslissende demarage, heerlijk!
hier bedoel ik dan wel een trainingstocht mee natuurlijk waarbij er twee voorrijders zijn die je toch niet kan passeren. Als dan het sein GO gegeven wordt voor de laatste kilometers maken we er een wedstrijdje van en dan heb je ent dat trapje extra wat je minder hebt dan als je heel de tijd achteraangebungelt hebt in de wind.
als ik in een groepje mee doe rijd ik altijd mee in het midden of achteraan. Scheelt echt 25% aan trappen. En die kan je extra geven bij de beslissende demarage, heerlijk!
hier bedoel ik dan wel een trainingstocht mee natuurlijk waarbij er twee voorrijders zijn die je toch niet kan passeren. Als dan het sein GO gegeven wordt voor de laatste kilometers maken we er een wedstrijdje van en dan heb je ent dat trapje extra wat je minder hebt dan als je heel de tijd achteraangebungelt hebt in de wind.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40158
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Quoten: Origineel geplaatst door The Riddler op 25 Maart 2007
toch kan je het beste in een groepje vooraan zitten, dan profiteer je nog van het waaier effect, je hoeft niet elke bocht je de pleuris te rijden, omdat de helft geen bocht doorkomt,
Klopt, dit vergeten heeeeeeeel veel mensen. Achter 5 ruggen kun je net zo goed uit de wind rijden als achter 50 ruggen. Kwestie van je plek vinden. En idd moet je achterin veel harder accelereren na een bocht en ben je gevoeliger voor valpartijen.
toch kan je het beste in een groepje vooraan zitten, dan profiteer je nog van het waaier effect, je hoeft niet elke bocht je de pleuris te rijden, omdat de helft geen bocht doorkomt,
Klopt, dit vergeten heeeeeeeel veel mensen. Achter 5 ruggen kun je net zo goed uit de wind rijden als achter 50 ruggen. Kwestie van je plek vinden. En idd moet je achterin veel harder accelereren na een bocht en ben je gevoeliger voor valpartijen.
Less is bore
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 25 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door The Riddler op 25 Maart 2007
toch kan je het beste in een groepje vooraan zitten, dan profiteer je nog van het waaier effect, je hoeft niet elke bocht je de pleuris te rijden, omdat de helft geen bocht doorkomt,
Klopt, dit vergeten heeeeeeeel veel mensen. Achter 5 ruggen kun je net zo goed uit de wind rijden als achter 50 ruggen. Kwestie van je plek vinden. En idd moet je achterin veel harder accelereren na een bocht en ben je gevoeliger voor valpartijen.
Als ( Eddy) merckx nog eens op kop wilt rijden kunnen we er in zijn wiel een "echte" joop zoetemelkclassic van maken.
Quoten: Origineel geplaatst door The Riddler op 25 Maart 2007
toch kan je het beste in een groepje vooraan zitten, dan profiteer je nog van het waaier effect, je hoeft niet elke bocht je de pleuris te rijden, omdat de helft geen bocht doorkomt,
Klopt, dit vergeten heeeeeeeel veel mensen. Achter 5 ruggen kun je net zo goed uit de wind rijden als achter 50 ruggen. Kwestie van je plek vinden. En idd moet je achterin veel harder accelereren na een bocht en ben je gevoeliger voor valpartijen.
Als ( Eddy) merckx nog eens op kop wilt rijden kunnen we er in zijn wiel een "echte" joop zoetemelkclassic van maken.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.