Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 23 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door poets op 22 Maart 2007
@fdegrovehoe verhouden de skeletons (records)tegenover de mavics en welke blokjes adviseer je voor de skeletons ?
Hoi,
Zelf heb ik nog geen Skeletons kunnen proberen maar ik vermoed dat die zich niet anders gedragen dan de vorige reeks remmen van Campa.
Ik heb zelf Campa Record remmen op de fiets en daar heb ik dan of de standaard Campa blokjes in of de Campa blokken voor carbonvelgen.
Het grote verschil tussen de Record remmen en de Mavic zit hem volgens mij voornamelijk in het feit dat de Campa achterrem een differentieel rem is waardoor je moeilijk je achterwiel kan blokkeren tenzij je echt een bijtertje van een remblokje zou monteren.
Nu, ik vind dat je met beide remmen, zowel Mavic als Campa prima overweg kan als je er eenmaal aan gewend bent. Campa is subtieler, beter doseerbaarder terwijl de Mavic meer brute kracht lijkt. Als je met de Mavic remmen brutaal alles dichtknijpt lig je gegarandeerd aan de verkeerde kant van je stuur, met de Record remmen moet je het er echt al om doen.Wat ik zeer positief vind aan de Mavic remmen is de grote veerkracht van de remhoef, als je de rem even inknijpt remt ie onmiddelijk, laat je los dan remt er niks meer. Geen rem om langs de velg te laten slepen dus. Tenminste, de bijgeleverde blokjes laten dat echt niet toe.
Om nu op je vraag terug te komen, wat mij betreft, ik vind de Campa remblokken heel goed; goed doseerbaar, gaan lang mee, kortom een uitstekend compromis op alle gebied. Er zijn er beslist van andere merken die het op bepaalde gebieden en voor bepaalde omstandigheden beter doen. Vraag is alleen, heb je dat wel nodig en wil je om de haverklap remblokjes wisselen?
Ciao,
als je bedoeld dat je moeilijk met je achterrem vn campa kan slippen ben ik het daar niet volledig mee eens, ik heb vorig jaar een serieuze slipper gemaak ik een koers, reed in 2 de positie en had de bocht te laat gezien, (die voor mij ook) en doordat ik zo hard moest remmen blokkeerde ik mijn achterwiel, gelukkig bleven we recht maar slippen met campa lukt dus wel
grtz
Mavic SSC remmen
ik weet niet wat Fdegrove met differentieel rem bedoelt maar de Campa achterrem is single pivot (1 draaipunt) in tegenstelling tot de voorrem die dual pivot (2 draaipunten) is net zoals Shimano en Mavic.
Met dual pivot kan je in principe harder remmen (meer hefboomwerking), maar Campa heeft hier bij mijn weten bewust op "bespaart" omdat men toch veel harder kan en moet remmen met de voorrem, het voordeel is een lichtere en eenvoudiger constructie en het achterwiel blokkeert minder snel.
Met dual pivot kan je in principe harder remmen (meer hefboomwerking), maar Campa heeft hier bij mijn weten bewust op "bespaart" omdat men toch veel harder kan en moet remmen met de voorrem, het voordeel is een lichtere en eenvoudiger constructie en het achterwiel blokkeert minder snel.
Motta