Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Comfort handen

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 23 mar 2007 23:40

Quote: Origineel geplaatst door chevalier op 23 Maart 2007
Als ik het zo bekijk staat je zadel veel te schuin deze hoort horizontaal te staan en mischien een ander zadel die comfortaber zit,en de stuurpen wat korter.Het lijkt mij ook dat je Niet helemaal lekker op je fiets zit, te geforceerd.

Wat bedoel je precies met te geforceerd zitten?

Ik heb er nog eens goed naar gekeken en m'n zadel staat verwaarloosbaar voorover. Als je kijkt naar plaatjes en profil, zoals deze van de Specialized site, zie je dat het zadel aan de achterkant zelf al iets hoger staat. Het is bovendien een heel flexibel zadel dat onder mijn gewicht (95kg) behoorlijk inveert.

Ik wil de stuurpen sowieso vervangen, want ik heb het gevoel dat ik mijn armen te ver moet strekken om goed bij de remgrepen te komen, waardoor mijn ellebogen op slot komen te zitten.

Een andere vraag nog? Denken jullie dat witte bandjes mooi zouden staan? Een wit stuurlint komt er sowieso op, over de bandjes twijfel ik nog/weer. De Fortezza Tricomps die ik heb gekocht blijken veel te geel te zijn, da's geen gezicht :(

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 24 mar 2007 12:22

Ik wil de stuurpen sowieso vervangen, want ik heb het gevoel dat ik mijn armen te ver moet strekken om goed bij de remgrepen te komen, waardoor mijn ellebogen op slot komen te zitten.=======================================================
Wat bedoel je met "op slot komen te zitten"? Dat je armen gestrekt zijn?  Die behoren m.i. altijd iets gebogen te zijn om zodoende de schokken op te vangen.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

isos
Forum-lid

isos 24 mar 2007 12:30

het is op zich heel simpel. Omdat je zadel een beetje voorover staat kanteld je lichaam ook een beetje voorover waardoor er meer druk op komt te staan op je armen.
ik zou zelf een rechte stuurpen nemen die wel korter is.
maar nu zit je met je kont. ik zou een iets zachtere zadel nemen dus een soort van fizik arione. Het heeft bij mij geholpen( had eerst een slr).
nu nog je bandjes volgens mij staat het wel mooi wittebandjes. Maar het is wel zeer moeilijk om ze netjes schoon te houden.

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 24 mar 2007 16:33

Ik heb de stuurpen omgedraaid en het zadel zo recht mogelijk proberen te zetten. Het resultaat ziet er zo uit:

Een stukje beter/normaler volgens mij..straks even 1,5 uur fietsen om te testen of er iets van verbetering optreedt. Als ik het gevoel heb dat ik mijn armen licht gebogen kan houden als het stuur ±2 cm dichterbij staat, kan ik met dat verhaal naar de fm terug voor een nieuwe stuurpen.

Zal ook nog wat betere foto's maken voor in het Cannondale topic..

ilko
Forum-lid

ilko 26 mar 2007 12:26

Het ziet er iig een stuk beter uit zo :-)... Maar daar gaat het natuurlijk niet om. Hoe is het bevallen?
Ik weet je maten natuurlijk niet, maar als je naar je zadelpen (geen setback) en de stand van je zadel (ver naar voren) kijkt, lijkt dat je een behoorlijk lang frame of kort bovenlichaam hebt. Als je met de huidige stand van de stuurpen op je fiets zit, hoe staan je rug en schouders dan? Hang je met je rug horizontaal, of rond de 30 graden? En hangen je schouders dan ter hoogte van je voorvork of er duidelijk voor of achter?

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 26 mar 2007 14:17

Quote: Origineel geplaatst door Ilko op 26 Maart 2007
Het ziet er iig een stuk beter uit zo :-)... Maar daar gaat het natuurlijk niet om. Hoe is het bevallen?Ik weet je maten natuurlijk niet, maar als je naar je zadelpen (geen setback) en de stand van je zadel (ver naar voren) kijkt, lijkt dat je een behoorlijk lang frame of kort bovenlichaam hebt. Als je met de huidige stand van de stuurpen op je fiets zit, hoe staan je rug en schouders dan? Hang je met je rug horizontaal, of rond de 30 graden? En hangen je schouders dan ter hoogte van je voorvork of er duidelijk voor of achter?
Het is me goed bevallen! Gisteren 3:40uur op de fiets gezeten en dat ging redelijk. Ik heb erop gelet dat mijn armen niet te gestrekt waren, door m'n bovenlichaam wat voorover te kantelen om zo extra ruimte te maken voor m'n armen (ook handig tegen de wind in..). M'n rug hangt zeker niet horizontaal als ik met m'n handen op het stuur zit.. (al was het al vanwege die winterkilootjes ;) ). Waar mijn schouders zich bevinden t.o.v. de voorvork vind ik vrij lastig in te schatten, maar ik zou zeggen in het verlengde van de voorvork als ik op de shifters leun en erachter als ik met m'n handen bovenop het stuur zit. Ik ben ca. 1.92m en mijn binnenbeenlengte is ongeveer 93 cm, volgens mij heb ik dan niet echt lange benen of wel?

Plaats reactie