Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Bevestiging beschadigd lak

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 20 mar 2007 19:39

Quoten: Origineel geplaatst door kool486 op 20 Maart 2007

ik begreep in alle gevallen wat er bedoeld werd

 en daar gaat het om...
"Try not. Do or do not......there is no try"

morel
Forum-lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 21 jan 2007 00:23

morel 20 mar 2007 22:04

Quoten: Origineel geplaatst door zaffeltje op 20 Maart 2007


Ik heb mijn oude fietscomputer eraf gehaald, deze was met tirips bevestigd. Nu zie ik dat het ingevreten is in de lak, de lak krijg ik niet meer zoals het was.
De tirips kreeg ik er niet afgeknipt met een schaar en heb ze er dus met kracht afgeschoven tot onderaan de voorvork. Zo kon ik ze makkelijk afknippen. Maar door het schuiven van de tirpis met veel kracht, is dan niet de lak verder beschadigd of is lak wel hard genoeg en bestand daartegen???
Wil hiermee zeggen dat het niet raadzaam is een fietscomputer te bevestigingen met tirips aan de voorvork. Ik heb een stalen voorvork maar met Carbon is het helemaal fataal.
 
 



Hoi,
 
Tip voor het bevestigen van het zendertje van de fietscomputer;
 
Knip van een oude binnenband van een gewone fiets = +- 32 mm.
een stukje ter beedte (of iets méér) van het zendertje .
 
Even het voorwiel er uit nemen en het stukje binnenband op de vork schuiven op de gewenste hoogte.
 
Zender monteren met zip-ties en klaar, blijft je vork onbeschadigd.
 
Bij het verwijderen even het  stukje binnenband mee naar beneden schuiven
voor dat je de zip-ties doorknipt, dus geen krassen !
 
Succes,
Ciao.

zaffeltje
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 06 jan 2006 03:09

zaffeltje 21 mar 2007 03:20

Quoten: Origineel geplaatst door Morel op 20 Maart 2007


Quoten: Origineel geplaatst door zaffeltje op 20 Maart 2007


Ik heb mijn oude fietscomputer eraf gehaald, deze was met tirips bevestigd. Nu zie ik dat het ingevreten is in de lak, de lak krijg ik niet meer zoals het was.
De tirips kreeg ik er niet afgeknipt met een schaar en heb ze er dus met kracht afgeschoven tot onderaan de voorvork. Zo kon ik ze makkelijk afknippen. Maar door het schuiven van de tirpis met veel kracht, is dan niet de lak verder beschadigd of is lak wel hard genoeg en bestand daartegen???
Wil hiermee zeggen dat het niet raadzaam is een fietscomputer te bevestigingen met tirips aan de voorvork. Ik heb een stalen voorvork maar met Carbon is het helemaal fataal.
 
 



Hoi,
 
Tip voor het bevestigen van het zendertje van de fietscomputer;
 
Knip van een oude binnenband van een gewone fiets = +- 32 mm.
een stukje ter beedte (of iets méér) van het zendertje .
 
Even het voorwiel er uit nemen en het stukje binnenband op de vork schuiven op de gewenste hoogte.
 
Zender monteren met zip-ties en klaar, blijft je vork onbeschadigd.
 
Bij het verwijderen even het  stukje binnenband mee naar beneden schuiven
voor dat je de zip-ties doorknipt, dus geen krassen !
 
Succes,
Ciao.

Bedankt voor de tip.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 21 mar 2007 13:59

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 20 Maart 2007

Doet me denken aan Matt Herben die beweerde dat het correcte Nederlandse woord voor tolpoortjes "tourniquettes" is


Of een stewardess in een helicopter: Wentelteefje.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 21 mar 2007 14:12

Quoten: Origineel geplaatst door andromeda op 20 Maart 2007


Ty rap is inderdaad een merk ipv het correcte woord.
Ik werk met dat merk vandaar dat dat het makkelijkste wegtikte...



Ja, dat binddraadje heeft vele merknamen gekregen. Precies zoals het orinele Duct Tape dat ook  onder de naam Duck Tape komt.
Zie ook wat Wikipedia hierover schrijft:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cable_tie
http://en.wikipedia.org/wiki/Duct_tape
Maar ja, what's in a name ?
Het is echter wel leerzaam de achtergrond van bepaalde veel gebruikte produkten te kennen en waarom het ooit ontwikkeld werd.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Plaats reactie