Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Shimano Ultegra Spd-sl 6620

marten
Forum-lid
Berichten: 473
Lid geworden op: 02 feb 2006 11:04

marten 02 jun 2007 14:37

Quoten: Origineel geplaatst door sparrownl op 01 Juni 2007


Quote: Origineel geplaatst door Marten op 20 Maart 2007


****

Heb je de indruk dat het na verloop van tijd beter gaat? Vandaag mijn eerste rit gemaakt met de 6620 en bij een stoplicht dus pardoes omgekukeld omdat ik niet op tijd uit de pedalen was. Ze staan in de lichtste stand, maar ik heb de indruk dat dat 'iets minder dan zwaar' inhoudt.Misschien is het wennen, maar ik vind het op de weg gevaarlijk. Een dagje in de schuur in en uitklikken werkt misschien om 'in te slijten'.


Heb nu iets meer dan 1500 km op de pedaaltjes gefietst en ten eerste zien ze er nog super strak uit (op een beschadiging op het linker pedaal na, maar dat is te danken aan een val) het metalen platform is echt een vooruitgang! vrijwel geen slijtage. Het in en uitklikken gaat naar verloop van tijd wel iets makkelijker, of dat aan de plaatjes ligt die slijten of dat een veer wat soepeler word is me alleen een raadsel. Ik zal binnen kort eens foto's plaatsen!
 
 

martelino
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 apr 2007 18:13

martelino 02 jun 2007 21:34

Ik heb ook net de 6620 's gemonteerd en vind ze erg zwaar uitklikken. Nou zag ik dat in de handleiding staat dat je bij het afstellen de "schoenplaatjes in de richting van het losmaken moet richten". Zou dat betekenen: lichter/zwaarder afstellen terwijl je met de schoen in het pedaal (aan de voet dan wel niet), de schoen naar buiten duwend een inbussleutel ertussen moet zien te wurmen enz enz enz?
VanNicholasEuros105

sparrownl
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 mar 2007 19:41

sparrownl 02 jun 2007 22:19

Ik denk dat ze hiermee bedoelen dat je ingeklikt naar de uitklikpositie gaat, terwijl iemand anders de afstelling doet. Want als je je hiel naar buiten brengt komt het mechanisme met de afstelnippel naar achter waardoor je er met een imbussleutel bij kunt.
Zelf heb ik het schroefje zo ver mogelijk linksom gedraaid tot hij bijna niet meer verder kan, je voelt weerstand. En dan nog zit de schoen erg vast.
Ik was de SPD-R gewend (kleine schoenplaatjes) en daarmee hoefde ik de hiel maar iets naar buiten te brengen en ik was los. Met de 6620 moet je je hiel zeker 5 cm bewegen. Daar moet ik echt aan wennen. Maar wel het gevoel beter 'voetcontact' te hebben met het pedaal.
Happy are those who dream dreams
and are willing to pay the price to see them come true

ghislain
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 13 apr 2007 22:03

ghislain 02 jun 2007 22:28

Ik kan bovenvermelde inderdaad ook bijtreden. Had vroeger Look pedalen en deze klikten iets makkelijker los. Daarop voortbordurend kan ik ook wel zeggen dat mijn zoon met Keo's (type sprint) rijdt en eigenlijk ongeveer dezelfde problematiek ondervindt.  Maar verder alleen maar positieve commentaar over de 6620 !
 

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 02 jun 2007 22:43

Ik heb de veerspanning op mijn 6610's juist lekker hoog staan
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 03 jun 2007 00:17

Ik zal wel gek zijn, maar ik vind die veerspanning wel meevallen op de 6620 pedalen. Heb de veer nu half gespannen staan, maar i.c.m. rode plaatjes trek ik mn voet soms nog scheef. Vind het beperken van de zijwaartse beweging er niet op vooruit gegaan t.o.v. de 6610 pedalen. Alhoewel, de veren in de 6610 had ik maximaal opgespannen, misschien moet ik ze op mn nieuwe pedalen ook nog wat strakker zetten...
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

Plaats reactie