Pagina 2 van 4
Shimano 2008
Geplaatst: 18 mar 2007 17:26
door vinokourov
wat is het nut precies van electrisch schakelen?
Shimano 2008
Geplaatst: 18 mar 2007 17:28
door daniel1975
Quote: Origineel geplaatst door havana op 18 Maart 2007
Waar ik benieuwd naar ben is of Shimano de alu koers zal blijven varen of dat we binnenkort ook carbon verwerkt zien in de hogere Shimano groepen.
Ik denk alu. Ze willen absoluut niet op Campa gaan lijken. En kijk maar naar de ATB groepen. De concurrentie gebruikt wel hier en daar carbon (cranks en achter-derr), maar Shimano blijft met de nieuwe ZTR groep gewoon op hoogwaardig alu.
Shimano 2008
Geplaatst: 18 mar 2007 17:56
door _pfw_
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 18 Maart 2007
Quote: Origineel geplaatst door havana op 18 Maart 2007
Waar ik benieuwd naar ben is of Shimano de alu koers zal blijven varen of dat we binnenkort ook carbon verwerkt zien in de hogere Shimano groepen.
Ik denk alu. Ze willen absoluut niet op Campa gaan lijken. En kijk maar naar de ATB groepen. De concurrentie gebruikt wel hier en daar carbon (cranks en achter-derr), maar Shimano blijft met de nieuwe ZTR groep gewoon op hoogwaardig alu.
Nou, de nieuwe XTR groep is niet volledig carbon-vrij.
Ik ben benieuwd wat het wordt.
Shimano 2008
Geplaatst: 18 mar 2007 19:43
door scepticus
Wel grappig om te zien dat ze qua wielen weer helemaal terug zijn bij 'normaal', met gewoon de nippels weer in de velg...
Nog een opmerking over die versnellingsindicatoren in de shifters: waarom '3' ofzo? Ik wil gewoon weten dat ik de '18' geschakeld heb! Die fout heeft Shimano ook al eens gemaakt bij de FlightDeck computers, ik had gehoopt dat ze daar toch van geleerd hadden....
Shimano 2008
Geplaatst: 18 mar 2007 21:47
door spietpiet
Quote: Origineel geplaatst door amro op 18 Maart 2007
Wat dacht je van een opengewerkte dura-ace crank? Bovenaan de pagina op
http://www.shimano-benelux.com/publish/ ... imano.html staat een plaatje dat het een en ander doet vermoeden....
Is gewoon een demonstratiemodel van het huidige type om te laten zien hoe dunwandig de crankarm is, gaat zo echt niet in productie komen.
Heb ook eerder demo van de Ultegra gezien en dan kun je goed zien dat de Dura Ace minder materiaal heeft en daardoor lichter is.
Zou toch meteen vol lopen met water en vuil.
Shimano 2008
Geplaatst: 18 mar 2007 21:53
door zeemeeuw
Quoten: Origineel geplaatst door amro op 18 Maart 2007
Wat dacht je van een opengewerkte dura-ace crank? Bovenaan de pagina op
http://www.shimano-benelux.com/publish/ ... imano.html staat een plaatje dat het een en ander doet vermoeden....
Ik denk dat ze dat enkel doen om aan de mensen te tonen dat het hol is vanbinnen, de afbeelding stond al in de catalogus van 2005
vind het wel mooi
grtz jony
Shimano 2008
Geplaatst: 18 mar 2007 22:07
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 18 Maart 2007
Nog een opmerking over die versnellingsindicatoren in de shifters: waarom '3' ofzo? Ik wil gewoon weten dat ik de '18' geschakeld heb! Die fout heeft Shimano ook al eens gemaakt bij de FlightDeck computers, ik had gehoopt dat ze daar toch van geleerd hadden....
Dan denk ik dat je daar bij een minderheid behoort. De meeste mensen hebben er meer boodschap aan om te weten/zien dat ze op het op een na rechtse tandje liggen dan om daar "13" of "12" te zien staan, ook profs. Voor velen zegt "18" niet zoveel.
Shimano 2008
Geplaatst: 18 mar 2007 22:14
door amclassic-fan
Ik kan me niet voorstellen dat veel profs zitten te wachten op een indicatortje. Op de mtb's sloopt ook iedereen (die WW is) die dingen eraf.
Shimano 2008
Geplaatst: 18 mar 2007 23:23
door spaak
Voor wie het Pools machtig is (al zijn de getallen en type-aanduidingen veelzeggend):
pag. 1
pag. 2
pag. 3
Of gewoon op cyclingplus een kijkje nemen.
Helaas geen sexy restyling van de remgrepen
Shimano 2008
Geplaatst: 19 mar 2007 09:29
door scepticus
Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 18 Maart 2007
Dan denk ik dat je daar bij een minderheid behoort. De meeste mensen hebben er meer boodschap aan om te weten/zien dat ze op het op een na rechtse tandje liggen dan om daar "13" of "12" te zien staan, ook profs. Voor velen zegt "18" niet zoveel.
Dat vraag ik me dus af. De eerste FlightDeck, de SC-6500, gaf de gekozen versnelling dus inderdaad aan als '2-6' maar bij het volgende model, de SC-6501, heeft Shimano dat dus zo aangepast dat ie t aantal tandjes geeft... dat zal toch wel een reden gehad hebben.
Shimano 2008
Geplaatst: 20 mar 2007 13:49
door uberto
Quoten: Origineel geplaatst door zeemeeuw op 18 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door amro op 18 Maart 2007
Wat dacht je van een opengewerkte dura-ace crank? Bovenaan de pagina op
http://www.shimano-benelux.com/publish/ ... imano.html staat een plaatje dat het een en ander doet vermoeden....
Ik denk dat ze dat enkel doen om aan de mensen te tonen dat het hol is vanbinnen, de afbeelding stond al in de catalogus van 2005
vind het wel mooi
grtz jony
Ik ben franstalig, en dus niet op de hoogte van alle subtiliteiten van uw taal, maar bestaat er zoiets als "hol van buiten" ?
Shimano 2008
Geplaatst: 20 mar 2007 14:49
door zeemeeuw
Quoten: Origineel geplaatst door Uberto op 20 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door zeemeeuw op 18 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door amro op 18 Maart 2007
Wat dacht je van een opengewerkte dura-ace crank? Bovenaan de pagina op
http://www.shimano-benelux.com/publish/ ... imano.html staat een plaatje dat het een en ander doet vermoeden....
Ik denk dat ze dat enkel doen om aan de mensen te tonen dat het hol is vanbinnen, de afbeelding stond al in de catalogus van 2005
vind het wel mooi
grtz jony
Ik ben franstalig, en dus niet op de hoogte van alle subtiliteiten van uw taal, maar bestaat er zoiets als "hol van buiten" ?
nee, maar ik bedoel gewoon om te laten zien dat ze uitgewerkt zijn vanbinnen
grtz