Quoten: Origineel geplaatst door havana op 19 Maart 2007
Pedaalsleutel (sleutel 15) werkt inderdaad vaak makkelijker.
hmmm, die Keo's van Look hebben geen vlakke zijde op 't asje. Imbus is (dus) enige mogelijkheid!
Fietstrapper erafhalen (look keo classic)
Ah kijk eens weer iets geleerd
Je kunt ook een buisje van +- 40cm over de inbussleutel schuiven dan heb je een veel grotere hefboom en dat scheelt veel.
Volgens mij hoef je de pedalen ook niet ontiegelijk hard vast te zetten, ze draaien zichzelf alleen maar vaster tijdens het fietsen dus eraf draaien doen ze echt niet zomaar.
Ik heb laatst nog een keer trappers los gedraaid, waren ook keo's, en die kwamen na hard trekken met een buisje over de inbussleutel los terwijl ik het vastzetten gewoon vast-is-vast had gedaan zonder een buisje op de sleutel. Die waren dus lekker vast gedraaid onder het fietsen.
Volgens mij hoef je de pedalen ook niet ontiegelijk hard vast te zetten, ze draaien zichzelf alleen maar vaster tijdens het fietsen dus eraf draaien doen ze echt niet zomaar.
Ik heb laatst nog een keer trappers los gedraaid, waren ook keo's, en die kwamen na hard trekken met een buisje over de inbussleutel los terwijl ik het vastzetten gewoon vast-is-vast had gedaan zonder een buisje op de sleutel. Die waren dus lekker vast gedraaid onder het fietsen.
Probleem bij het los draaien van pedalen is dat je moeilijk je kracht kwijt kan, vooral als ze erg vastzitten.
Optie is om het crankstel te demonteren en de crankarm goed vast te klemmen in b.v. een workmate. Dan kan je je kracht prima kwijt en kan je je gereedschap goed controleren.
Een forse tik met de hamer op de sleutel wil soms ook wel effect hebben, even laten schrikken.
Optie is om het crankstel te demonteren en de crankarm goed vast te klemmen in b.v. een workmate. Dan kan je je kracht prima kwijt en kan je je gereedschap goed controleren.
Een forse tik met de hamer op de sleutel wil soms ook wel effect hebben, even laten schrikken.
Quoten: Origineel geplaatst door koersklak op 19 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 19 Maart 2007
om makkelijk te onhouden :
Naar Vooren is Vast !
naar achteren is los.
Beetje logisch ook, Met de traprichting mee is vast. Als dat niet zo zou zijn zou je je pedaal makkelijk(er) lostrappen.
kijk hier nog eens goed naar en bedenk hoe de crank beweegt en hoe de trapper dus los zou kunnen...
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 19 Maart 2007
om makkelijk te onhouden :
Naar Vooren is Vast !
naar achteren is los.
Beetje logisch ook, Met de traprichting mee is vast. Als dat niet zo zou zijn zou je je pedaal makkelijk(er) lostrappen.
kijk hier nog eens goed naar en bedenk hoe de crank beweegt en hoe de trapper dus los zou kunnen...
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 20 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door koersklak op 19 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 19 Maart 2007
om makkelijk te onhouden :
Naar Vooren is Vast !
naar achteren is los.
Beetje logisch ook, Met de traprichting mee is vast. Als dat niet zo zou zijn zou je je pedaal makkelijk(er) lostrappen.
kijk hier nog eens goed naar en bedenk hoe de crank beweegt en hoe de trapper dus los zou kunnen...
5000 km achteruit fietsen?
Quoten: Origineel geplaatst door koersklak op 19 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 19 Maart 2007
om makkelijk te onhouden :
Naar Vooren is Vast !
naar achteren is los.
Beetje logisch ook, Met de traprichting mee is vast. Als dat niet zo zou zijn zou je je pedaal makkelijk(er) lostrappen.
kijk hier nog eens goed naar en bedenk hoe de crank beweegt en hoe de trapper dus los zou kunnen...
5000 km achteruit fietsen?
Ambitie: veel
Tijd: te weinig
Tijd: te weinig