Pagina 2 van 2

ridley Noah

Geplaatst: 20 mar 2007 22:33
door stefan
Quote: Origineel geplaatst door Kuiper op 17 Maart 2007
Weet je toevallig wat het frame weegt, Casran?
Excalibur/Damocles (weet niet uit me hoofd wat de probleem-serie was) hebben ze ook flink zwaarder laten maken. Wellicht wil Ridley een eerdere grootschalige herplaatsing verkomen.
Het frame weegt 1370gr. vork weegt 390gr. in maat 50 (M) Niet echt licht dus. Super stijf is het frame ook niet.

ridley Noah

Geplaatst: 21 mar 2007 08:13
door thenumberoff
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 20 Maart 2007


Quoten: Origineel geplaatst door The number off op 20 Maart 2007

Casran
Als ik volledig carbon Xentis wielen koop(het oog wil ook wat) heb ik dan aangepaste remblokken nodig, en hoe komen mijn velg randen eruit als ik lek rij dan ga je vlgs mij op je velg rijden en dus carbon beschadigen met alle gevolgen van dien.
Tubes vind ik persoonlijk niks, ik rij momenteel met michelin pro 2 en die bevallen goed die zou ik er dus ook op monteren , maar dit is puur mijn smaak.  



Als je lekrijdt, moet je gewoon stoppen en een nieuw bandje steken. Nooit verder rijden op een lekke band, dat geldt zowel voor wielen met alu als carbon velgrand.De Xentis wielen met carbon remrand vereisen geen speciale carbonremblokken. Xentis wielen zijn zodanig ontworpen dat ze best remmen met de gewone remblokken!
@ Pietalala: je haalt de Xentis wielen wat dooreen. In 2007 komen er ook Xentis carbon clinchers op de markt, die ook een carbon remrand hebben; ik had vandaag Xentis aan de lijn en de Mark 1 TT carbon clincher (hoge Xentis wiel in clincher) is vandaag in produktie gegaan. Dit naar de bestaande clinchers met alu remrand.De carbon tubular bestaat in Mark 1 en Mark 1 TT.En van die Mark 1 bestaat dan nog een High Modulus, in een duurder en lichter carbontype.... noem dat zowat de Obermayer van de Xentis wielen.
 


Daatr heb je gelijk in maar mijn ervaring is als je bv 40 km p/u rijdt en je rijd lek, tegen de tijd dat je stil staat rijdt je toch even op je velg en daar heb ik schrik voor dat de carbon dan versplinterd.
Zou eigenlijk de hoogste Xentis willen nemen waar nog een gewone band op kan dan heb ik de 57 mm geloof ik, weet iemand de actuele prijzen
  

ridley Noah

Geplaatst: 21 mar 2007 10:32
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door The number off op 21 Maart 2007

Zou eigenlijk de hoogste Xentis willen nemen waar nog een gewone band op kan dan heb ik de 57 mm geloof ik, weet iemand de actuele prijzen   


Dit zijn ze verkort:
- Xentis Mark 1 clincher alu 42mm: 1599 € - Xentis Mark 1 clincher carbon 42mm: 1750 € - Xentis Mark 1 tubular 42mm: 1750 € - Xentis Mark 1 TT clincher carbon 57mm: 1890 € - Xentis Mark 1 TT tubular 57mm: 1890 € - Xentis Mark 1 TT track 57mm: 1890 € - Xentis High Modulus clincher carbon 42mm: 3098 € - Xentis High Modulus tubular carbon 42mm: 3098 €         (zelfde prijs voor Sram/Shimano/Campagnolo)
Je kan me ook mailen voor een volledige Xentis prijslijst op pieter@vdbparts.be
 

ridley Noah

Geplaatst: 27 apr 2007 20:14
door dobke
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe racefiets en vind de ridley noah wel mooi maar weet iemand hoeveel die zou kosten met campa chorus of record?

ridley Noah

Geplaatst: 28 apr 2007 23:59
door max8450
Met record ietsje minder dan 5000€, geloof dan wel dat je er de carbon 4ZA hoge velgen bij hebt.