Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

9-spd cassette op 10-spd body

michiel17
Forum-lid

michiel17 02 apr 2007 20:13

Quote: Origineel geplaatst door ElCloudie op 02 April 2007
Dus shifter, derailleur en cassette...en wiel?

Dus ketting, cassette en rechtershifter als je het heel zo goedkoop mogelijk wilt doen . Bij een beperkt budget gewoon shifter, cassette en ketting. Achterderailleur is geen vereiste, snap ook niet waarom het niet lekker zou gaan lopen? Als je het mooi wilt doen koop ook een 10sp achterderailleur. Kijk is bij complete Shimano 105 groepen, zijn al vanaf 349 euro bij Futurumshop te krijgen. Misschien scheelt dit zelfs weinig vergelijken met onderdelen los kopen.

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 03 apr 2007 07:32

Quoten: Origineel geplaatst door Michiel17 op 02 April 2007

Quote: Origineel geplaatst door ElCloudie op 02 April 2007

Dus shifter, derailleur en cassette...
en wiel?

Dus ketting, cassette en rechtershifter als je het heel zo goedkoop mogelijk wilt doen . Bij een beperkt budget gewoon shifter, cassette en ketting. Achterderailleur is geen vereiste, snap ook niet waarom het niet lekker zou gaan lopen? Als je het mooi wilt doen koop ook een 10sp achterderailleur. Kijk is bij complete Shimano 105 groepen, zijn al vanaf 349 euro bij Futurumshop te krijgen. Misschien scheelt dit zelfs weinig vergelijken met onderdelen los kopen.

Hoi,
Bij Campa van 9 naar 10S shifter hoef je in wezen maar een tandwieltje te vervangen en dat kan als kit besteld worden maar je hebt het niet van mij gehoord.....
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 apr 2007 12:04

Maar dan moet je ook wel extra vrij nemen om de boel weer netjes in elkaar te krijgen. De prijs van een setje Centaur shifters is maar €80 op sommige plaatsen, dan zou ik het wel weten en gewoon nieuwe kopen. Bij 9 speed record shifters zou ik misschien nog gaan twijfelen om ze toch maar open te halen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie