Pagina 2 van 3
Geplaatst: 22 jan 2011 14:41
door srn074
zeer goede ervaringen met GP4000s, na +- 5000km zijn ze wel zo goed als op, maar ik denk dat ik 2x lek heb gereden op ca. 15000km
ze schijnen wel vierkant te worden na verloop van tijd volgens de FM, nooit iets van gemerkt eerlijk gezegd.
Geplaatst: 22 jan 2011 15:41
door ottie
Conti GP 4000S en verder niets (mijn mening) vrijwel geen lekrijden en een mooie soepele band met heel goede grip onder alle omstandigheden. Dat lekrijden is mijn allerbelangrijkste punt omdat ik ook de hele winter doorrijd en niet zit te wachten op een lekke band bij -3gr
Geplaatst: 22 jan 2011 17:04
door ijzerenbriek
LVGH schreef:Hoelang deed je met de Diamantes? Vond je die comfortabeler dan de Fortezza Tricomp (in theorie zijn ze dat met 220tpi)? Ik rijd nu een tijdje op Fortezza Quattro Tricomp en de gewone Tricomp maar ik merk geen verschil in comfort; ze voelen allebei niet bijzonder soepel aan, eigenlijk vergelijkbaar met GP4000S.
Ik kan geen er km's op plakken, ik rij al jààren zonder kmtellertje en heb ook verschillende wielsets in omloop waaronder ook een tubesetje. Ik vervang gewoon wat versleten is.
Het gevoel dan is positief, het is een soepele band die zeer licht loopt en waar ik zelden lek mee reed. Zijn broertje de Diamante pro Light is nog iets lichtlopender maar die is wel iets lekgevoeliger maar vooral vlug op. Niettemin is dat één van mijn favorieten, ik rij namelijk het liefst met zachte rubbers en neem de slijtage er dan maar voor lief bij.
Het vergelijk dan: de diamante loopt soepeler dan dan de GP4000 maar zal vermoed ik iets sneller versleten zijn. Een echt bindende uistpraak ga ik daar echter niet over doen want zoals gezegd heb ik maar 1 van de 3 GP4000's opgereden en die lag dan nog op een voorwiel. Vergeleken met een Fortezza Tricomp is hij iets soepeler maar ik blijf wel zeer te spreken over de Fortezza Tricom, ik vond het gewoon een fijne band. Kan niet vergelijken met een quatro comp want die heb ik nog niet geprobeerd.
Globaal gezien denk ik ook dat het rijgevoel van een band meer bepaald wordt door de buitenste rubberlaag dan door het aantal tpi. Een 220 zal inderdaad wel beter lopen dan een 120 maar het verschil tussen 220 en 240 zal je er volgens mij niet uithalen.
Mijn absolute topper blijft trouwens de Vittoria Ultra Speed. Weet niet of ze die nog maken tegenwoordig. 165 gr, superbollend en soepel maar.... behoorlijk lekgevoelig en je kon bij wijze van spreken het rubber achter je zien op het wegdek, zo snel sleet hij. 1500 km en een achterband was echt op. Maar pure rij-eigenschappen ongeëvenaard. Was ook als tijdritband in het leven geroepen.
Zo, dit is mijn mening. Hoop dat je er wat aan hebt.
Re:
Geplaatst: 13 aug 2011 22:00
door pasquini
pasquini schreef:Heren, bedankt voor jullie snelle reacties!
Ik had inderdaad goede verhalen gehoord betreffende de 4000S.
Daarom heb ik er net twee gehaald bij Cycle Center 53-11 in Bruchem, per twee inclusief twee binnenbandjes 60 euries. Een mooie prijs!
Goed weekend!
Ben 2100 km verder en de 4000 esjes bevallen zeer zeer goed! Nog niet lek gereden en vorig de kwaliteit in de regen kunnen checken tijdens een flinke bui.
Conclusie: voor mij een superband!
Re: Welke Continental buitenband.
Geplaatst: 14 aug 2011 09:55
door Tourist69
Na gp4000 ben ik aan mijn tweede setje 4000s begonnen en ze bevallen me zeer goed. Sinds ik deze bandjes gebruik (2,5jr) ben ik twee maal lek gereden. Opvallend genoeg steeds in regenachtig weer. Bij droog weer geen problemen met lekrijden. Kan iemand mij vertellen waarom banden blijkbaar kwetsbaarder zijn in regenachtig weer???
Re: Welke Continental buitenband.
Geplaatst: 14 aug 2011 09:57
door eelcoz
.
Re: Welke Continental buitenband.
Geplaatst: 14 jan 2012 18:57
door bandiet
Tourist69 schreef:Na gp4000 ben ik aan mijn tweede setje 4000s begonnen en ze bevallen me zeer goed. Sinds ik deze bandjes gebruik (2,5jr) ben ik twee maal lek gereden. Opvallend genoeg steeds in regenachtig weer. Bij droog weer geen problemen met lekrijden. Kan iemand mij vertellen waarom banden blijkbaar kwetsbaarder zijn in regenachtig weer???
In regenachtig weer komen de scherpe kantjes van de steentjes op de weg bloot te liggen, doordat zand ed weggespoeld is. Daarom dus sneller lek bij regen.
Gr. Diederik
Re: Welke Continental buitenband.
Geplaatst: 14 jan 2012 19:00
door Peter94
@Tourist69 bij nat weer blijven steentjes aan je band plakken vandaar dat je sneller lek rijd.
Re: Welke Continental buitenband.
Geplaatst: 14 jan 2012 19:09
door plantagenet
Ik stap weer af van de Continental GP4000S en wel om het lekrijden. Het is natuurlijk niet statistisch 'hard' te maken, maar ik heb met de GP4000S vaker lek gereden (per km afgelegde weg) dan met mijn vorige banden Vittoria Rubino Pro. Verder overigens een goede band qua wegligging, dat wel.
Re: Welke Continental buitenband.
Geplaatst: 14 jan 2012 20:16
door lennaert
Net gister mijn 2e keer lek op gp4000s sinds een jaartje of 3. M.a.w. uitermate tevreden helemaal gezien ze onder elke omstandigheden gebruikt zijn, trainingen, wedstrijden, slecht weer etc. Uiteraard wel vervangen als ze vierkant worden of je het canvas ziet, maar dit duurt wel eventjes bij deze bandjes. Niet twijfelen dus, gewoon de beste alround band.
Re: Welke Continental buitenband.
Geplaatst: 14 jan 2012 20:26
door raiju
Ik heb er 1 vierkant gereden en 1 keer een bijna nieuwe band op een koffie kopje kapot gereden, 2 keer lek in totaal 5000 km. Beide keren op nat wegdek. Verder vind ik het een geweldige band. Ik heb zelfs het idee dat ik ergens anders niet meer op wil rijden.
Re: Welke Continental buitenband.
Geplaatst: 14 jan 2012 21:40
door RRon
Zojuist mijn eerste GP4000 gemonteerd omdat er een snee in mijn band zat, ben benieuwd hoe hij bevalt!! Geen "S", want ik wilde een rode band hebben!