Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
lvgh
- Forum-lid HC
lvgh
21 jan 2011 18:55
Swoosh schreef:Maar goed ik laat me graag verassen.
Dat betwijfel ik! (Jij bent altijd zo kritisch dat ik me deze flauwe taalopmerking wel durf te permitteren
)
-
race-niek
- Forum-lid
race-niek
21 jan 2011 18:59
als ze nog een jonge student voor de test zoeken voel ik me geroepen :p
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009
-
bigm
- Forum-lid
bigm
21 jan 2011 19:01
eelcoz schreef:Misschien wel een idee om dat 'Campagnola' (zoals gesignaleerd door Moustache) even in 'Campagnolo' te veranderen in de startpost. Dit staat zo knullig.
done
-
sharkman113
- Forum-lid HC
sharkman113
21 jan 2011 20:50
Lijkt me eer redelijk zinloze test. Met allemaal andere fietsen, remblokken en veel te weinig tijd kun met de beste wil van de wereld geen objectieve test kopen. Soms vraag ik me af of het niet handig is om een goede test van het franse zusterblad (dacht ik) over te kopen en een aantal bezitters van geteste wielen om hun mening/ervaringen te vragen.
-
de zwarten
- Forum-lid HC
de zwarten
21 jan 2011 20:58
Vraag betrokkenen om enkele vaste acties te doen, zoals bvb bocht pakken, optrekken na bocht, even hard doorrijden voor een km.
Ik denk dat je alvast wielen beter kan testen dan fietsen. En als remblokken beter 'pakken' op bepaalde wielen, zegt dat wel degelijk iets over het remvermogen, want dat is gewoon net zoals je nieuwe wielen in de winkel zou kopen en monteren (tenzij iedereen hier bij nieuwe wielen gelijk nieuwe blokken steekt?).
Last but not least: probeer ervoor te zorgen dat de testers zelf niet weten wat ze in hun fiets geschoven krijgen. Dus vraag dat ze na iedere wieltest hun fiets afgeven en formulier invullen. Intussen kan iemand van FIETS de nieuwe wielen monteren. De tester wordt dan zijn fiets aangereikt (laat hem zijn fiets van achter of van voor benaderen, niet van opzij), met zachte dwang gevraagd zijn (stalen) ros te bestijgen en zonder naar beneden te kijken zijn rondje te rijden. Misschien gaat dit zelfs best in het donker, op een afgesloten parcours (bvb. op een clubparcours). Anders spelen de vooroordelen ongetwijfeld op.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
-
thomwittendorp
- Forum-lid
thomwittendorp
21 jan 2011 21:03
de zwarten schreef:
Last but not least: probeer ervoor te zorgen dat de testers zelf niet weten wat ze in hun fiets geschoven krijgen. Dus vraag dat ze na iedere wieltest hun fiets afgeven en formulier invullen. Intussen kan iemand van FIETS de nieuwe wielen monteren. De tester wordt dan zijn fiets aangereikt (laat hem zijn fiets van achter of van voor benaderen, niet van opzij), met zachte dwang gevraagd zijn (stalen) ros te bestijgen en zonder naar beneden te kijken zijn rondje te rijden. Misschien gaat dit zelfs best in het donker, op een afgesloten parcours (bvb. op een clubparcours). Anders spelen de vooroordelen ongetwijfeld op.
inderdaad, gewoon blind testen, zoals ze ook doen bij uitvinding van medicijnen.
eventueel ook te doen door de stickers allemaal van de wielen te peuteren, anders kun je het nog zien.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
-
vezelf
- Forum-lid
vezelf
21 jan 2011 22:27
Had het een weekje later gedaan en dan was ik erbij geweest. Nu lekker in de winterzon/sport.
-
fromberg
- Forum-lid
fromberg
21 jan 2011 22:43
Zo'n test lijkt me niet objectief maar wel leuk om te doen. Heb zo zelf ook mijn voorkeur, Shimano RS 80, maar deze mag niet meedoen. Inderdaad vreemd dat Campagnolo als zodanig niet mee mag doen behalve in Shimano/Sram-setup.
Sensa cyclecross
-
superrose
- Forum-lid
-
Contact
superrose
22 jan 2011 09:45
staat vol aan de wal heh heren.
-
eelcoz
eelcoz
22 jan 2011 13:55
superrose schreef:staat vol aan de wal heh heren.
?
-
cliors
- Forum-lid
cliors
22 jan 2011 15:09
eelcoz schreef:superrose schreef:staat vol aan de wal heh heren.
?
iets met beste stuurlui gok ik;)
En helemaal ongelijk heeft ze niet.
Want doet "fiets" een wielen test, waar je ook nog zelf aan mee kan doen, is het weer niet goed.....
Toegegeven 3 uur is te weinig tijd en er zijn ook teveel variabele (frame etc)
Maar als iedereen die meedoet (kan zelf helaas niet) nou de wielsetjes vergelijkt tov van zijn eigen wielset, dan kom je al een heel eind.
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-
fromberg
- Forum-lid
fromberg
22 jan 2011 22:13
Op een forum als dit staan veel lui aan de wal maar dat is ook weer de lol van zo'n forum als dit. Veel meningen, wat minder feiten. 'k zou zeggen superrose, kom erbij staan. (haha)
Sensa cyclecross