Beoordelen of je de juiste zadelkeuze hebt gemaakt.
is die meting gedaan met of zonder een zeemleer/ broekje aan? Ik kan me voorstellen dat je drukpunten zich verplaatsen/ verminderen bij een ander soort zeem of geen zeem. Verder zal je houding op die kruk niet gelijk zijn geweest aan de houding op je racefiets.
Merida
- plantagenet
- Forum-lid
Peterfietser schreef:Als ik er een tijdje op gereden heb zal ik hier wel laten weten hoe hij bevalt.
De verwachtingen zijn hoog.
Ik ben benieuwd hoe je eerste ervaringen zijn en ook zeker hoe het zadel bevalt als je er langer mee gereden hebt.
HFS racert schreef:is die meting gedaan met of zonder een zeemleer/ broekje aan? Ik kan me voorstellen dat je drukpunten zich verplaatsen/ verminderen bij een ander soort zeem of geen zeem. Verder zal je houding op die kruk niet gelijk zijn geweest aan de houding op je racefiets.
Meting is gewoon gedaan met een spijkerbroek aan en van een fiets-houding was ook geen sprake. Dus wat dat betreft is het een eenvoudige meting geweest.
Op basis van jullie reacties zal ik het komende week nog aanzien en anders gaat het zadel retour FM en ga ik samen met hem andere opties bekijken (dit is al zo met hem besproken).
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
- Le Grimpeur
- Forum-lid
a. Zadel kiezen blijft een 'zeer persoonlijke' zaak (is reeds meermalen gemeld).
b. Wil je wat uitproberen, zoek dan een FM die je die mogelijkheid biedt (doorgaans niet de meest 'budgetvriendelijke' methode).
c. Wil je zelf wat proberen, kies dan een zadel waarvan 'de massa' vindt dat het een prettig zadel is (tenzij je weet dat je fysieke afmetingen/eigenschappen afwijken van 'het gemiddelde'); 'vroeger' was het San Marco Rolls zadel bijv. zo'n zadel waar de meeste fietsers prettig op zaten. Ook reeds gemeld is, dat de zadels van Fizik vaak goed voldoen.
d. Mijn eigen ervaring is, dat als het zadel niet meteen 'een goed gevoel' geeft, het doorgaans ook niets meer wordt (uitzondering: echt leren zadels - zoals Brooks zadels - die zich naar je lichaaam moeten vormen, maar daarna dan ook 'als gegoten' zitten, maar ook wat meer onderhoud vragen).
b. Wil je wat uitproberen, zoek dan een FM die je die mogelijkheid biedt (doorgaans niet de meest 'budgetvriendelijke' methode).
c. Wil je zelf wat proberen, kies dan een zadel waarvan 'de massa' vindt dat het een prettig zadel is (tenzij je weet dat je fysieke afmetingen/eigenschappen afwijken van 'het gemiddelde'); 'vroeger' was het San Marco Rolls zadel bijv. zo'n zadel waar de meeste fietsers prettig op zaten. Ook reeds gemeld is, dat de zadels van Fizik vaak goed voldoen.
d. Mijn eigen ervaring is, dat als het zadel niet meteen 'een goed gevoel' geeft, het doorgaans ook niets meer wordt (uitzondering: echt leren zadels - zoals Brooks zadels - die zich naar je lichaaam moeten vormen, maar daarna dan ook 'als gegoten' zitten, maar ook wat meer onderhoud vragen).
60 x Ventoux