toertochten Driebergse toerclub
zeker vroeg gestart? ik startte om 10:45 d'r was geen kip...
route was prima uitgepijld, kwestie van goed opletten.
route was prima uitgepijld, kwestie van goed opletten.
http://farm1.static.flickr.com/92/23265 ... 32.jpg?v=0" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 22 mei 2006 17:29
Afgelopen zondag heb ik de ontwakingstocht gereden. Goed gepijld, leuke tocht, veel fietsers, genoeg groepjes om hard in door te jakkeren, leuk dus.
Echter schrok ik enorm van het inschrijfgeld van 4(!) euro voor 100km rijden. Ik weet dat een fiets hoe dan ook niet goedkoop is en dat je er ook nog helemaal heen moet rijden, waardoor het eigenlijk in het niet valt, maar 4 euro?
Dat vond ik toch wat veel als ik zie wat ik ervoor terugkrijg. Wat je krijgt is namelijk al met al een gepijlde route. De maximstop is inmiddels ook verdwenen en daardoor blijft er weinig over. Er zijn ook clubs die met zichtbaar meer liefde tochten organiseren waar je bij de stempelpost ineens een minimars in je handen krijgt gedrukt of waar vrijwilligers waarschuwen voor gevaarlijke kruispunten. Dat laatste vind ik wat overdreven, maar het tekent wel voor een vereniging. Ik vind dat het inschrijfgeld wel in verhouding moet staan tot wat je ervoor krijgt en die verhouding is nu zoek.
Het is in Driebergen allemaal gewoon een beetje te veel geworden en daarom hebben ze geen tijd meer om goed te kijken naar wat er beter kan.
Bij het parkeerterrein viel ons overigens op dat veel fietsers direct de route volgden in plaats van in te schrijven bij het clubhuis.
Echter schrok ik enorm van het inschrijfgeld van 4(!) euro voor 100km rijden. Ik weet dat een fiets hoe dan ook niet goedkoop is en dat je er ook nog helemaal heen moet rijden, waardoor het eigenlijk in het niet valt, maar 4 euro?
Dat vond ik toch wat veel als ik zie wat ik ervoor terugkrijg. Wat je krijgt is namelijk al met al een gepijlde route. De maximstop is inmiddels ook verdwenen en daardoor blijft er weinig over. Er zijn ook clubs die met zichtbaar meer liefde tochten organiseren waar je bij de stempelpost ineens een minimars in je handen krijgt gedrukt of waar vrijwilligers waarschuwen voor gevaarlijke kruispunten. Dat laatste vind ik wat overdreven, maar het tekent wel voor een vereniging. Ik vind dat het inschrijfgeld wel in verhouding moet staan tot wat je ervoor krijgt en die verhouding is nu zoek.
Het is in Driebergen allemaal gewoon een beetje te veel geworden en daarom hebben ze geen tijd meer om goed te kijken naar wat er beter kan.
Bij het parkeerterrein viel ons overigens op dat veel fietsers direct de route volgden in plaats van in te schrijven bij het clubhuis.
Ik heb vorig jaar een paar tochten gedaan. Die zijn me prima bevallen. Door alle vrijwilligers heerst er een gezellig sfeertje en de uitpijling is bijna altijd goed. En als het eens faalt heb je je routebeschrijving nog.
De tochten lijken inderdaad veel op elkaar, maar voor iemand die de weg niet kent en geen zin heeft om bij elke bocht de kaart te pakken is het ideaal.
De ligging is ook prima te bereiken: 45 minuutjes vanuit Rotterdam en vrijwel direct naast de snelweg en het station. Goed om met een groep vrienden af te spreken.
4 euro vind ik een lachertje als je ziet wat er voor je geregeld wordt. Bij LBL betaalt iedereen zonder nadenken het 3-voudige en als je in de kroeg 2 biertjes koopt ben je het ook kwijt.
De tochten lijken inderdaad veel op elkaar, maar voor iemand die de weg niet kent en geen zin heeft om bij elke bocht de kaart te pakken is het ideaal.
De ligging is ook prima te bereiken: 45 minuutjes vanuit Rotterdam en vrijwel direct naast de snelweg en het station. Goed om met een groep vrienden af te spreken.
4 euro vind ik een lachertje als je ziet wat er voor je geregeld wordt. Bij LBL betaalt iedereen zonder nadenken het 3-voudige en als je in de kroeg 2 biertjes koopt ben je het ook kwijt.
Wie is er van plan om a.s. zondagochtend de eerste DTC rit van dit jaar te gaan rijden?
Zijn er liefhebbers om dat gezamelijk te doen?
Mijn voorkeur gaat uit naar de 100km.
En startijd ca. half uur na opening te starten, dus om ca. 9.00u.
hier meer info
http://www.dtcnet.nl/index.php?page=Doc839
Zijn er liefhebbers om dat gezamelijk te doen?
Mijn voorkeur gaat uit naar de 100km.
En startijd ca. half uur na opening te starten, dus om ca. 9.00u.
hier meer info
http://www.dtcnet.nl/index.php?page=Doc839
Ik rij aardig wat van de DTC toertochten op de weg, en moet zeggen dat het altijd best leuke tochten zijn. Wel vind ik ook dat de bepijling vaak beter kan, maar ik weet niet of dat nu aan DTC ligt of aan grappemakers/saboteurs.
[quote="colnagofreak"]Het is inderdaad wel belachelijk dat al hun tochten de 2 sterren NTFU kwalificatie hebben. Hierdoor mogen ze tegenwoordig al 4 euro voor een tocht van 100 km vragen. Toerclubs uit de omgeving Ede, Ochten, Bennekom, Scherpenzeel, Wageningen en Veenendaal hebben dit meestal niet terwijl deze tochten dezelfde kwaliteit bieden en hetzelfde gebied doorkruisen. Zonder sterren is het inschrijfgeld dus lager, persoonlijk vind ik dit sterren-kwalificatie gebeuren geldklopperij maar dat is weer een andere discussie![/quote]
Helemaal mee eens met die stelling!ALTIJD geen beveiliging op kruispunten en veel van hun rijders rijden MASSAAL door rode stoplichten ed. ook de groepen die hierop af komen veroorzaken geen vrienden op de heuvelrug tav. medefietsers, waaronder ikzelf rij zelf meestal alleen rondom de heuvelrug en wordt soms voor rotte vis uitgemaakt door zg. racecollega`s die met een D3 training bezig zijn(denken dat ze hard gaan) als ik een kruising of VKL nader en stop.
Van mij mogen ze een vergunning krijgen voor maar 1 tot 2 tochten per jaar kan de rest lekker GENIETEN van de rust zonder deze doelgroep .
Gr
Helemaal mee eens met die stelling!ALTIJD geen beveiliging op kruispunten en veel van hun rijders rijden MASSAAL door rode stoplichten ed. ook de groepen die hierop af komen veroorzaken geen vrienden op de heuvelrug tav. medefietsers, waaronder ikzelf rij zelf meestal alleen rondom de heuvelrug en wordt soms voor rotte vis uitgemaakt door zg. racecollega`s die met een D3 training bezig zijn(denken dat ze hard gaan) als ik een kruising of VKL nader en stop.
Van mij mogen ze een vergunning krijgen voor maar 1 tot 2 tochten per jaar kan de rest lekker GENIETEN van de rust zonder deze doelgroep .
Gr
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40385
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Lees de regelementen even door. Merendeel van die punten worden bepaald door randzaken als parkeerplaats, parkeerbepijling, sanitair bij start/stop, schrijfmateriaal voor inschrijven, etc.
De feitelijke kwaliteit van de route en beveiliging wordt er dus niet echt door geborgd.
De feitelijke kwaliteit van de route en beveiliging wordt er dus niet echt door geborgd.
Less is bore
wat lopen mensen toch altijd te klagen als ze een paar euro moeten neer tellen voor een fiets tocht. als of er gigantische bedragen worden gevraagd. Het gaat om een bedragje van 4 euro. een keer na de bios kost al 3 keer zo veel en met 4 euro krijg je in de kroeg ook geen meter bier.
Dat er mensen door rode stop lichten rijden je voor verrotte vis uit maken ligt niet aan de organisatie die gewoon een mooie tocht probeert uit te zetten. Maar aan de personen die jij dat zien doen. Die groepen fietsen je ook omver als er geen tocht is. Dus vindt het commentaar totale nonsens.
Dat er mensen door rode stop lichten rijden je voor verrotte vis uit maken ligt niet aan de organisatie die gewoon een mooie tocht probeert uit te zetten. Maar aan de personen die jij dat zien doen. Die groepen fietsen je ook omver als er geen tocht is. Dus vindt het commentaar totale nonsens.
-
- Forum-lid
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 22 jan 2009 17:04
[quote="Iskander_"]wat lopen mensen toch altijd te klagen als ze een paar euro moeten neer tellen voor een fiets tocht. als of er gigantische bedragen worden gevraagd. Het gaat om een bedragje van 4 euro. een keer na de bios kost al 3 keer zo veel en met 4 euro krijg je in de kroeg ook geen meter bier.
Dat er mensen door rode stop lichten rijden je voor verrotte vis uit maken ligt niet aan de organisatie die gewoon een mooie tocht probeert uit te zetten. Maar aan de personen die jij dat zien doen. Die groepen fietsen je ook omver als er geen tocht is. Dus vindt het commentaar totale nonsens. [/quote]
+1
Dat er mensen door rode stop lichten rijden je voor verrotte vis uit maken ligt niet aan de organisatie die gewoon een mooie tocht probeert uit te zetten. Maar aan de personen die jij dat zien doen. Die groepen fietsen je ook omver als er geen tocht is. Dus vindt het commentaar totale nonsens. [/quote]
+1
k zal wel zien hoe het morgen verloopt en daarna wel een (bescheiden) verslagje plaatsen.
En ja, misdragingen / verkeersovertredingen van deelnemers is voor iedere organisatie een probleem.
maar zie ook eens van de andere kant:
zou jij van diverse afstanden / parcoursen pijltjes willen gaan plakken?
en verkeerskenlpunten willen bemannen?
ik niet, dus die paar eurie vind ik totaal geen probleem, dan zie ik alle overige dingen zoals verzorging als bonus.
als het bedrag een stuk hoger zou zijn, dan mag je zeker een verzorgingspost met eten en drinken verwachten, maar voor slechts 4 euri verwacht ik alleen een pijltjesroute.
En ja, misdragingen / verkeersovertredingen van deelnemers is voor iedere organisatie een probleem.
maar zie ook eens van de andere kant:
zou jij van diverse afstanden / parcoursen pijltjes willen gaan plakken?
en verkeerskenlpunten willen bemannen?
ik niet, dus die paar eurie vind ik totaal geen probleem, dan zie ik alle overige dingen zoals verzorging als bonus.
als het bedrag een stuk hoger zou zijn, dan mag je zeker een verzorgingspost met eten en drinken verwachten, maar voor slechts 4 euri verwacht ik alleen een pijltjesroute.