Zipp 404
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
@morel Roadbikereview zijn vooral Amerikanen en dat is een totaal ander fietsvolk. Amerikanen die dure fietsen kopen hebben in de meeste gevallen meer dan geld zat, als een setje wielen na 1,5 seizoen kapot is dan koop je toch gewoon weer nieuwe?.
Zipp verplichte Csc idd om met die 404's te rijden, maar wat doet het er toe, die wielen sneuvelde gewoon. Ga je met Cosmics P-R rijden dan blijven ze wel gewoon heel en die zijn net zo aerodynamisch. Er is echt geen heel seizoen voor nodig om die wielen kapot te krijgen, bij Phonak hadden ze aardig wat setjes in de uitverkoop die licht tot zwaar beschadigd waren (wielen die heel waren waren er een stuk minder).
@Kuiper, sinds wanneer is een 404 geen aero wiel meer? Een 404 is 1 van de meest aerodynamische wielen om mee te koersen samen met Shamal's (de oude natuurlijk) en Cosmic karton.
Zipp verplichte Csc idd om met die 404's te rijden, maar wat doet het er toe, die wielen sneuvelde gewoon. Ga je met Cosmics P-R rijden dan blijven ze wel gewoon heel en die zijn net zo aerodynamisch. Er is echt geen heel seizoen voor nodig om die wielen kapot te krijgen, bij Phonak hadden ze aardig wat setjes in de uitverkoop die licht tot zwaar beschadigd waren (wielen die heel waren waren er een stuk minder).
@Kuiper, sinds wanneer is een 404 geen aero wiel meer? Een 404 is 1 van de meest aerodynamische wielen om mee te koersen samen met Shamal's (de oude natuurlijk) en Cosmic karton.
Hoi ,
Ik kan het toch niet nalaten om een deel van een test gedaan door
Cyclingnews.com jullie te laten lezen !
Het gaat hier om de fabels,of de 404 wel of niet méér breken dan andere wielen.
Ik hoop dat jullie een beetje engels kunnen lezen.
Wear
I put a couple of thousand kilometres on the wheels during the test, and they held up just fine, as one would hope. But, as mentioned above, I was wary of taking them on too many cobbled roads. There's something about carbon and cobbles that makes me uneasy. I did find out from Team CSC, who were using the 404s and 303s, that they broke something like 20 rims during the spring classics, including eight in the Tour of Flanders alone. I contacted Zipp about this, and they confirmed the breakage rate, but also put it into perspective.
Pro riders are incredibly hard on equipment, far more than an amateur hack like me, and CSC actually broke half as many rims as normal during their spring campaign. This is not only due to the faster speeds, rougher roads and more stressful conditions in most pro races, but also the number of crashes. Zipp's tech expert Josh Poertner explained that most of their wheel breakages were as a result of crashes, not failures. "In fact, the only catastrophic type failure we are aware of was a rim that had previously been damaged in an accident where the mechanics had filled the crack with a mixture of epoxy and carbon shavings," said Poertner. "This technique is somewhat common in minor frame repair which is where the mechanics learned it, but the result was a crack in the rim that continued to grow under the epoxy filler until the rim basically folded in that area."
Poertner added that because of the ProTour induced need to run an extra truck, the team was using wheels that were saved from the previous year, including some spring classics and Tour de France wheels that had done over 10,000 km of racing. "The data we have from the team shows that many of the problems we had this year were simply related to product that was worn out and meant to be retired, plus we have made three laminate/material changes in the last 16 months adding roughly 15 additional strength to the wheels, so there are other advantages to having new wheels than them just being new," he explained.
Unlike most other wheels ridden by pros, the Zipps ridden by CSC and Phonak are identical to those available to the general public, i.e. the pros don't get any extra laminates or materials, or special quality control. "We really feel that every product going out the door is a pro calibre product, so there is no need to discriminate between them," said Poertner.
How does all this scale for the average consumer? "As with any manufactured product, there will be some rims made with problems, but our yearly warranty rate combined with crash replacement (our low cost no-fault replacement program) runs at less than 1 percent of production," Poertner pointed out, explaining that if a design fault is found, it can be easily rectified within a couple of days.
The bottom line? If the wheels are abused or crashed, they will eventually break. But the same goes for any wheels, particularly carbon wheels. Zipp acknowledges this, but at the same time points out that their rate of failure is much lower than many of the other wheels used by professional teams, in particular.
Overall
Considering all the criteria for a perfect set of racing wheels, the Zipp 404s come very, very close to meeting them. They are very aerodynamic for a rim of this depth, quite light at under 1300 grams/pair, and comfortable to ride on. I found them to handle remarkably well in crosswinds as well, which I can't say for most deep-sectioned wheels I've tried. As for durability, I'd recommend using them for racing on smooth roads and to avoid crashing!
Om de volledige test eens na te lezen ga dan naar deze link:
http://www.cyclingnews.com/tech.php?id= ... s/zipp_404
Dus lijkt het mij niet zo verstandig om een product af te zeiken terwijl je niet voldoende geïnformeerd bent over de achtergronden.
Ciao.
Ik kan het toch niet nalaten om een deel van een test gedaan door
Cyclingnews.com jullie te laten lezen !
Het gaat hier om de fabels,of de 404 wel of niet méér breken dan andere wielen.
Ik hoop dat jullie een beetje engels kunnen lezen.
Wear
I put a couple of thousand kilometres on the wheels during the test, and they held up just fine, as one would hope. But, as mentioned above, I was wary of taking them on too many cobbled roads. There's something about carbon and cobbles that makes me uneasy. I did find out from Team CSC, who were using the 404s and 303s, that they broke something like 20 rims during the spring classics, including eight in the Tour of Flanders alone. I contacted Zipp about this, and they confirmed the breakage rate, but also put it into perspective.
Pro riders are incredibly hard on equipment, far more than an amateur hack like me, and CSC actually broke half as many rims as normal during their spring campaign. This is not only due to the faster speeds, rougher roads and more stressful conditions in most pro races, but also the number of crashes. Zipp's tech expert Josh Poertner explained that most of their wheel breakages were as a result of crashes, not failures. "In fact, the only catastrophic type failure we are aware of was a rim that had previously been damaged in an accident where the mechanics had filled the crack with a mixture of epoxy and carbon shavings," said Poertner. "This technique is somewhat common in minor frame repair which is where the mechanics learned it, but the result was a crack in the rim that continued to grow under the epoxy filler until the rim basically folded in that area."
Poertner added that because of the ProTour induced need to run an extra truck, the team was using wheels that were saved from the previous year, including some spring classics and Tour de France wheels that had done over 10,000 km of racing. "The data we have from the team shows that many of the problems we had this year were simply related to product that was worn out and meant to be retired, plus we have made three laminate/material changes in the last 16 months adding roughly 15 additional strength to the wheels, so there are other advantages to having new wheels than them just being new," he explained.
Unlike most other wheels ridden by pros, the Zipps ridden by CSC and Phonak are identical to those available to the general public, i.e. the pros don't get any extra laminates or materials, or special quality control. "We really feel that every product going out the door is a pro calibre product, so there is no need to discriminate between them," said Poertner.
How does all this scale for the average consumer? "As with any manufactured product, there will be some rims made with problems, but our yearly warranty rate combined with crash replacement (our low cost no-fault replacement program) runs at less than 1 percent of production," Poertner pointed out, explaining that if a design fault is found, it can be easily rectified within a couple of days.
The bottom line? If the wheels are abused or crashed, they will eventually break. But the same goes for any wheels, particularly carbon wheels. Zipp acknowledges this, but at the same time points out that their rate of failure is much lower than many of the other wheels used by professional teams, in particular.
Overall
Considering all the criteria for a perfect set of racing wheels, the Zipp 404s come very, very close to meeting them. They are very aerodynamic for a rim of this depth, quite light at under 1300 grams/pair, and comfortable to ride on. I found them to handle remarkably well in crosswinds as well, which I can't say for most deep-sectioned wheels I've tried. As for durability, I'd recommend using them for racing on smooth roads and to avoid crashing!
Om de volledige test eens na te lezen ga dan naar deze link:
http://www.cyclingnews.com/tech.php?id= ... s/zipp_404
Dus lijkt het mij niet zo verstandig om een product af te zeiken terwijl je niet voldoende geïnformeerd bent over de achtergronden.
Ciao.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Misschien zou wat meer scepcis op z'n plaats zijn. Dat hele Ctrl+C en ctrl+v stuk is niets anders dan een mooi stukje marketing van Zipp.
Het is wel makkelijk om alles maar af te doen van horen zeggen, maar het zijn gewoon de jongens waar je het hele seizoen mee rijdt die Zipps kapot hebben gereden buiten valpartijen om. Na 2 jaar bij de Nieuwelingen sneuvelde bij iemand in 1 wedstrijd zowel voor als achterwiel toen hij door een lullig gat in de weg reed. Dat zijn gewoon de feiten die je ziet als je in het peleton om je heen kijkt.
Het is wel makkelijk om alles maar af te doen van horen zeggen, maar het zijn gewoon de jongens waar je het hele seizoen mee rijdt die Zipps kapot hebben gereden buiten valpartijen om. Na 2 jaar bij de Nieuwelingen sneuvelde bij iemand in 1 wedstrijd zowel voor als achterwiel toen hij door een lullig gat in de weg reed. Dat zijn gewoon de feiten die je ziet als je in het peleton om je heen kijkt.
Als het kut was zou Bjarne Rijss echt niet gebruiken....die man gaat echt alleen voor kwaliteit...
Na 2005is de set aanzienlijk verbeterd, wanneer je de wielen pakt met de bolletjes structuur koop je absoluut een goede set...
Ik rijd er al twee jaar op en ze rijden fantastich en nooit problemen mee gehad...
En ja als je graag Parijs Roubaix rijdt kun je beter andere wielen gebruiken....Maar dat geldt voor zoveel wielen....
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Bjarne heeft een imago waar iedere teammanager van droomt, dat voor hem alleen met het beste goed genoeg is. Ook bij CSC draait het gewoon om geld en als je maar genoeg betaald krijg je gewoon je zin, waarom zouden ze anders in vredesnaam met die wielen op de kasseien gaan koersen?
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 06 Maart 2007
Misschien zou wat meer scepcis op z'n plaats zijn. Dat hele Ctrl+C en ctrl+v stuk is niets anders dan een mooi stukje marketing van Zipp.
Het is wel makkelijk om alles maar af te doen van horen zeggen, maar het zijn gewoon de jongens waar je het hele seizoen mee rijdt die Zipps kapot hebben gereden buiten valpartijen om. Na 2 jaar bij de Nieuwelingen sneuvelde bij iemand in 1 wedstrijd zowel voor als achterwiel toen hij door een lullig gat in de weg reed. Dat zijn gewoon de feiten die je ziet als je in het peleton om je heen kijkt.
Zou door dit gat niet elk wiel waarsschijnlijk stuk, of niet meer rijdbaar zijn ..Dit is niet een gewoon hobbeltje lijkt me...
Misschien zou wat meer scepcis op z'n plaats zijn. Dat hele Ctrl+C en ctrl+v stuk is niets anders dan een mooi stukje marketing van Zipp.
Het is wel makkelijk om alles maar af te doen van horen zeggen, maar het zijn gewoon de jongens waar je het hele seizoen mee rijdt die Zipps kapot hebben gereden buiten valpartijen om. Na 2 jaar bij de Nieuwelingen sneuvelde bij iemand in 1 wedstrijd zowel voor als achterwiel toen hij door een lullig gat in de weg reed. Dat zijn gewoon de feiten die je ziet als je in het peleton om je heen kijkt.
Zou door dit gat niet elk wiel waarsschijnlijk stuk, of niet meer rijdbaar zijn ..Dit is niet een gewoon hobbeltje lijkt me...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 06 Maart 2007
Dat was het wel, als je België koerst dan gebeurt het gewoon zeer regelmatig dat je een keer door een diep liggende put of een gat heen dendert, ik heb daar nog nooit een (aluminium) velg mee kapot gereden.
Hoi,
Wij reden vroeger ook al eens een deuk in onze Mavic GP4 velgen, door een kuil en/of een zamenloop omstandigheden (zachte tube of aflopende lekke tube).
Heb in de zaak per jaar ook zelfs wel eens klanten met draadbandvelgen
welke een klap hebben opgevangen zodanig dat de velg beschadigd is en remranden ingedeukt.
Maar ja op een draad velg van aluminium heeft dat natuurlijk niet zo'n grote inpact.
Dus het is maar hoe je het ervaard .
Een kapotte Zipp wielset van om en nabij de €1800,- hakt er natuurlijk wel in !
En kan men moeilijker verkroppen (en gaat natuurlijk als een lopend vuurtje door het peloton met zijn aanhang)als dat je een alu setje de hoek om helpt.
Maar ja gewoonlijk hebben de rijders het nooit gedaan, het ging meestal zomaar ineens, en is het materiaal altijd de schuldige !
Het zij zo !
Ciao.
Dat was het wel, als je België koerst dan gebeurt het gewoon zeer regelmatig dat je een keer door een diep liggende put of een gat heen dendert, ik heb daar nog nooit een (aluminium) velg mee kapot gereden.
Hoi,
Wij reden vroeger ook al eens een deuk in onze Mavic GP4 velgen, door een kuil en/of een zamenloop omstandigheden (zachte tube of aflopende lekke tube).
Heb in de zaak per jaar ook zelfs wel eens klanten met draadbandvelgen
welke een klap hebben opgevangen zodanig dat de velg beschadigd is en remranden ingedeukt.
Maar ja op een draad velg van aluminium heeft dat natuurlijk niet zo'n grote inpact.
Dus het is maar hoe je het ervaard .
Een kapotte Zipp wielset van om en nabij de €1800,- hakt er natuurlijk wel in !
En kan men moeilijker verkroppen (en gaat natuurlijk als een lopend vuurtje door het peloton met zijn aanhang)als dat je een alu setje de hoek om helpt.
Maar ja gewoonlijk hebben de rijders het nooit gedaan, het ging meestal zomaar ineens, en is het materiaal altijd de schuldige !
Het zij zo !
Ciao.
Nu heb ik genoeg gehoord. Geen zipp. Heb ook enkele mensen gesproken met de gedimpelde versie van na '05 die er probelem mee hebben. Ik ga het aanbod laten staan waar het staat.
Nu denk ik aan Bontrager xxx lite, Corima aero of M5.
Ciao
Nu denk ik aan Bontrager xxx lite, Corima aero of M5.
Ciao
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
Quoten: Origineel geplaatst door Pietalala op 06 Maart 2007
Nu heb ik genoeg gehoord. Geen zipp. Heb ook enkele mensen gesproken met de gedimpelde versie van na '05 die er probelem mee hebben. Ik ga het aanbod laten staan waar het staat.
Nu denk ik aan Bontrager xxx lite, Corima aero of M5.
Ciao
WATJE.....Je weet niet wat je mist.....niks kn tippen aan Zipp
Nu heb ik genoeg gehoord. Geen zipp. Heb ook enkele mensen gesproken met de gedimpelde versie van na '05 die er probelem mee hebben. Ik ga het aanbod laten staan waar het staat.
Nu denk ik aan Bontrager xxx lite, Corima aero of M5.
Ciao
WATJE.....Je weet niet wat je mist.....niks kn tippen aan Zipp
Quoten: Origineel geplaatst door batman op 06 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door Pietalala op 06 Maart 2007
Nu heb ik genoeg gehoord. Geen zipp. Heb ook enkele mensen gesproken met de gedimpelde versie van na '05 die er probelem mee hebben. Ik ga het aanbod laten staan waar het staat.
Nu denk ik aan Bontrager xxx lite, Corima aero of M5.
Ciao
WATJE.....Je weet niet wat je mist.....niks kn tippen aan Zipp
Een hoop ellende en jouw vriendschap??
Quoten: Origineel geplaatst door Pietalala op 06 Maart 2007
Nu heb ik genoeg gehoord. Geen zipp. Heb ook enkele mensen gesproken met de gedimpelde versie van na '05 die er probelem mee hebben. Ik ga het aanbod laten staan waar het staat.
Nu denk ik aan Bontrager xxx lite, Corima aero of M5.
Ciao
WATJE.....Je weet niet wat je mist.....niks kn tippen aan Zipp
Een hoop ellende en jouw vriendschap??
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...