Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Hulp aanschaf racefiets gevraagd

pegie
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 15 aug 2006 01:00

pegie 01 mar 2007 17:28

Quote: Ik heb geen abonnement op het magazine Fiets, dus ik moet even proberen op een andere manier het artikel over de trek 1000 te vinden.


Als je je e-mailadres even doorstuurt wil ik die pagina wel voor je scannen.

kokkie
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 jul 2004 23:44

kokkie 01 mar 2007 17:30

kokkie13(A)hotmail.com
doe expres geen apenstaartje want anders zit ik binnenkort weer vol met spam :-)
Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 01 mar 2007 17:31

je hebt vrij korte benen in verhouding en een lang bovenlijf, en die 56 lijkt me dan nog vrij klein. een 57 is denk ik iets geschikter, een 58 kan ook nog, maar dan moet je wel wat marge kunnen houden voor de zadel-stuurafstand...
je moet gewoon goed weten hoe 'lang' je wilt zitten, en als richtlijn hanteren dat je zadelpunt zo rond de 10 cm achter je bracket staat, en de stuurpen 11 a 12 cm, dan heb je een mooi uitgebalanceerde fiets van maat.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 01 mar 2007 18:25

Als je echt een nieuwe fiets wilt die nog best goed is ook, dan moet je op de volgende link klikken:
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=17543
De fiets heeft een prima frame, prima wielen en veel Tiagra (met een Ultegra achterderailleur). De nieuwwaarde van deze fiets is 900 dacht ik. Hier heb je zeker een goede, nieuwe fiets aan. Een nieuwe, en dat voor 549 euro, inclusief garantie. Zonder pedalen.
LTD ROAD>2006 model>Normaal frame, niet sloping>LTD=Limited Edition, dus OP=OP!>Staat niet in de '06 Cube folder!>Mooie racefiets voor een nog mooier prijsje :>KLEUR>Zwart geanodiseerd>Zilverkleurige decals, geen stickers!SPECS>FRAME ATTEMPT>VOORVORK DEDA BLACK FORCE 4>BALHOOFD RITCHEY OE>SPACERS CNICAL>STUURPEN DEDA QUATTRO 31,8>STUUR DEDA BIG PIEGA 31,8>BARTAPE PROFILE>ZADELPEN KALLOY>ZADEL SCAPE>STI TIAGRA>REMMEN TIAGRA>ACHTERDERAILLEUR Ultegra 3>VOORDERAILLEUR TIAGRA 3>BOTTOM BRACKET LP28-3>CRANK SET TIAGRA 3>CASSETTE HG50-9>KETTING HG53-9>VOORNAAF TIAGRA>ACHTERNAAF TIAGRA>SPAKEN DT SILVER>VELG MAVIC CXP 22B OF RIGIDA NOVA>VELGLINT SCHWALBE>BINNENBANDEN VENTIL KURZ>BUITENBANDEN SCHWALBE BLIZZARD
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

kokkie
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 jul 2004 23:44

kokkie 01 mar 2007 18:32

dit is wel een fiets die binnen mijn budget past ja. Ik zal eens op internet kijken hoe er over gesproken wordt.
Ik heb vanmiddag even wat informatie opgedaan bij 2 wielerzaken. 1 'normale' fietsenwinkel en die adviseerde mij de Trek 1000.
De ander was een fietsspeciaalzaak en die raadde mij de Trek 1000 af omdat er geen garantie zit op de wielen en je hier nogal snel doorheen schijnt te zakken. Ik weet niet of dit zo is dus dat ga ik ook maar eens nazoeken op internet. Hioj vertelde mij dat ik met mijn budget niet ver kom en raad mij de Ridley Basic aan voor 900 euro.
Al met al, nog geen steek opgeschoten dus.

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 01 mar 2007 18:41

@Kokkie: met deze fiets doe je echt geen miskoop. Zeker niet waar jij hem voor gebruikt. Kijk maar eens op het Cube gedeelte in dit forum. Laat maar horen wat je er van vindt.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

kokkie
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 jul 2004 23:44

kokkie 01 mar 2007 18:44

Sorry dat ik er niet al te veel van begrijp, maar als ik bij die fiets kijk dan zie ik dat mijn maat er niet is. Of betekent dat 60 cm c-t iets anders?
 
Of wat betekent het uberhaupt?

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 01 mar 2007 18:59

Ze hebben alleen deze op voorraad. Maar als je contact opneemt kunnen ze kijken of er bij Cube Nederland nog een andere maat staat. Vorige week was dat nog wel zo.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

pegie
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 15 aug 2006 01:00

pegie 01 mar 2007 19:12

Ik heb het gehele artikel maar gescand en zojuist naar je gemaild. Ik hoop dat het aankomt, het was nogal een groot bestand.

ct staat voor center-top, cc staat voor center-center. Bij center top wordt gemeten vanaf het hart van de trapsas tot waar de zadelpen eruit steekt. Bij center-center wordt eveneens gemeten vanaf het hart van de trapas tot het midden van de horizontale framebuis.

kokkie
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 jul 2004 23:44

kokkie 01 mar 2007 19:22

in ieder geval bedankt Peggy! Ik heb nog niks binnen maar dat kan nog komen. Zeker als het een groot bestand.
CC en CT zegt mij allebei niet zo veel / niks. Dat vind ik dus ook altijd irritant als ik in een winkel sta omdat ik er gewoon te weinig van af weet. :-)
Ik ga me nog maar eens opmaken voor een avondje info zoeken. Of kan iemand nog een adres geven waar info te vinden is?

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 01 mar 2007 19:26

Quote: Origineel geplaatst door kokkie op 01 Maart 2007
Sorry dat ik er niet al te veel van begrijp, maar als ik bij die fiets kijk dan zie ik dat mijn maat er niet is. Of betekent dat 60 cm c-t iets anders? Of wat betekent het uberhaupt?

die cube lijkt mij voor zijn prijs een hele goeie, o.m. stevige, handgemaakte wielen, waarvan ik bijna zeker aanneem dat ze die terplekke spaken! ik schat dat het een 58 c-c zal zijn, maar doe nog eens navraag naar de bovenbuis, en of je bvb een kortere/langere stuurpen kan krijgen...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

kokkie
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 jul 2004 23:44

kokkie 01 mar 2007 19:42

Ik zal me eens wat meer verdiepen in die Cube. Moet wel toegeven dat ik het een mooie fiets vind, maar daar koop je ook niet alles voor.
@De zwarten: Ik weet dat ik het daar ook kan vragen, maar jij komt op mij over als iemand met verstand van zaken. Dus vraag het ook ff aan jou. Welke maat bij de Cube denk je dat ik zal nodig hebben?

Plaats reactie