Quoten: Origineel geplaatst door lancev7 op 28 Februari 2007
wat zijn je gedachten over de nieuwe m5 wielen dan, 38mm fullcarbon, 2 'garantie' tot 9.5 bar. voor draadbanden.?
Ik wens je veel succes om garantie in te roepen als je de remrand beschadigt bij het opleggen van het bandje, of als je lek rijdt en niet onmiddellijk tot stilstand komt waardoor je remrandje steeds beschadigd zal raken.
Toen ik bij de invoerder van Xentis-wielen vroeg welk type wiel te nemen om onbezorgd te fietsen met bandjes, was de fullcarbon voor bandjes voor hen geen optie. En dat is voor M5 echt niet anders.
Carbon wielen 2de hands kopen???
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door lancev7 op 28 Februari 2007
wat zijn je gedachten over de nieuwe m5 wielen dan, 38mm fullcarbon, 2 'garantie' tot 9.5 bar. voor draadbanden.?
Al zouden ze de druk wel aankunnen, wat gebeurt er als je in een afdaling lek rijdt? Waarschijnlijk is het dan ook einde velg, omdat de combinatie van carbon op asfalt niet echt een lang leven beschoren is.
Al zouden ze de druk wel aankunnen, wat gebeurt er als je in een afdaling lek rijdt? Waarschijnlijk is het dan ook einde velg, omdat de combinatie van carbon op asfalt niet echt een lang leven beschoren is.
Ik begrijp niet waarom het overstappen op tubes voor sommigen zo'n barriere is. Waarom zo hardnekkig vasthouden aan clinchers? Het is echt niet veel lastiger dan een draadbandje omleggen of een cassette verwisselen. Als je dat al niet kunt, begin er dan niet aan. Maar ben je een heel klein beetje handig, waag gewoon de overstap. Het rijdt nog beter ook!
-
- Forum-lid
Havana, niet iedereen heeft zin in lekrijden met een tube op 100km van huis... laat mij dan maar een binnenbandje wisselen. Of bij de 2e keer lek plakken.
Ik heb een 2e hands setje Zipp 404 uit 2006 gekocht (draadband) met Zipp naven.
Super set en sterk, voor 800 euro!
Super set en sterk, voor 800 euro!
http://www.pimfoundation.com" onclick="window.open(this.href);return false;