Alles over vakanties op én met de fiets

Mooie ritten rond alpe d’huez?

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 02 mar 2007 22:36

Quoten: Origineel geplaatst door KXlight op 28 Februari 2007

De weg van Allemont via Villard Reculas naar Alpe d' huez is ook mooi. Rustig, mooi overzicht op de vallei. En de klim 'loopt' lekker.

das inderdaad een mooie warming up voor het echte werk, vooral handig als je onderaan het stuwmeer op de camping staat!

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 02 mar 2007 22:45

We zitten in een chalet aan het stuwmeer in Allemont dus idd mooi vanaf dit punt.
We hebben geboekt bij "La douce Montagne" van de nederlands eigenaren rene en jolanthe Soet die ook regelmatig in Fiets adverteren, erg aardige mensen en zeer behulpzaam.
Ik heb van het hotel/chalet ook enkele mooie ritten gehad in een handig boekje om vanuit Allemont te maken, misschien ook handig voor mensen die er ook naar toe gaan (of in de toekomst):
-42 km, allemont-bourg d'oisans-alpe d'huez-villard reculas-allemont
-61 km, allemont-bourg d'oisans-mizoen-col de sarenne-huez-villard reculas-allemont
-113 km, allemont-le rivier d'allemont-col de glandon-saint coloban des villards-la chambre-st jean de maurienne-st sorlin d'arves-col de la croix de fer-allemont
-102,5 km,allemont-sechilienne-l'alpe du grand serre-intersection D114/D114A-valbonnais-col d'ornon-la paute-allemont
- 95 km,allemont-sechilienne-laffrey-la mure-valbonnais-col d'oron-la paute-allemont
- 97 km, allemont-sechilienne-col luitel-chamrousse-st martin d'uriage-uriage les bains-vizille-allemont
- 163 km (de echte rit!) allemont-col de la croix de fer-st jean de maurienne-st michel de maurienne-col de telegraphe-col de galibier-col de lautaret-la grave-bourg d'oisans-allemont
Misschien allemaal wel bekend maar doe er je ding mee!

"Try not. Do or do not......there is no try"

tinn
Forum-lid

tinn 03 mar 2007 00:03

"- 163 km (de echte rit!) allemont-col de la croix de fer-st jean de maurienne-st michel de maurienne-col de telegraphe-col de galibier-col de lautaret-la grave-bourg d'oisans-allemont"
Als je bij Bourg nog "even" de Alp meepakt heb je een echte Marmotte te pakken. Die 163 km is de kleine (Marmotton).
Jullie zullen je daar zeker vermaken.
Leef! Fiets!

hidman
Forum-lid

hidman 03 mar 2007 10:38

Quoten: Origineel geplaatst door andromeda op 02 Maart 2007

We hebben geboekt bij "La douce Montagne" van de nederlands eigenaren rene en jolanthe Soet die ook regelmatig in Fiets adverteren, erg aardige mensen en zeer behulpzaam.
Ik heb van het hotel/chalet ook enkele mooie ritten gehad in een handig boekje om vanuit Allemont te maken, misschien ook handig voor mensen die er ook naar toe gaan (of in de toekomst):
-42 km, allemont-bourg d'oisans-alpe d'huez-villard reculas-allemont
-61 km, allemont-bourg d'oisans-mizoen-col de sarenne-huez-villard reculas-allemont
-113 km, allemont-le rivier d'allemont-col de glandon-saint coloban des villards-la chambre-st jean de maurienne-st sorlin d'arves-col de la croix de fer-allemont
-102,5 km,allemont-sechilienne-l'alpe du grand serre-intersection D114/D114A-valbonnais-col d'ornon-la paute-allemont
- 95 km,allemont-sechilienne-laffrey-la mure-valbonnais-col d'oron-la paute-allemont
- 97 km, allemont-sechilienne-col luitel-chamrousse-st martin d'uriage-uriage les bains-vizille-allemont
- 163 km (de echte rit!) allemont-col de la croix de fer-st jean de maurienne-st michel de maurienne-col de telegraphe-col de galibier-col de lautaret-la grave-bourg d'oisans-allemont
Misschien allemaal wel bekend maar doe er je ding mee!

Waarom stel je de vraag hier dan nog? Je hebt alle mooie routes immers al op een presenteerblaadje aangereikt gekregen!
http://home.hccnet.nl/oege.hiddema" onclick="window.open(this.href);return false;

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 03 mar 2007 12:17

Omdat ik toen ik de vraag stelde het boekje nog niet had en ook niet wist wat ik ging krijgen, en aangezien ik altijd graag ervaringen van mensen aanhoor, heb ik de vraag gesteld.
En misschien zijn er wel varianten op deze routes of dingen waar je op moet letten of een betere/mooiere afslag ergens op de route.
Dus suggesties zijn nog steeds welkom, als dat mag tenminste....

amsterdam
Forum-lid

amsterdam 03 mar 2007 14:05

Rondje Col de la Morte en Col de Ornonniet al te moeilijk en een mooie omgeving

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 03 mar 2007 16:40

De 3e route die in dat La Douce Montagne-boekje staat, is dezelfde als die hierboven in mijn grafiek weergegeven is. Met als verschil dat het rondje andersom gereden wordt. Echter, dat is niet zo handig, omdat je dan de drukke doorgaande weg (N6) tussen La Chambre en St.Jean-de-Maurienne vals-plat omhoog rijdt. (Overigens loopt er gedeeltelijk nog een klein parallel-weggetje (D74), waar waarschijnlijk wat extra hoogtemeters in zitten.)

Een ander aardig d-vormig rondje –- met 75km en 2219hm -- loopt vanuit Allemont naar Bourg d’Oisans, waar je het venijnige heen-en-weertje rijdt naar Villard-Notre-Dame. Wel grappig is dat je daar door vier onverlichte tunneltjes moet, waarvan er eentje dusdanig tricky is, dat je van de fiets af moet. Daar zitten zo’n 20 meter in, waarbij het totaal zwart-nacht is, doordat beide uitgangen onzichtbaar zijn. Totaal zijn het 9 zware kilometers, totdat je stuit op het onverharde gedeelte richting Col du Solude... Daar boven ontvouwt zich een bijzonder fraai uitzicht op de 21 haarspeldbochten van Alpe d’Huez-- aan de overkant van het Bourg d’Oisans-dal.

Terug in Bourg d’Oisans gaat de route verder over de klassieke beklimming naar Alpe d’Huez. Vervolgens doorrijden naar de Col de Poutran... en het Lac Besson. En dan terug bij Huez rechtsaf naar Villard Reculas en Allemont.

Het rood-witte weggetje naar Villard-Notre-Dame...

laurensv
Forum-lid

laurensv 03 mar 2007 17:16

Villard-Notre-Dame. Is inderdaad erg leuk en zeer mooi om te rijden. Ik was blij dat ik een lamp mee had genomen (mijn vriendin toch ook wel), ik had de verhalen ook gehoord dat het er pik donker was in de tunnels. op de weg liggen hier en daar toch wel veel steentjes en stenen!
Bour d'Oisans richting col du lautaret en dan nog even de top van de galibier op toch ook mooi!
http://img171.imageshack.us/img171/3488 ... 064jy3.jpg
http://img413.imageshack.us/img413/10/a ... 083wm9.jpg
http://img250.imageshack.us/img250/379/ ... 081mc1.jpg

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 03 mar 2007 22:53

Kijk dat bedoel ik nou met ervaringen van fietsers!
schitterende foto's en weggetjes waar je gewoon voorbij rijdt als je het niet weet.
bedankt voor deze contri's, ga ik zeker even opzoeken en de zaklamp gaat mee

proosi
Forum-lid

proosi 31 mar 2007 00:50

col du sabbot op en neer en via villard regulas de west beklimming van alpe d'huez. Wanneer gaan jullie? Misschien zie ik jullie tegen die tijd wel.
groetjes Gerard

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 31 mar 2007 14:40

Wij zitten er van 1 - 5 Juni...

speric
Forum-lid HC

speric 30 mei 2007 15:25

ik los je af en ben er vanaf 6 juni, tot de 12-de

Plaats reactie