Continental GP 4000 S
Hoe verhouden ze zich tot de Vittoria CX (welke trouwens precies)? Zit o.a. tussen deze twee banden te twijfelen..
Heeft iemand ervaringen met zowel de GP 4000 als de GP 4000S? Volgens mijn LBS is het verschil minimaal. Het verschil in meetwaarden ken ik uit de testen. Nu graag jullie ervaringen in de verschillen tussen de 2. Ik heb nu GP4000 aar overweeg voor de Marmotte de S versie aan te kopen. Vraag mij af of het de incestering waard is.
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
als ik alles zo lees dan kan ik beter deze dan de Ultremo's nemen of niet? Ik wil ze op een setje Eurus leggen, gaan ze daar goed omheen en niet te soepel zoals bij Ultremo's het geval is? Wil geen gedonder hebben dat m'n banden dr af lopen als ik een lekke band krijg.
Wie weet waat de conti's het goedkoopste zijn, het liefst bestellen via internet!
Wie weet waat de conti's het goedkoopste zijn, het liefst bestellen via internet!
Goedkoopst bij Rose tot nu toe; 27 euro.
Ik vond de Vittoria's net zo prettig lopen alleen een stuk harder slijten (type weet ik niet meer precies)
De S-variant loopt in mijn ogen stukken beter dan de gewone 4000 die ik vorig jaar een compleet seizoen heb gebruikt. Ik vind het heerlijke bandjes. Een fietsmaat van mij heeft de Ultremo's en heeft toch al enkele malen lek gereden. Ik sinds ik de S'jes heb nog niet eenmaal (ongeveer 50 uren incl. wedstrijdgebruik)
Of ze makkelijk om een eurus velg gaan weet ik niet, maar om een Mavic velg is het een fluitje van een cent, al gingen de gewone 4000's net een beetje makkelijker.
Ik vond de Vittoria's net zo prettig lopen alleen een stuk harder slijten (type weet ik niet meer precies)
De S-variant loopt in mijn ogen stukken beter dan de gewone 4000 die ik vorig jaar een compleet seizoen heb gebruikt. Ik vind het heerlijke bandjes. Een fietsmaat van mij heeft de Ultremo's en heeft toch al enkele malen lek gereden. Ik sinds ik de S'jes heb nog niet eenmaal (ongeveer 50 uren incl. wedstrijdgebruik)
Of ze makkelijk om een eurus velg gaan weet ik niet, maar om een Mavic velg is het een fluitje van een cent, al gingen de gewone 4000's net een beetje makkelijker.
Science of Performance!
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
het gaat me er meer om of ze niet TE makkelijk om de velg gaan ivm eraf lopen bij een lekke band!
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Nou, om je een beetje gerust te stellen; mijn duimen doen nu nog pijn van het monteren van deze banden op mijn xtreme lightwheels. Ze gingen er absoluut niet te makkelijk op. Maar nu ze eenmaal om de wielen zitten, rijden ze erg prettig. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik niet zo gevoelig ben, dat ik een verschil kan ontdekken met de reguliere gp 4000 bandjes. Ze zagen er voor mijn fiets wat mooier uit, en ze waren even duur.
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
oke, daar heb ik wat aan, bedankt voor je reactie! Ik denk dat ik ze volgende week maar eens ga bestellen dan, m'n achterband begint nl al aardig vierkant te worden!
Hallo,
rij de laatste jaren steeds op Conti 4000. Ben nu ook aan het twijfelen tussen Ultremo's (laag gewicht, mooi) of de nieuwe 4000S.
Bij passion4bikes.nl wordt de 4000S aangeboden worden voor 27,50 per stuk, de Ultremo's kosten 60 per set, dus toch weer 5,- duurder.
Denk dat ik toch maar voor de 4000s ga, aangezien ik altijd wel tevreden ben geweest over de 'oude' 4000
rij de laatste jaren steeds op Conti 4000. Ben nu ook aan het twijfelen tussen Ultremo's (laag gewicht, mooi) of de nieuwe 4000S.
Bij passion4bikes.nl wordt de 4000S aangeboden worden voor 27,50 per stuk, de Ultremo's kosten 60 per set, dus toch weer 5,- duurder.
Denk dat ik toch maar voor de 4000s ga, aangezien ik altijd wel tevreden ben geweest over de 'oude' 4000
-
- Forum-lid
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 24 jan 2007 18:12
Ik zit eraan te denken om de GP4000 S te kopen, anders de gewone OF de Attack & Force. Weet iemand hoe het zit met de lekbestendigheid en duurzaamheid van de Attack & Force? Hebben de GP4000's inmiddels niet bijgehaald?
Heb de overstap van de 4000 naar de 4000s gemaakt; reed echter meteen de eerste keer lek! Kan ook aan de evo 55 binnenband liggen... Ze rijden overigens wel lekker maar kan niet zeggen dat ik veel verschil voel met de gewone 4000 (waar ik overigens nooit lek mee heb gereden!)
big rosa: "preferably" wissel je voor- en achter om na ca. 2000 km.