Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Levertijd Ridley ???

paco
Forum-lid

paco 24 feb 2007 00:21

De Ridley Orion die ik besteld heb, is gewoon een standaard kleur.
Wat er anders aan was dat er centaur op gezet moest worden.
Dus het excuus dat alleen andere kleuren langer duren gaat hier niet op.
Het is spijtig dat ze wanneer ze niet op tijd kunnen leveren dit toch ook even hadden kunnen laten weten dat het dan 4 a 6 weken langer duurt dan afgesproken.
Jammer ik had er al graag eens op getraind.

Pinarello Prince
Empella Bonfire SL
Sensa Pordoi

tomverheulen
Forum-lid

tomverheulen 25 feb 2007 01:58

Over het algemeen geldt dat als je wordt afgescheept met een levertijd van 6 weken dat het dan betekent dat ze het niet precies weten. Je weet dan wel dat het lang gaat gaat duren. Dan wordt het dus ook zo 10 weken of meer.
Ik heb het ook gehoord van die groepen. Er zijn problemen met de levertijd van groepen/onderdelen. Nog even wachten dus.

briekco
Forum-lid

briekco 25 feb 2007 21:54

Enkele jaren geleden begon de lak van mijn Ridley "op te borrelen" en los te komen. Ik belde met de fabrikant: "Geen probleem, wij herlakken dat voor je. Maar liefst wel in het stille seizoen." Ik reed dus tot een eind in de zomer en belde terug: "Wanneer breng ik 'm binnen?" Plots bleek 't wel een probleem, geen garantie want de beschadigde laklaag had ik zelf veroorzaakt door te zweten (onderkant bovenbuis?). Ik bracht mijn fiets toch maar binnen bij de FM. En ik toonde geduld. 2 weken werden 4 weken werden 6 weken werden 8 weken ... . Uiteindelijk werd het mysterie opgelost: mijn fiets was al weken herlakt maar was zoek geraakt. Krijg ik dan een nieuwe? Nope. Uiteindelijk bleek het herlakte framebij een andere FM geleverd die 'm pas weken later terugbezorgde. En na enkele maanden stak de lakschade terug de kop op.
Ik heb mijn Ridley doorverkocht aan een collega die wel een fietsje van een bekend merk wou. Ridley? Sorry, jongens, nooit meer.

http://lbl99.skynetblogs.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie