ik zit alvast niet te wachten op 11-speed, ben helemaal tevreden van mijn huidige 10-speed.
@amclassic, op je MTB zou ik 10 speed thuislaten hoor, gegarandeerd meer problemen in het bos door chainstuck enz... .
en je hebt misschien een dura ace deraileur over, maar je hebt ook een 10 speed shifter nodig op je MTB
Dura Ace 11 speed
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 21 Februari 2007
Misschien moet ik mijn mtb ook nog eens naar 10 speed ombouwen, een nieuwe index ring in de shifter en een 10 speed cassete+ketting zijn al voldoende. (Want ik heb een 10 speed ultegra achter-derailleur).
Dit is voor de mtb toch al mogelijk, mits je overstapt op Campa:http://www.bike24.net/1.php?content=8;p ... 298b00b109
Weet iemand zo voor welke doelgroep Campa dit op de markt heeft gebracht?
En zal dit ook werken met een shiftmate? Dus icm Shimano.
Misschien moet ik mijn mtb ook nog eens naar 10 speed ombouwen, een nieuwe index ring in de shifter en een 10 speed cassete+ketting zijn al voldoende. (Want ik heb een 10 speed ultegra achter-derailleur).
Dit is voor de mtb toch al mogelijk, mits je overstapt op Campa:http://www.bike24.net/1.php?content=8;p ... 298b00b109
Weet iemand zo voor welke doelgroep Campa dit op de markt heeft gebracht?
En zal dit ook werken met een shiftmate? Dus icm Shimano.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Campa heeft die shifters op de markt gebracht voor fietsen met flatbar shifters. Het is niet gemaakt voor mtb'en, je moet behoorlijk creatief zijn met de achternaaf om daar al de body af te halen en een campa compatible body op te krijgen. Want met een Campa 130 mm naaf zou ik niet in een 135 mm frame willen rijden.
De shifters zijn vrij eenvoudig naar 10 speed te krijgen. Net zoals bij Campa shifters zit in de Sram triggers een index ring die je er zo uit kunt halen en vervangen door een andere. Je moet alleen wel even goed uitzoeken wat de afstand tussen de nokjes op de ring moet zijn.
In de zomer kan 10 speed op de mtb zeker zonder problemen, maar in de winter moet het ook best gaan. Alle crossers rijden toch immers ook met 10 speed. Adam Hansen rijdt op z'n mtb ook met 10 speed (met thumbies).
De shifters zijn vrij eenvoudig naar 10 speed te krijgen. Net zoals bij Campa shifters zit in de Sram triggers een index ring die je er zo uit kunt halen en vervangen door een andere. Je moet alleen wel even goed uitzoeken wat de afstand tussen de nokjes op de ring moet zijn.
In de zomer kan 10 speed op de mtb zeker zonder problemen, maar in de winter moet het ook best gaan. Alle crossers rijden toch immers ook met 10 speed. Adam Hansen rijdt op z'n mtb ook met 10 speed (met thumbies).
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4724
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Ja en bij shimano hebben ze gezegd dat er eerder een 12 speed racegroep zal zijn dan een 10 speed mtb. Dit doen ze niet voor niets, 10 speed is veel te fragiel voor mtb.
Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 22 Februari 2007
Ja en bij shimano hebben ze gezegd dat er eerder een 12 speed racegroep zal zijn dan een 10 speed mtb. Dit doen ze niet voor niets, 10 speed is veel te fragiel voor mtb.
idd, en ja crossers rijdens ook met 10 speed, echter is het u nog niet opgevallen hoeveel deraileurs er in het wiel draaien ? hoeveel kettingen er niet gebroken zijn ? hoeveel die gasten nie wisselen van fiets op 1 u tijd ?.
Ja en bij shimano hebben ze gezegd dat er eerder een 12 speed racegroep zal zijn dan een 10 speed mtb. Dit doen ze niet voor niets, 10 speed is veel te fragiel voor mtb.
idd, en ja crossers rijdens ook met 10 speed, echter is het u nog niet opgevallen hoeveel deraileurs er in het wiel draaien ? hoeveel kettingen er niet gebroken zijn ? hoeveel die gasten nie wisselen van fiets op 1 u tijd ?.
- borgmonster
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29
Bij een fietsenwinkel (Torpedo) op de Albert Cuyp kreeg ik gisteren te horen toen ik naar een 10-speed ketting vroeg en een 7/8 speed ketting voorgeschoteld kreeg: "10 tandwielen achter??? Zo veel? Goh, wat kunnen ze toch al veel he?"
En nu al weer 11 tandwielen! Maar één dag later!!
-edit ik zie dat dit berichtje al op 20 - 02 - 2007 was geplaatst! De geschiedenis haalt mij in -
En nu al weer 11 tandwielen! Maar één dag later!!
-edit ik zie dat dit berichtje al op 20 - 02 - 2007 was geplaatst! De geschiedenis haalt mij in -
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6