Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

ik kan geen wielen kiezen.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 24 feb 2007 11:36

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 24 Februari 2007

Quoten: Origineel geplaatst door Lazy Turbo op 21 Februari 2007

Ik rijd al 2 jaar EURUS en geen enkel probleem zelfs niet met mijn 85 kg. Zelfs kasseien verteren ze goed, vind ze niet de meest comfort wielen maar het oog wil ook wat.

Comfort? welk comfort. Ik hoor dat zo vaak van: m,n wielen zijn niet comfortabel, een paar verschillen zijn merkbaar, voelbaar bij het gebruik en dan praat ik over mijn bevindingen op gebied van "comfort". Heb zelf gereden met Campa scirocco,  Campa vento,  Mavic ksyrium. De Vento's zijn  zwaar in verhouding met de Ksyriums. In rijgedrag merk je het in het begin bij het acceleren en vanuit stilstaand optrekken dat de Vento's zwaarder zijn, en het leuke is dat je na een uurtje op de relatief zware Vento's het niet meer merkt dat ze zwaarder zijn, je went er snel aan. Comfort ? ik merk absoluut geen verschil in comfort behalve dat de Vento's en Scirocco wat stijver zijn in de zijdelingse beweging dan de kryriums, de Ksyrium is gewoon wat slapper. En comfort (minimaal) haal ik alleen nog steeds uit m,n banden waar een beetje veerbeweging het enige comfort bepaald en echt niet uit m,n wielen (bandenspanning is bij mij het enigste veercomfort) ik merk duidelijk het verschil in veercomfort tussen 6 en 8 bar druk in m,n bandjes vooral op klinkers stuiter je duidelijk meer op 8 bar dan op 6 bar druk in de achter bandjes, uiteraard is je eigen gewicht hier ook een grote factor in.

Toch zit er wel degelijk verschil in, heb door spaakbreuk ellende mijn ES-wielen weggedaan en rij nu met Eurus 2005. De Eurussen zijn met dezelfde banden en bandendruk gewoon harder, en zijn hierdoor als je dit hinderlijk vind minder comfortabel. Elke oneffenheid in het wegdek, en klinkertjes worden veel meer doorgeven dan bij de Ksyriums. Na 6 jaar Ksyrium is dit duidelijk voelbaar, verder zijn de Eurussen duidelijk stijver.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

campasuper
Forum-lid

campasuper 24 feb 2007 20:51

Toch "werkt" ook aluminium weldegelijk bij schokken en stoten. Spaken zijn meestal van staal en hier zit ook iets rek in, dit is dus weldegelijk van invloed op het comfort. Dat de een het wel voelt en de ander niet kan ook andere oorzaken hebben ( psychisch? ). De een voelt elk pijntje en ander heeft nooit ergens last van.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

Plaats reactie