Quoten: Origineel geplaatst door jonytj op 21 Februari 2007
Quoten: Origineel geplaatst door Evert Dehandsch op 21 Februari 2007
ik heb nochtands gehoord dat parktool niet zo goed is
het zou nogal "slap" zijn
grtz jony
p.s.
een setje in de lidl kopen en je komt ook al ver
Ja, gereedschap bij de Lidl is fijn spul t.o.v. Park Tool...Je kan wel heel veel posten, maar verkoop geen onzin.
ik heb nochtands gehoord van mijn fm dat parktool niet zo geod is vraag ehm nog eens wr maar dacht te herinneren dat eht wat slap was
en een setje in de lidl van 20 euro is toch ook niet slecht voor iemand die heel af en toe iets doet aan zijn fiets
grtz
@ jonytj
Ik heb twee opmerkingen:
1) je kan onmogelijk het materiaal van park-tool en lidl vergelijken. Deze zitten beiden op een totaal ander niveau van materiaal. Park-tool heeft zeer kwaliteitsvolle producten die echt niet slap zijn, vanwaar je FM die bewering haalt heb ik geen idee.2) Lees eerst je posts eens goed na voor je druk op de knop 'antwoord plaatsen', want je post misschien best veel in een korte tijd, maar je posts zitten steeds vol met schrijffouten, of MSN taal. Ikzelf moet je zinnen soms meer dan één keer lezen om de betekenis eruit te halen.
ik heb dan ook 2 antwoorden
1/ ik zal proberen wat beter te schrijven
2/ ik vergelijk helemaal niets van de lidl met park tool maar zeg enkel dat voor een wielertoerist die niet veel nodig heeft zo een setje uit de lidl goed genoeg is
p.s. de kwaliteit is inderdaad niet zo goed want heb mijn ketngpons al stuk gedaan (beetje eigen schuld ) en heb zelf een setje van bbb en pro
grtz jony
Hoi,
Goedkoop gereedschap is vaak een valse besparing, het slijt eerder uit waardoor je ook schade aanricht aan boutkoppen, borgingen en dergelijke.
Park Tool is zowat de referentie qua gereedschap en hun site alleen met de repairhelp e.d. is goud waard voor de beginnende liefhebber mede doordat alles met beeldmateriaal is verduidelijkt.
Heel veel FMs gebruiken zelf gereedschap van Park Tool dus zo slap zal het wel niet zijn.
Verder is er prima gereedschap van VAR en Cyclus b.v.
Voor het occasioneel gebruik: PRO, Tacx, Lifu en BBB b.v.
De kunst bestaat er vooral in te weten wat je regelmatig nodig zal hebben en wat je beter door de FM kan laten doen.
Met een setje goede Allen sleutels, een kettingzweep (let wel op dat je een model voor 10S aanschaft) en een cassette trekker kan je al heel wat.
Ciao,
Merk gereedschap
Cyclus en VAR vergelijken als in dezelfde categorie is toch ook serieus fout.
vergelijk eens een braqet frees van Cyclus met één van VAR. je zal niet enkel een veelvoud betalen voor die van VAR maar die van cyclus is quasi wegwerp. Ik zeg niet dat cyclus geen goede tools heeft maar bij de meer geavanceerde zaken staat VAR op eenzame hoogte zowel qua prijs als qua kwaliteit.
Eigenlijk vind ik cyclus helemaal niet top.Duur voor sommige zaken ( en dan is park tool beter) en voor bepaalde zaken zelfs gewoon lifu kwaliteit.
VAR is trouwens een van de weinige gereedschapproducenten die ZELF in de EU produceert.
Park tool wordt niet in de VS gemaakt. En sommige zaken kan je dus evengoed van PRO als van park tool kopen , want uit dezelfde fabriek in Azie. Parkt ool heeft wel een zeer uitgebreid gamma en zeer handige tools bvb spaakspanningsmeter, verstelbare zaaggeleider etc.
Soms loont het ook de moeite eens bij pedro's te kijken. nlangs nog een kabeltrekker verkocht en die kerel wou er eerst een van APrk tool. Maar die van Pedros was maar half zo duur en zeker voor occasioneel egbruik even goed.
Wat helemaal geen zin heeft is een goedkope kettingpons te kopen. Die
doe je gegarandeerd meteen stuk. gereedschap waar veel krachten op komen koop je ofwel meteen van een goed merk of helemaal niet( bvb braqetsleutels of cassettetrekker)
vergelijk eens een braqet frees van Cyclus met één van VAR. je zal niet enkel een veelvoud betalen voor die van VAR maar die van cyclus is quasi wegwerp. Ik zeg niet dat cyclus geen goede tools heeft maar bij de meer geavanceerde zaken staat VAR op eenzame hoogte zowel qua prijs als qua kwaliteit.
Eigenlijk vind ik cyclus helemaal niet top.Duur voor sommige zaken ( en dan is park tool beter) en voor bepaalde zaken zelfs gewoon lifu kwaliteit.
VAR is trouwens een van de weinige gereedschapproducenten die ZELF in de EU produceert.
Park tool wordt niet in de VS gemaakt. En sommige zaken kan je dus evengoed van PRO als van park tool kopen , want uit dezelfde fabriek in Azie. Parkt ool heeft wel een zeer uitgebreid gamma en zeer handige tools bvb spaakspanningsmeter, verstelbare zaaggeleider etc.
Soms loont het ook de moeite eens bij pedro's te kijken. nlangs nog een kabeltrekker verkocht en die kerel wou er eerst een van APrk tool. Maar die van Pedros was maar half zo duur en zeker voor occasioneel egbruik even goed.
Wat helemaal geen zin heeft is een goedkope kettingpons te kopen. Die
doe je gegarandeerd meteen stuk. gereedschap waar veel krachten op komen koop je ofwel meteen van een goed merk of helemaal niet( bvb braqetsleutels of cassettetrekker)
Quoten: Origineel geplaatst door Noppie op 05 Maart 2007
Pas een BBB cassette sleutel gekocht, past dat kreng niet!
Shimano voor Campa of vice versa zeker?
We cannot direct the wind but we can adjust our sails.
Meten is weten, gissen is missen.
Meten is weten, gissen is missen.
Quoten: Origineel geplaatst door triumph op 06 Maart 2007
Nee, een Shimanosleutel past niet op een Shimanocassete.
Nee, een Shimanosleutel past niet op een Shimanocassete.
kiekeboe
-
- Forum-lid
hey heb nog eens rondgekeken en kom veel setjes tegen als deze:
http://www.futurumshop.nl/ice.cgi?templ ... 0027-N0610
https://www.roseversand.de/output/contr ... etail2=756
vooral die van rose ziet er best prima uit
en normaal denk ik bij gereedschap dat goedkoop duurkoop is. of is dit toch goed genoeg om aan je eigen fiets te sleutelen. je gebruikt het tenslotte veel minder dan een fietsmaker.
groetjes
http://www.futurumshop.nl/ice.cgi?templ ... 0027-N0610
https://www.roseversand.de/output/contr ... etail2=756
vooral die van rose ziet er best prima uit
en normaal denk ik bij gereedschap dat goedkoop duurkoop is. of is dit toch goed genoeg om aan je eigen fiets te sleutelen. je gebruikt het tenslotte veel minder dan een fietsmaker.
groetjes
Het setje van Rose is een heel aardig stje als je niet veel sleutelt. De hardheid van het gereedschap (vooral de sleutels) is niet top, het vervormt snel als er veel kracht op kimt te staan. Overigens zijn de inbussleutels en het cassete gereedschap wel goed.
P.S. Kijk ook eens bij een "betere" automaterialen handel, vaak niet het goedkoopste gereedschap maar wel van goede kwaliteit (bv. Beta).
P.S. Kijk ook eens bij een "betere" automaterialen handel, vaak niet het goedkoopste gereedschap maar wel van goede kwaliteit (bv. Beta).