Pagina 2 van 2

kettingflauwekul of niet

Geplaatst: 19 feb 2007 10:24
door jonytj
Quoten: Origineel geplaatst door spietpiet op 18 Februari 2007

Waar haal jij die 8000 km vandaan ??15000 km met één cassette lijkt mij toch al netjes.


wel ergens zij men dat je met een shimy casette 8000 km doet
als hij dan 3 x zo lang mee gaat is dat 24 000 km
grtz

kettingflauwekul of niet

Geplaatst: 19 feb 2007 12:50
door diogenes
Ik heb nog nooit een D-A 9S kransje vervangen en ik vervang mijn ketting altijd redelijk snel. Ik geloof dus dat het zinvol is vaak je ketting te vervangen.

Diogenes

kettingflauwekul of niet

Geplaatst: 19 feb 2007 22:28
door jackie
Bedankt voor de antwoorden. Erg eenduidig zijn de antwoorden niet zoals vaak bij dit soort dingen. Ik denk dat ik de 1e ketting er maar gewoon op laat zitten. Mocht de tijd rijp zijn om nieuwe tandwielen aan te schaffen dan kan ik de methode proberen zoals mijn vraag was. Dan kan ik altijd nog zien wat beter is hoewel je dan natuurlijk geen appels met peren moet vergelijken.

kettingflauwekul of niet

Geplaatst: 20 feb 2007 15:30
door dwangarbeider
Je moet ook weten dat je ketting er niet sterker van wordt als je ze om de haverklap zit los te maken en daarna waar vastponst (met het speciale pinnetje).  Je kan natuurlijk zo'n speciale link van Sram ofzo gebruiken maar Sram raadt af om de link bij andere merken te gebruiken (ook al wordt dit in de praktijk veelvuldig gedaan)

kettingflauwekul of niet

Geplaatst: 20 feb 2007 15:33
door jonytj
wat ik mij nu wel afvraag is, ik heb nog een kmc ketting liggen en ik zou dus miss na 500 kmm hem eens verleggen zodat ik mijn casette wat spaar (ultegra)
nu is de ketting die er nu opligt een wipperman, kan dat kwaad ?
en ik ehb ook nog en ultegra die k niet meer betrouw kan ik miss gewoon die powerlink va de wipperman gebruken bij die ultegra dan vertrouw ik het wel weer
grtz jony

kettingflauwekul of niet

Geplaatst: 24 feb 2007 11:28
door sportacus
Voor mij is het rijden met twee kettingen wel kostenbesparend.
Effe schetsen:   voorste tandwielen:    FSA                          achterste tandwielen: xt                          ketting:                       Sram, 990, met powerlink.
Door het fietsen slijten je ketting en tandwielen, hierdoor word ook je ketting "langer". Ik verwissel van ketting om de 100 - 200 km. Kan ik gelijk deze ketting kuisen. Ik leg de ketting die het "kortste" is, er terug op.
Voordeel: Cassette versleten na 2000 km i.p.v. na 1000 km en telkens lekker mooi kettingkje erop. (Verder vervang ik na 2000 km alles van voor tot achter.)
By the way: powerlink is zeker zo sterk als een gewone schakel, vorig jaar twee keer een ketting overgetrapt in de schakel en niet op de powerlink.