Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Kramp

pantani
Forum-lid

pantani 03 mar 2007 10:57

MAGNETOP!!
Echt goed en vrij te verkrijgen,helpt het na 3a4weken niet ligt het echt wel aan iets anders!
il magnifico

kalkko
Forum-lid

kalkko 03 mar 2007 12:16

Hoi,
magnetop waar haal ik dat? gewoon bij de drogist??
gr,
Koos

pantani
Forum-lid

pantani 03 mar 2007 13:47

Drogist=Apotheker of niet?
Normaal gezien wel.Ze hadden dit gezegt tegen mij omdat ik er ook verschrikelijk veel last van had!
Vorige week koers gereden van 105km.(Week ervoor op stage 800km.op 5dagen.)en niets krampen!
Besluit:Voor mij is het tot hiertoe zeer goed!Heb gehoord dat het het beste is op de markt voor krampen!(Geef het wel een 3weken ofzo...)
il magnifico

whocares
Forum-lid

whocares 03 mar 2007 15:16

Quote: Origineel geplaatst door pantani op 03 Maart 2007
Drogist=Apotheker of niet?

Drogist.

Quote: Origineel geplaatst door pantani op 03 Maart 2007
Normaal gezien wel.Ze hadden dit tegen mij gezegd omdat ik er ook verschrikelijk veel last van had!Vorige week een koers gereden van 105 km.(Week ervoor op stage , 800 km op 5 dagen.)en geen krampen!Besluit: Voor mij is het zeer goed , tot hiertoe ! Heb gehoord dat dit het beste middel tegen krampen is op de markt !(Geef het wel een 3 weken of zo...)

Wordt schijnbaar ook bij zwangere vrouwen aanbevolen , tegen buikkrampen.

It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

kalkko
Forum-lid

kalkko 09 mar 2007 13:03

Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 03 Maart 2007

MAGNETOP!!
Echt goed en vrij te verkrijgen,helpt het na 3a4weken niet ligt het echt wel aan iets anders!

Bedankt voor de tip en heb er ook veel goede dingen over gelezen, maar alle apothekers hier langs geweest alle drogisten, maar magnetop is hier nergens tekrijgen, heb nu een apotheker in geschakeld die alles uit gaat zoeken, als men het echt niet kan krijgen en anders iets vergelijkbaars.

gr,

Koos

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 09 mar 2007 13:16

Volgens mij is dit gewoon een magnesium supplement en kun je net zo goed bij de drogist een magnesium suplement (pillen, poeders) halen in bijv. 500 mg verpakking.

Volgens mij wordt Magnetop in Duitsland via Vita-World geleverd.
What makes the boat go faster?

lazo
Forum-lid

lazo 10 mar 2007 20:09

vandaag na lang niemeer gefietst te hebben zware krampen gehad(wel 120 km met club aan 31 km/h gem.) aan beide bovenbenen,niet normaal, dus voor allen die denken dat krampen te maken heeft met drinken,eten etc... niks van,training is de enige manier om krampen tegen te gaan.Verleden jaar kreeg ik nooit krampen.

kalkko
Forum-lid

kalkko 11 mar 2007 09:33

Quoten: Origineel geplaatst door lazo op 10 Maart 2007

vandaag na lang niemeer gefietst te hebben zware krampen gehad(wel 120 km met club aan 31 km/h gem.) aan beide bovenbenen,niet normaal, dus voor allen die denken dat krampen te maken heeft met drinken,eten etc... niks van,training is de enige manier om krampen tegen te gaan.Verleden jaar kreeg ik nooit krampen.

Vreemd dan want als ik afgelopen jaar kijk hoeveel trainings uren ik heb gemaakt, zou ik niet weten waar ik nog meer tijd zou kunnen vinden, ik denk dat juist door het vele trainen er een overbelasting is ontstaan, afgelopen zomer had ik nooit ook maar 1 spoortje van kramp, en toen had ik heel wat minder trainings uurtjes achter de rug, sommige dingen zijn moeilijk te verklaren. Ik heb gisteren een toch van 135 km gemaakt, veel minder kleren aan getrokken en twee bidons leeg gedronken, heb geen kramp gehad, dus het is niet alleen het factor training.
Gr,
Koos

ricc
Forum-lid

ricc 16 apr 2007 14:59

Quoten: Origineel geplaatst door Livio Livius op 09 Maart 2007

Volgens mij is dit gewoon een magnesium supplement en kun je net zo goed bij de drogist een magnesium suplement (pillen, poeders) halen in bijv. 500 mg verpakking.Volgens mij wordt Magnetop in Duitsland via Vita-World geleverd.

Via vitatheek.nl kun je kiezen uit ongeveer 300 merken magnesium. Wat moet ik nemen: Capsules, pillen hoeveel of hoe vaak neem je dit? Dan zijn er nog combinaties met calcium en/of zink. Soms zelfde hoeveelheden, maar bijv. 20 euro verschil. Of moet ik gewoon de goedkoopste nemen? Zie door de bomen het bos niet meer.
I only use my brain to keep my ears apart

simen
Forum-lid

simen 20 apr 2007 22:49

Jezelf wegen voor en na de rit of training geeft een goede indicatie over het eventuele vochtverlies,en kan een hoop verklaren.
Teveel vochtverlies zorgt in ieder geval voor een duidelijke afname van het vermogen en is dus nooit goed of zelfs gevaarlijk.
Zij is ook tegen

daveke
Forum-lid

daveke 20 apr 2007 23:15

Ik heb op advies van Eugene Janssen (ploegarts bij Unibet.com) Magnesium OK moeten halen in Belgie. Je zou dat eens kunnen proberen te zoeken. Of het werkt, ik denk het wel, geen krampen meer gehad sinds ik het goedje gebruik
Science of Performance!

ricc
Forum-lid

ricc 21 apr 2007 11:13

Hoi,
3 dagen geleden heb ik mijn zadel 1/2 cm lager gezet en 1/2 cm naar voren.
Vandaag werd ik wakker en bij het uitrekken (liggend in bed), verkrampten mijn benen met ontzettend veel pijn. Durfde mijn benen bijna niet meer te buigen door het 'op slot' staan. Nadien kon ik dus niet fatsoenlijk lopen. Ik slik magnesium/zink/vitaminen, dus daar ligt het niet aan. Na insmeren met een spierinwerkende crême, werd het iets beter. Ben er niet blij mee zo aan het begin van het seizoen.
Zou het aan de positieverandering van het zadel kunnen liggen of aan een omschakeling van mountainbiken (tot begin maart) naar racefietsen. Heb wel eens gelezen over korte spieren en lange spieren. Het probleem doet zich voor bovenaan kuiten tot aan de knie. Wie kan mij helpen wat te doen naast het waarschijnlijke advies van een huisarts om rust te nemen.
I only use my brain to keep my ears apart

Plaats reactie