Continental competition tube
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Quoten: Origineel geplaatst door olli op 29 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 29 Maart 2007
Ik heb ook conti competition tubes en ze lopen goed, tot nu toe nog geen lekke (gelukkig) tube en ze gingen er vrij makkelijk op, ook nog geen vertoon van slijtage.
vreemd, wat staat er precies op de zijkant van jou tube?
continental competition (volgens FM een vernieuwde versie)
Quoten: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 29 Maart 2007
Ik heb ook conti competition tubes en ze lopen goed, tot nu toe nog geen lekke (gelukkig) tube en ze gingen er vrij makkelijk op, ook nog geen vertoon van slijtage.
vreemd, wat staat er precies op de zijkant van jou tube?
continental competition (volgens FM een vernieuwde versie)
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
Quoten: Origineel geplaatst door olli op 29 Maart 2007
Ik heb nu een paar 100 km's met de conti tube gereden en het profiel is al helemaal van het loopvlak. dus een 3 - 4 tal mm is slik. is dit normaal?
CNTINENTAL PRO LIMITED COMPETITIN RAIN.
t waren gewoon trainings km's , ik pomp 7,5 bar in de tube en ik weeg 76kg.
Hoi,
En allemaal bij droog weer gereden vermoedelijk?
Ciao,
Ik heb nu een paar 100 km's met de conti tube gereden en het profiel is al helemaal van het loopvlak. dus een 3 - 4 tal mm is slik. is dit normaal?
CNTINENTAL PRO LIMITED COMPETITIN RAIN.
t waren gewoon trainings km's , ik pomp 7,5 bar in de tube en ik weeg 76kg.
Hoi,
En allemaal bij droog weer gereden vermoedelijk?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 29 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door olli op 29 Maart 2007
Ik heb nu een paar 100 km's met de conti tube gereden en het profiel is al helemaal van het loopvlak. dus een 3 - 4 tal mm is slik. is dit normaal?
CNTINENTAL PRO LIMITED COMPETITIN RAIN.
t waren gewoon trainings km's , ik pomp 7,5 bar in de tube en ik weeg 76kg.
Hoi,
En allemaal bij droog weer gereden vermoedelijk?
Ciao,
ja, is dat het probleem dan?
Heeft de FM niks van gezegd.
Quoten: Origineel geplaatst door olli op 29 Maart 2007
Ik heb nu een paar 100 km's met de conti tube gereden en het profiel is al helemaal van het loopvlak. dus een 3 - 4 tal mm is slik. is dit normaal?
CNTINENTAL PRO LIMITED COMPETITIN RAIN.
t waren gewoon trainings km's , ik pomp 7,5 bar in de tube en ik weeg 76kg.
Hoi,
En allemaal bij droog weer gereden vermoedelijk?
Ciao,
ja, is dat het probleem dan?
Heeft de FM niks van gezegd.
7.5 bar ik een conti levert extra slijtage op 8.5 bar lijkt er meer op.
Veloflex is iets beter maar heeft een zachtere compound. Jammer dat de Schwalbe ultremo dit jaar niet meer als tube geleverd wordt (had een aardig goede band opgeleverd.
Mocht je eraan kunnen komen: vredestein tubes kunnen prima concurreren met de banden van Veloflex.
Veloflex is iets beter maar heeft een zachtere compound. Jammer dat de Schwalbe ultremo dit jaar niet meer als tube geleverd wordt (had een aardig goede band opgeleverd.
Mocht je eraan kunnen komen: vredestein tubes kunnen prima concurreren met de banden van Veloflex.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
ik pomp er 9 tot 10 bar in.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
-
- Forum-lid
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47
Quoten: Origineel geplaatst door olli op 30 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 29 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door olli op 29 Maart 2007
Ik heb nu een paar 100 km's met de conti tube gereden en het profiel is al helemaal van het loopvlak. dus een 3 - 4 tal mm is slik. is dit normaal?
CNTINENTAL PRO LIMITED COMPETITIN RAIN.
t waren gewoon trainings km's , ik pomp 7,5 bar in de tube en ik weeg 76kg.
Hoi,
En allemaal bij droog weer gereden vermoedelijk?
Ciao,
ja, is dat het probleem dan?
Heeft de FM niks van gezegd.
Vooral dat vet gedrukte is belangrijk, dit zijn tubes die goed presteren in de regen, als je er mee door droog weer fietst dan zal logischerwijze het profiel sneller verdwijnen door het verschil van compound(samenstelling).Gewone competitions zullen dit probleem niet hebben.
Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 29 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door olli op 29 Maart 2007
Ik heb nu een paar 100 km's met de conti tube gereden en het profiel is al helemaal van het loopvlak. dus een 3 - 4 tal mm is slik. is dit normaal?
CNTINENTAL PRO LIMITED COMPETITIN RAIN.
t waren gewoon trainings km's , ik pomp 7,5 bar in de tube en ik weeg 76kg.
Hoi,
En allemaal bij droog weer gereden vermoedelijk?
Ciao,
ja, is dat het probleem dan?
Heeft de FM niks van gezegd.
Vooral dat vet gedrukte is belangrijk, dit zijn tubes die goed presteren in de regen, als je er mee door droog weer fietst dan zal logischerwijze het profiel sneller verdwijnen door het verschil van compound(samenstelling).Gewone competitions zullen dit probleem niet hebben.
Nulla tenaci invia est via!
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 30 Maart 2007
7.5 bar ik een conti levert extra slijtage op 8.5 bar lijkt er meer op.
Veloflex is iets beter maar heeft een zachtere compound. Jammer dat de Schwalbe ultremo dit jaar niet meer als tube geleverd wordt (had een aardig goede band opgeleverd.
Mocht je eraan kunnen komen: vredestein tubes kunnen prima concurreren met de banden van Veloflex.
Hier bijvoorbeeld: http://start.wielerarena.nl/wielerarena ... 69d22f160a
Of hier: http://www.bikestuff.nl/catalogus/index ... c129f8c72b
Ik heb al een aantal fortezza (bandjes dan) versleten, nu ben ik een setje ultremo's aan het proberen maar ondanks dat deze duidelijk lichter zijn heb ik een lekkerder gevoel bij de fortezza's.Is de tubeversie enigzins vergelijkbaar qua slijtage?
7.5 bar ik een conti levert extra slijtage op 8.5 bar lijkt er meer op.
Veloflex is iets beter maar heeft een zachtere compound. Jammer dat de Schwalbe ultremo dit jaar niet meer als tube geleverd wordt (had een aardig goede band opgeleverd.
Mocht je eraan kunnen komen: vredestein tubes kunnen prima concurreren met de banden van Veloflex.
Hier bijvoorbeeld: http://start.wielerarena.nl/wielerarena ... 69d22f160a
Of hier: http://www.bikestuff.nl/catalogus/index ... c129f8c72b
Ik heb al een aantal fortezza (bandjes dan) versleten, nu ben ik een setje ultremo's aan het proberen maar ondanks dat deze duidelijk lichter zijn heb ik een lekkerder gevoel bij de fortezza's.Is de tubeversie enigzins vergelijkbaar qua slijtage?
Quoten: Origineel geplaatst door Evert Dehandsch op 30 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door olli op 30 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 29 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door olli op 29 Maart 2007
Ik heb nu een paar 100 km's met de conti tube gereden en het profiel is al helemaal van het loopvlak. dus een 3 - 4 tal mm is slik. is dit normaal?
CNTINENTAL PRO LIMITED COMPETITIN RAIN.
t waren gewoon trainings km's , ik pomp 7,5 bar in de tube en ik weeg 76kg.
Hoi,
En allemaal bij droog weer gereden vermoedelijk?
Ciao,
ja, is dat het probleem dan?
Heeft de FM niks van gezegd.
Vooral dat vet gedrukte is belangrijk, dit zijn tubes die goed presteren in de regen, als je er mee door droog weer fietst dan zal logischerwijze het profiel sneller verdwijnen door het verschil van compound(samenstelling).Gewone competitions zullen dit probleem niet hebben.
Hoi,
Precies.
Continental heeft een paar tubes ontwikkeld voor de TDF met verschillende rubbersamenstellingen die elkeen zijn afgesteld op een bepaald gebruik.Nu vind ik die slijtage bij zo weinig kilometers wel onrustbarend maar wellicht heeft een wat te lage bandenspanning er ook toe bijgedragen zoals Sharkman al opmerkte.
Ciao,
Quoten: Origineel geplaatst door olli op 30 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 29 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door olli op 29 Maart 2007
Ik heb nu een paar 100 km's met de conti tube gereden en het profiel is al helemaal van het loopvlak. dus een 3 - 4 tal mm is slik. is dit normaal?
CNTINENTAL PRO LIMITED COMPETITIN RAIN.
t waren gewoon trainings km's , ik pomp 7,5 bar in de tube en ik weeg 76kg.
Hoi,
En allemaal bij droog weer gereden vermoedelijk?
Ciao,
ja, is dat het probleem dan?
Heeft de FM niks van gezegd.
Vooral dat vet gedrukte is belangrijk, dit zijn tubes die goed presteren in de regen, als je er mee door droog weer fietst dan zal logischerwijze het profiel sneller verdwijnen door het verschil van compound(samenstelling).Gewone competitions zullen dit probleem niet hebben.
Hoi,
Precies.
Continental heeft een paar tubes ontwikkeld voor de TDF met verschillende rubbersamenstellingen die elkeen zijn afgesteld op een bepaald gebruik.Nu vind ik die slijtage bij zo weinig kilometers wel onrustbarend maar wellicht heeft een wat te lage bandenspanning er ook toe bijgedragen zoals Sharkman al opmerkte.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Quoten: Origineel geplaatst door Cubebiker op 30 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 30 Maart 2007
7.5 bar ik een conti levert extra slijtage op 8.5 bar lijkt er meer op.
Veloflex is iets beter maar heeft een zachtere compound. Jammer dat de Schwalbe ultremo dit jaar niet meer als tube geleverd wordt (had een aardig goede band opgeleverd.
Mocht je eraan kunnen komen: vredestein tubes kunnen prima concurreren met de banden van Veloflex.
Hier bijvoorbeeld: http://start.wielerarena.nl/wielerarena ... 69d22f160a
Of hier: http://www.bikestuff.nl/catalogus/index ... c129f8c72b
Ik heb al een aantal fortezza (bandjes dan) versleten, nu ben ik een setje ultremo's aan het proberen maar ondanks dat deze duidelijk lichter zijn heb ik een lekkerder gevoel bij de fortezza's.Is de tubeversie enigzins vergelijkbaar qua slijtage?
Hoi,
Het is wel godgeklaagd dat je goede tubes als de Vredestein makkelijk vind aan de overzijde van de grote plas dan in Europa.
Je gaat je op de duur wel vragen stellen bij de distributie....
Goed zijn ze in alle geval maar vaak te duur i.v.m. de concurrentie.
Wat de Ultremo betreft, die tube is eigenlijk nauwelijks beschikbaar geweest en is nu al weer in de ijskast gestopt? Merkwaardig toch.
Tussen de band- en tubeversie bestaat er voor zover ik kan zien geen enkel verschil dus dat zal wel goed zitten.
Ciao,
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 30 Maart 2007
7.5 bar ik een conti levert extra slijtage op 8.5 bar lijkt er meer op.
Veloflex is iets beter maar heeft een zachtere compound. Jammer dat de Schwalbe ultremo dit jaar niet meer als tube geleverd wordt (had een aardig goede band opgeleverd.
Mocht je eraan kunnen komen: vredestein tubes kunnen prima concurreren met de banden van Veloflex.
Hier bijvoorbeeld: http://start.wielerarena.nl/wielerarena ... 69d22f160a
Of hier: http://www.bikestuff.nl/catalogus/index ... c129f8c72b
Ik heb al een aantal fortezza (bandjes dan) versleten, nu ben ik een setje ultremo's aan het proberen maar ondanks dat deze duidelijk lichter zijn heb ik een lekkerder gevoel bij de fortezza's.Is de tubeversie enigzins vergelijkbaar qua slijtage?
Hoi,
Het is wel godgeklaagd dat je goede tubes als de Vredestein makkelijk vind aan de overzijde van de grote plas dan in Europa.
Je gaat je op de duur wel vragen stellen bij de distributie....
Goed zijn ze in alle geval maar vaak te duur i.v.m. de concurrentie.
Wat de Ultremo betreft, die tube is eigenlijk nauwelijks beschikbaar geweest en is nu al weer in de ijskast gestopt? Merkwaardig toch.
Tussen de band- en tubeversie bestaat er voor zover ik kan zien geen enkel verschil dus dat zal wel goed zitten.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 30 Maart 2007
Hoi,
Het is wel godgeklaagd dat je goede tubes als de Vredestein makkelijk vind aan de overzijde van de grote plas dan in Europa.
Je gaat je op de duur wel vragen stellen bij de distributie....
Goed zijn ze in alle geval maar vaak te duur i.v.m. de concurrentie.
Wat de Ultremo betreft, die tube is eigenlijk nauwelijks beschikbaar geweest en is nu al weer in de ijskast gestopt? Merkwaardig toch.
Tussen de band- en tubeversie bestaat er voor zover ik kan zien geen enkel verschil dus dat zal wel goed zitten.
Ciao,
49,50 voor de fortezza bij bikestuff valt toch wel mee dan? Vergelijkbaar met de prijzen van de conti competition toch? Of zijn de Conti's en Veloflexen van een ander niveau?
Hoi,
Het is wel godgeklaagd dat je goede tubes als de Vredestein makkelijk vind aan de overzijde van de grote plas dan in Europa.
Je gaat je op de duur wel vragen stellen bij de distributie....
Goed zijn ze in alle geval maar vaak te duur i.v.m. de concurrentie.
Wat de Ultremo betreft, die tube is eigenlijk nauwelijks beschikbaar geweest en is nu al weer in de ijskast gestopt? Merkwaardig toch.
Tussen de band- en tubeversie bestaat er voor zover ik kan zien geen enkel verschil dus dat zal wel goed zitten.
Ciao,
49,50 voor de fortezza bij bikestuff valt toch wel mee dan? Vergelijkbaar met de prijzen van de conti competition toch? Of zijn de Conti's en Veloflexen van een ander niveau?
Quoten: Origineel geplaatst door Cubebiker op 30 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 30 Maart 2007
Hoi,
Het is wel godgeklaagd dat je goede tubes als de Vredestein makkelijk vind aan de overzijde van de grote plas dan in Europa.
Je gaat je op de duur wel vragen stellen bij de distributie....
Goed zijn ze in alle geval maar vaak te duur i.v.m. de concurrentie.
Wat de Ultremo betreft, die tube is eigenlijk nauwelijks beschikbaar geweest en is nu al weer in de ijskast gestopt? Merkwaardig toch.
Tussen de band- en tubeversie bestaat er voor zover ik kan zien geen enkel verschil dus dat zal wel goed zitten.
Ciao,
49,50 voor de fortezza bij bikestuff valt toch wel mee dan? Vergelijkbaar met de prijzen van de conti competition toch? Of zijn de Conti's en Veloflexen van een ander niveau?
Hoi,
De prijs is zeker aanvaardbaar maar het gaat dan ook om een kortingsprijs van 16 en buiten die webwinkel in Nederland is er niet veel te vinden. Niet dat je Veloflex om de hoek kan kopen maar je zou toch wat meer aanwezigheid mogen verwachten van een Nederlandse fabrikant op de thuismarkt zou je zo denken...
In Belgie is het nog triester gesteld, als je per se wat van Vredestein wil moet je vermoedelijk al via Ridley gaan die Vredestein banden (tubes waarschijnlijk dan weer niet) in de afmontage van hun racefietsen gebruikt....
Vittoria, Michelin, Conti, Schwalbe en dergelijke vind je dan weer wel overal.... Merkwaardig, toch?
Ciao,
Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 30 Maart 2007
Hoi,
Het is wel godgeklaagd dat je goede tubes als de Vredestein makkelijk vind aan de overzijde van de grote plas dan in Europa.
Je gaat je op de duur wel vragen stellen bij de distributie....
Goed zijn ze in alle geval maar vaak te duur i.v.m. de concurrentie.
Wat de Ultremo betreft, die tube is eigenlijk nauwelijks beschikbaar geweest en is nu al weer in de ijskast gestopt? Merkwaardig toch.
Tussen de band- en tubeversie bestaat er voor zover ik kan zien geen enkel verschil dus dat zal wel goed zitten.
Ciao,
49,50 voor de fortezza bij bikestuff valt toch wel mee dan? Vergelijkbaar met de prijzen van de conti competition toch? Of zijn de Conti's en Veloflexen van een ander niveau?
Hoi,
De prijs is zeker aanvaardbaar maar het gaat dan ook om een kortingsprijs van 16 en buiten die webwinkel in Nederland is er niet veel te vinden. Niet dat je Veloflex om de hoek kan kopen maar je zou toch wat meer aanwezigheid mogen verwachten van een Nederlandse fabrikant op de thuismarkt zou je zo denken...
In Belgie is het nog triester gesteld, als je per se wat van Vredestein wil moet je vermoedelijk al via Ridley gaan die Vredestein banden (tubes waarschijnlijk dan weer niet) in de afmontage van hun racefietsen gebruikt....
Vittoria, Michelin, Conti, Schwalbe en dergelijke vind je dan weer wel overal.... Merkwaardig, toch?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Inderdaad is dat merkwaardig. Zelfs de bandjes versie van de fortezza is niet overal even goed verkrijgbaar. Toevallig weet ik 2 fm's in de buurt die ze verkopen maar verder moet je toch serieus gan zoeken.
Vorig jaar was ik op vakantie in Zwitserland en stond met verbazing te kijken bij de plaatselijke fietsenmaker in een nietszeggend dorpje. Hij verkocht alleen maar vredestein banden! De zaak stond ook nog eens vol met BMC fietsen. Al met al een rare gewaarwording.
Vorig jaar was ik op vakantie in Zwitserland en stond met verbazing te kijken bij de plaatselijke fietsenmaker in een nietszeggend dorpje. Hij verkocht alleen maar vredestein banden! De zaak stond ook nog eens vol met BMC fietsen. Al met al een rare gewaarwording.