Alles over vakanties op én met de fiets

Hotel Wallis in Zwitserland

djazz
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 feb 2009 16:15

djazz 21 jan 2011 21:28

Op weg naar Italie overnachten wij altijd in het Art Furrer Schlosshotel in Brig. Op zich een gemoedelijk hotel. Ik heb alleen geen ervaring hoe ze met fietsen omgaan. Ik weet wel dat ze niet in de lift gaan passen ;)
Vanuit de straat van het hotel kan je inderdaad gelijk de Simplon pas op

fitseflitser
Forum-lid
Berichten: 690
Lid geworden op: 21 dec 2004 19:14

fitseflitser 22 jan 2011 15:33

Ik zou zeggen, ga meer richting Sion dan richting Brig zitten. In de omgeving Sion / Martigny liggen een aantal mooie, rusitge zijdalen waarnaar je omhoog kunt klimmen. Een rondje maken is er helaas niet bij. Furkapass, Nuefenen e.d. (kant van Brig) zijn vaak druk met auto's en motoren (ervaring in juni / juli / augustus).
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 22 jan 2011 16:55

[quote="fitseflitser"]Ik zou zeggen, ga meer richting Sion dan richting Brig zitten. In de omgeving Sion / Martigny liggen een aantal mooie, rusitge zijdalen waarnaar je omhoog kunt klimmen. Een rondje maken is er helaas niet bij.[/quote]
+1. Mooie klimtochten te maken, o.a. naar de imposante stuwdam van La Grande Dixence (2364 m), de ruige Col du Sanetsch
(2251 m), Arolla (1998 m). Toch zijn er ook wel interessante en best lastige rondjes te plannen vanuit Sion: via Veysonnaz naar Haute-Nendaz en terug via Aproz of naar Crans-Montana en dan dalen en verder door naar Leukerbad (bekend uit de Ronde van Romandië) en via een lagere route terug. Dat laatste rondje is trouwens ook goed te doen vanuit de omgeving van Gampel, Visp of Brig (de weg tussen Sierre en Brig vond ik trouwens niet zo prettig om te rijden, veel verkeer en er is geen goed alternatief in de vorm van een rustige route).

[quote="fitseflitser"]...Furkapass, Nuefenen e.d. (kant van Brig) zijn vaak druk met auto's en motoren (ervaring in juni / juli / augustus).[/quote]
+1. Dit geldt (natuurlijk) voor alle 'doorgaande' Zwitserse passen. Maar die periode (zo v.a. half juni) is qua weer wel de beste periode voor fietsen in het hooggebergte. Dus als je (één van) die passen wilt fietsen...
60 x Ventoux

Plaats reactie