Quote: Origineel geplaatst door Jesper op 20 Februari 2007
@ Pietr & Soloist: Heeft de Garmin Edge hoogtebepaling via barometer? Want hoogtemeting via GPS is volgens mij niet echt betrouwbaar!
Hoe zit het met batterijverbruik? Een vriend van mij heeft het ding verkocht omdat de batterij maar 6 uur meeging! Wat zijn jullie ervaringen?
De Garmin Edge heeft hoogtebepaling via barometer EN via satelliet. De hoogtemeting is door deze combinatie behoorlijk nauwkeurig en je hoeft ook niet te calibreren, want dat doet-ie dmv het satelliet-signaal zelf.
Toen ik mijn Edge kocht ging de batterij ook maar 6 uur mee. Heb er zonder problemen een andere voor gekregen! Deze gaat in ieder geval minstens 10 uur mee. Er zijn overigens ook oplossingen in de vorm van externe battery-packs. Op het motionbased-forum (motionbased.com) is daar info over te vinden.
Op de Edge kun je de satelliet-ontvangst volgens mij niet op "slim" instellen. Er is wel een functie die de data "slim" opslaat; hierdoor spaar je geheugen omdat er niet elke seconde gegevens worden opgeslagen maar alleen bij wijzigingen.
all-round fietscomputer 2007
Hoe nauwkeurig is de hoogtemeter van de Edge? Welke gegevens kan hij allemaal op het schermpje laten zien?
Hier mijn verlanglijstje:- actuele hoogte- afgelegde hoogtemeters- actuele stijgingspercentage ()Kun je later, met de software, ook het stijgingspercentage per helling zien?
Hier mijn verlanglijstje:- actuele hoogte- afgelegde hoogtemeters- actuele stijgingspercentage ()Kun je later, met de software, ook het stijgingspercentage per helling zien?
@Jesper: zelf even zoeken loont de moeite. Straks wil je zeker ook dat we 'm voor je kopen .
Nou, vooruit, 2 links waar je info vindt:
http://www.garmin.nl/normal.php?id=270
http://www.gpsshop.nl/product/20796/gar ... 5-cad.html
Succes!
Nou, vooruit, 2 links waar je info vindt:
http://www.garmin.nl/normal.php?id=270
http://www.gpsshop.nl/product/20796/gar ... 5-cad.html
Succes!
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3
Bulls Copperhead 3
Quote: Origineel geplaatst door Jesper op 21 Februari 2007
Hoe nauwkeurig is de hoogtemeter van de Edge? Welke gegevens kan hij allemaal op het schermpje laten zien? Hier mijn verlanglijstje:
- actuele hoogte
- afgelegde hoogtemeters
- actuele stijgingspercentage ()
Kun je later, met de software, ook het stijgingspercentage per helling zien?<!-- Message body -->
Op schermpje te zien:
-actuele hoogte
-afgelegde hoogtemeters (en aantal meters gedaald)
-actuele stijgingspercentage
Achteraf kun je mbv de software afgelegde hoogtemeters, stijgingspercentage per helling enz. bekijken.
De actuele hoogte is behoorlijk nauwkeurig. Viaducten worden duidelijk weergegeven bijvoorbeeld. Het actuele stijgingspercentage vind ik wat onnauwkeuriger, maar ik heb er nog niet in echte heuvels/bergen mee gereden, maar dat gaat binnenkort gebeuren.
Wat ik wel vervelend vind is dat je steeds ziet dat de hoogte constant berekent wordt. Je ziet dus steeds de hoogte met een meter verspringen. Gevolg: op een vlak stuk maak je toch hoogtemeters.
Maar ik woon op zeeniveau en de hoogtemeter geeft maximaal een afwijking van zo'n 3 meter, dus op zich is dat heel netjes. Maar soms lijkt het dus alsof mijn huis tijdens de rit 3 meter lager is gaan staan...
Hoe nauwkeurig is de hoogtemeter van de Edge? Welke gegevens kan hij allemaal op het schermpje laten zien? Hier mijn verlanglijstje:
- actuele hoogte
- afgelegde hoogtemeters
- actuele stijgingspercentage ()
Kun je later, met de software, ook het stijgingspercentage per helling zien?<!-- Message body -->
Op schermpje te zien:
-actuele hoogte
-afgelegde hoogtemeters (en aantal meters gedaald)
-actuele stijgingspercentage
Achteraf kun je mbv de software afgelegde hoogtemeters, stijgingspercentage per helling enz. bekijken.
De actuele hoogte is behoorlijk nauwkeurig. Viaducten worden duidelijk weergegeven bijvoorbeeld. Het actuele stijgingspercentage vind ik wat onnauwkeuriger, maar ik heb er nog niet in echte heuvels/bergen mee gereden, maar dat gaat binnenkort gebeuren.
Wat ik wel vervelend vind is dat je steeds ziet dat de hoogte constant berekent wordt. Je ziet dus steeds de hoogte met een meter verspringen. Gevolg: op een vlak stuk maak je toch hoogtemeters.
Maar ik woon op zeeniveau en de hoogtemeter geeft maximaal een afwijking van zo'n 3 meter, dus op zich is dat heel netjes. Maar soms lijkt het dus alsof mijn huis tijdens de rit 3 meter lager is gaan staan...
Ik had eerst de Polar rs800sd voor het hardlopen. Ik vond hem veel te ingewikkeld, en dan vooral de software op de computer. Ik bracht hem terug en kocht de Garmin Forerunner 305: wat een verademing. Je kunt er werkelijk alles aan instellen.
Dit geldt ook voor de Edge 305: belangrijkste nadeel kan zijn dat de accu op raakt tijdens de rit. Je zou er voor kunnen kiezen om een oplader mee te nemen. Maar hoe vaak zit je langer dan 10 uur op je fiets? Ook de software is zeer gebruiksvriendelijk. Je kunt eventueel gratis Sporttracks downloaden. Dat is een gratis programma om je trainingen te analyseren. Werkt erg simpel en is zeer doeltreffend.
Dit geldt ook voor de Edge 305: belangrijkste nadeel kan zijn dat de accu op raakt tijdens de rit. Je zou er voor kunnen kiezen om een oplader mee te nemen. Maar hoe vaak zit je langer dan 10 uur op je fiets? Ook de software is zeer gebruiksvriendelijk. Je kunt eventueel gratis Sporttracks downloaden. Dat is een gratis programma om je trainingen te analyseren. Werkt erg simpel en is zeer doeltreffend.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3
Bulls Copperhead 3