Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

opgelicht

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 16 feb 2007 09:08

Ik ben ook een keer opgelicht, gelukkig heb ik mijn geld terug gekregen. Verhaaltje:
Ik kocht via Markplaats iets. En ontving vervolgens niks. Toen ging ik de adresgegevens checken, en die bleken niet te kloppen. Toen ben ik naar de ABN-AMRO gelopen en heb gevraagd of ze het juiste adres konden vinden bij dat rekeningnummer, wat ze natuurlijk niet mochten. Wel konden ze me vertellen dat de naam wel klopte.
Toen heb ik de ABN-AMRO klantenservice opgebeld en me voorgedaan als de oplichter en gezegd "u spreekt met X, mijn rekeningnr is XXX en mijn adreswijziging is niet goed doorgevoerd". Uiteindelijk vertelde dat mevrouwtje me doodleuk het correcte adres
Vervolgens was het een koud kunstje om via de telefoongids een nummer te achterhalen. Toen heb ik opgebeld en gezegd: "mijn geld terug binnen 24 uur en anders heb je geen ramen meer in je woning".
De volgende morgen stond het geld weer op mijn rekening, met de tekst "sorry".
PS: ik ben overigens ook langs de politie geweest; maar ik werd daar weg gestuurd omdat ze niks voor me konden betekenen.
PS: op marktplaats is het ook vaak een kwestie van goed vertrouwen, maar voor een bedrag > 100 euro zou ik altijd een afspraak langs gaan

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 16 feb 2007 16:14

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 15 Februari 2007

Ik zou dus echt nooit zoveel geld overmaken naar Verweggistan. Mijn mtb frame heb ik ook enkel omdat ik genoeg vertrouwen in de verkoper had (Adam Hansen, nu T-Mobile), dan durf ik wel €800 over te maken naar een rekeningnummer in Tsjechië. Als je het dan al doet bij iemand waarvan je niet zeker kunt weten of je die voor 100% kunt vertrouwen, maak het geld dan over via Visa of Paypal, dan kun je het nog terug krijgen.

Over PayPal en het daaraan gelieerde E-bay: ik las ergens dat de garantie alleen voor aankopen in Amerika geldt: niet in Europa. Koop je als Nederlander iets in Amerika dan is die garantieregeling van toepassing. Koop je iets in Tsjechië of Spanje, dan helaas....

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 16 feb 2007 16:25

Laten we eerlijk zijn: een fiets via Internet kopen is niet goed. Hoe weet je op afstand dat de fiets bij je past, de juiste maten heeft? Voor een racefiets waar je toch een paar jaar op wilt gaan rijden, lijkt mij, zeker wat de maten betreft, het veel beter om in een 'fysieke' winkel te kopen.
@Havana, goed geprobeerd! Was zeer waarschijnlijk ook bij andere banken gelukt. Acceptgiro's is ook zo'n leuk voorbeeld. Uit onderzoek is gebleken dat acceptgiro's niet of nauwelijks op handtekeningen worden gecontroleerd. Kun je dus rustig ondertekenen met Mickey Mouse, Donald Duck, Sint Nicolaas ofzo, no problem. 

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 feb 2007 18:27

Als het via Ebay is ben je ook redelijk veilig bezig. Je kan nog behoorlijke bedragen proberen terug te krijgen, maar onder de €50 doen ze niets voor je.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ilfalco2004
Forum-lid

ilfalco2004 16 feb 2007 20:26

Ben 1,5 jaar geleden ook opgelicht via ebay, nooit meer iets gezien van mijn geld. Wel aangifte gedaan maar omdat het iemand uit zwitserland betrof gaf de politie me destijds weinig hoop.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

roadrunner
Forum-lid

roadrunner 16 feb 2007 21:46

Ik gebruik Internet enkel om dingen op te zoeken en contakten te leggen. Als er een overeenkomst is ga ik het gekochte item persoonlijk afhalen. Zeker als het waardevol is, voor een goedkoop iets maakt het niet veel uit.
Ik heb op deze manier reeds vele leuke dingen gekocht met volle tevredenheid.

papito
Forum-lid

papito 17 feb 2007 00:28

Tip voor iedereen: Nooit zaken doen via W.U.
Je bent je geld altijd kwijt als het fout gaat.
Dit ter zijde, maar het is inderdaad vervelend voor je.

"When I was a kid I used to pray every night for a new bicycle. Then I realised that the Lord doesn\'t work that way so I stole &#111;ne and asked Him to forgive me."<br>
- Emo Philips

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 17 feb 2007 00:35

Eén maal met E-bay een probleem gehad met een bestelling bij een Amerikaans softwarebedrijf. Is een geschillencommissie tussengekomen, heb uiteindelijk mijn gelijk gekregen.

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 17 feb 2007 00:41

Schiet me zo ineens te binnen. De fiets-webwinkel bikepartsrus.nl, kunnen jullie je nog herinneren?
Een aantal van jullie hadden daar een bestelprobleem. Is dat 'hoofdstuk' goed afgesloten, dan bedoel ik: heeft iedereen zijn geld nog teruggekregen?

Plaats reactie