Fiets februari
Quoten: Origineel geplaatst door rijden! op 02 Februari 2007
Ook wij lezen TOUR. Leuk, lekker technisch hoor, heel doordacht ook. Maar ook veelal geschreven vanuit een 'ingenieurs achtergrond' en niet vanuit 'het wiel'. Goede redacteuren, maar om nu te zeggen dat dit 'wielrenners' zijn...
En juist dat zou ik graag zien in Fiets: Leuk, lekker technisch en heel doordacht.
Dat zijn zowat alle ingrediënten bij elkaar om een blad interessant te maken
Ook wij lezen TOUR. Leuk, lekker technisch hoor, heel doordacht ook. Maar ook veelal geschreven vanuit een 'ingenieurs achtergrond' en niet vanuit 'het wiel'. Goede redacteuren, maar om nu te zeggen dat dit 'wielrenners' zijn...
En juist dat zou ik graag zien in Fiets: Leuk, lekker technisch en heel doordacht.
Dat zijn zowat alle ingrediënten bij elkaar om een blad interessant te maken
Fietsgroet, Martin Heerhugowaard
Hier wil ik toch ook even op reageren. Over technisch gesproken even een citaat uit het artikel over vermogensmeters: " Het SRM-systeem meet het moment en de hoeksnelheid van het crankstel, wat vermenigvuldigd gelijk is aan de kracht maal de snelheid, dus: het vermogen. " Het is inderdaad alweer een jaar of 15 geleden dat ik eindexamen natuurkunde deed, maar dit snap ik niet. Dus over een 'ingenieurs achtergrond' gesproken. Mijn duits is helaas niet zo goed, anders zou ik toch vaker de Tour lezen (die heb je ook niet binnen 30 minuten uit). Ik vind met name de fietstesten een stuk duidelijker en vooral het puntensysteem maakt het goed vergelijken. En verder ben ik het erg eens met de opmerkingen van Rombaft hierboven.
Quoten: Origineel geplaatst door rombaft op 02 Februari 2007
blijven hopen jongens, er komt normaal gezien een nieuwe kop in de fietsredactie, de hoofdredacteur. Hopelijk is het ene die eens wat zal porren in de redactie en er zo na al die jaren slappe artikels eens een diepgaander stuk uit krijgt in combinatie met welgevormde conclusies.
Deze keer sla ik fiets over , heb er eventje mijn buik van vol om 5 euro te betalen voor 30 min oppervlakkig leesplezier.
Als er mensen van de fietsredactie dit moesten lezen, JONGENS kom getver van die stoel af ! Kweek wat haar op je tanden en stop jullie adverteerders op te vrijen aub ! Met een meer kritisch blad ga je heus geen adverteerders verliezen hoor, integendeel je wint misschien lezers en ze meer inkomsten.
De algemene kritiek op jullie blad is de oppervlakkigheid en het niet durven trekken van conclusies, dit is hier al vele vele malen aan bod gekomen, doe er dan toch wat aan. Vinden het jullie zelf niet erg dat er hier een jongen (c a s r a n) een topic over vermogenmeters zet dat meer uitgebreid is dan jullie artikel ? Contacteer eens wat meer mensen om wat meer info los te krijgen hier en daar .
Precies de reden waarom ik geen abbo heb op het blad, maar slechts zelden een los nummer koop. Het forum met de gebruikers daarvan kunnen mij veel meer informatie geven en dan spreek ik echt niet alleen over mensen als casran!
blijven hopen jongens, er komt normaal gezien een nieuwe kop in de fietsredactie, de hoofdredacteur. Hopelijk is het ene die eens wat zal porren in de redactie en er zo na al die jaren slappe artikels eens een diepgaander stuk uit krijgt in combinatie met welgevormde conclusies.
Deze keer sla ik fiets over , heb er eventje mijn buik van vol om 5 euro te betalen voor 30 min oppervlakkig leesplezier.
Als er mensen van de fietsredactie dit moesten lezen, JONGENS kom getver van die stoel af ! Kweek wat haar op je tanden en stop jullie adverteerders op te vrijen aub ! Met een meer kritisch blad ga je heus geen adverteerders verliezen hoor, integendeel je wint misschien lezers en ze meer inkomsten.
De algemene kritiek op jullie blad is de oppervlakkigheid en het niet durven trekken van conclusies, dit is hier al vele vele malen aan bod gekomen, doe er dan toch wat aan. Vinden het jullie zelf niet erg dat er hier een jongen (c a s r a n) een topic over vermogenmeters zet dat meer uitgebreid is dan jullie artikel ? Contacteer eens wat meer mensen om wat meer info los te krijgen hier en daar .
Precies de reden waarom ik geen abbo heb op het blad, maar slechts zelden een los nummer koop. Het forum met de gebruikers daarvan kunnen mij veel meer informatie geven en dan spreek ik echt niet alleen over mensen als casran!
Train ze!
Nou ja, lekker technisch... Het meerendeel van de FIETS lezers is echt niet geinteresseerd in de natuurkundige achtergronden van het meten van vermogen. De meesten willen gewoon zien wat er op de markt is, testjes van onderdelen.. Fiets zoekt natuurlijk een gulden middenweg tussen het lekkere leesvoer voor iedereen en technisch voer voor techneuten. Ikzelf lees heel vaak de wetenschapsbijlage van de Volkskrant. Interessant, nog net te begrijpen. Met de wetenschapsbijlage van het NRC is het een heel ander verhaal. Voor vakkundigen erg interessant, maar voor een eenvoudige ruimtelijk wetenschapper als ik maar moeilijk te begrijpen.
Trouwens, dat boek van Peter Winnen is inderdaad echt een aanrader. Met heel veel humor geschreven... Je leert veel over de Wielercultuur van de jaren 70 en 80, met verzorgers en hun kleine koffertjes, over renners die dingen krijgen ingespoten waarvan ze zelfs nu nog niet weten wat het precies was. En prachtig verhaal over zijn grootste overwinning, waarbij Winnen zichzelf zo ver in het rood, nee, zwart heeft gereden, dat hij er eigenlijk nooit meer van is herstelt. Prachtig.
Quoten: Origineel geplaatst door Buzz op 04 Februari 2007
Heb ik gelezen ja, dat boek van Peter Winnen. Fantastisch. Veel humor erin, en zelfspot doet het eveneens altijd goed. Moest ook af en toe hardop lachen (op een vol terras).By the way, de fietsbelevenissen van Menno Grootjans (forummer: rijden!) zijn doorgaans ook met de nodige zelfspot geschreven. Leest altijd lekker weg. Net zoals de bijdrages/ontdekkingsreizen van Karst Zijlstra veelal inspirerend zijn.
Mee eens. De reisverslagen in TOUR vind ik altijd veel minder interessant. Mag ook wel eens gezegd worden. Ik zou het prachtig vinden als ze weer eens een verhaal doen zoals een paar jaar geleden, over het FIETS redactielid met mild overgewicht, die de Marmotte heeft uitgereden. Dat vonden mensen toch wel spraakmakend. Weer eens een make-over. Een groepje verschillende mensen volgen voor de Marmotte... Gouden figuren, maar ook 60 plussers die voor de kleine Marmotte gaan. Misschien mensen met een ziekte, die zichzelf overwinnen... Ik noem maar wat. Laten ze maar eens proberen om de landelijke media te halen. Ideeen voor de nieuwe hoofdredacteur? Je moet toch blijven dromen he..
Heb ik gelezen ja, dat boek van Peter Winnen. Fantastisch. Veel humor erin, en zelfspot doet het eveneens altijd goed. Moest ook af en toe hardop lachen (op een vol terras).By the way, de fietsbelevenissen van Menno Grootjans (forummer: rijden!) zijn doorgaans ook met de nodige zelfspot geschreven. Leest altijd lekker weg. Net zoals de bijdrages/ontdekkingsreizen van Karst Zijlstra veelal inspirerend zijn.
Mee eens. De reisverslagen in TOUR vind ik altijd veel minder interessant. Mag ook wel eens gezegd worden. Ik zou het prachtig vinden als ze weer eens een verhaal doen zoals een paar jaar geleden, over het FIETS redactielid met mild overgewicht, die de Marmotte heeft uitgereden. Dat vonden mensen toch wel spraakmakend. Weer eens een make-over. Een groepje verschillende mensen volgen voor de Marmotte... Gouden figuren, maar ook 60 plussers die voor de kleine Marmotte gaan. Misschien mensen met een ziekte, die zichzelf overwinnen... Ik noem maar wat. Laten ze maar eens proberen om de landelijke media te halen. Ideeen voor de nieuwe hoofdredacteur? Je moet toch blijven dromen he..
Ach, Tour heeft weer als nadeel dat het zich vrijwel volledig richt op Duitse fietsen. Ik vind zelf Cycling Plus weer een heel goed blad omdat dat heel breed is. Van testen tot routes tot training, alles staat er in. Wat op het moment een beetje het nadeel van fiets is, is dat de testen steeds beperkter worden. Als je bijvoorbeeld naar de 'goedkope-fietsentest' kijkt dan biedt die mi niet veel meer info dan een verkooppraatje van je fm. Mooi frame en een beschrijving van de onderdelen. Erg leuk, maar daar kom ik niet veel verder mee als ik een test lees. Het mag allemaal wel wat uitgebreider vind ik, maar dat is in dit topic al eerder gezegd... Aan de andere kant was het vermogensartikel wel erg ver gezocht als je zel fal aangeeft dat de redactie niet uit coureurs bestaat. Ik ga er dan nl vanuit dat je ook niet voor 'coureurs' schrijft, maar meer voor toerders. En het lijkt me dat daar nou niet veel van met een SRM-systeem gaan rijden.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Heb tot op heden nog steeds niet het nieuwe nummer van Fiets kunnen bemachtigen hier in België!! HEb al vier krantenwinkels afgeschuimd zonder succes. Blijkbaar zijn er problemen met de leveringen. Ik hoop dan ook dat dit probleem snel opgelost gaat worden want ik ben razend nieuwsgierig welk leesvoer het nieuwe nummer weer te bieden heeft.
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)
-
- Forum-lid
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30
Quote: Origineel geplaatst door Chaingang op 06 Februari 2007
Heb tot op heden nog steeds niet het nieuwe nummer van Fiets kunnen bemachtigen hier in België!! HEb al vier krantenwinkels afgeschuimd zonder succes. Blijkbaar zijn er problemen met de leveringen. Ik hoop dan ook dat dit probleem snel opgelost gaat worden want ik ben razend nieuwsgierig welk leesvoer het nieuwe nummer weer te bieden heeft
Ik zit hier met hetzelfde probleem! Is hier een verklaring voor? of is het weer een mankement(je) van onze zeer goed georganiseerde belgische post?
Heb tot op heden nog steeds niet het nieuwe nummer van Fiets kunnen bemachtigen hier in België!! HEb al vier krantenwinkels afgeschuimd zonder succes. Blijkbaar zijn er problemen met de leveringen. Ik hoop dan ook dat dit probleem snel opgelost gaat worden want ik ben razend nieuwsgierig welk leesvoer het nieuwe nummer weer te bieden heeft
Ik zit hier met hetzelfde probleem! Is hier een verklaring voor? of is het weer een mankement(je) van onze zeer goed georganiseerde belgische post?
Excuse me while I kiss the sky