Quoten: Origineel geplaatst door Robert2 op 31 Januari 2007
Hallo,Tot nu toe fietste ik op de oude champion mondial van ons pap, maar die wil hem nu terug dus dat betekent een nieuwe fiets voor mij.Nou was ik er eigenlijk van overtuigd dat ik er centaur op wilde (vanwege de mooi en het gevoel), maar de FM vertelde mij dat ik beter Ultegra kon pakken om de volgende redenen:Hij had vroeger klanten gehad met centaur die er problemen mee kregen.Hij zei dat losse campa onderdelen slecht verkrijgbaar waren, dus ook op vakantie in het buitenland.Tweedehands leverde een met Ultegra volgens hem meer op dan een met centaur.Is dat zo?Volgens mij is het namelijk zo dat het beste argument van hem eigenlijk was dat het voor hem makkelijker was. Het ging namelijk over een Cube Agree en die stond er toevallig net een in mijn maat met Ultegra. Groeten Robert en alvast bedankt voor de antwoorden.
van die 2 de hands waarde akn ik aannemen want met ultegra zit je volgens veel mensen in een hogere klasse op 1 na beste groep van shimy en centaur is op 2 na beste groep bij campa
nu denk ik wel dat ze van kwaliteit quasie het zelfde zijn, maar ik zou toch voor campa kiezen want vind het mooier en normaal zou het iets goedkoper moeten zijn
grtz
Centaur, of toch ultegra?
Rij zelf al jaaaaren met Ultegra op een Trek, bijna zonder onderhoud en geen enkel probleem, zelfs niet bij veelvuldig schakelen in de Ardennen.
In de club een aantal mensen met Campa, dan lijkt Ultegra me lichter (misschien gevoellozer ?) te schakelen en zeker minder luidruchtig.
Het zal wel steeds een persoonlijk gevoel blijven, dus zelf uitproberen blijft de boodschap !
In de club een aantal mensen met Campa, dan lijkt Ultegra me lichter (misschien gevoellozer ?) te schakelen en zeker minder luidruchtig.
Het zal wel steeds een persoonlijk gevoel blijven, dus zelf uitproberen blijft de boodschap !
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !
- de zwarten
- Forum-lid HC
één dingetje maar: de tweedehandswaarde hangt heel sterk samen met het onderhoud aan je fiets en hoe je dus met je fiets omgaat! Koop dus wat je heel graag ziet en schoonmaakt !
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Centaur is als losse groep idd niet duurder dan Ultegra, maar de fiets wordt in nederland alleen met ultegra verkocht. Dus dan moest hij iets gaan regelen ofzo dat ze er bij de fabriek een centaur op zetten, want in duitsland leveren ze hem wel met centaur.
Maargoed, morgen weet hij te vertellen wat de fiets met Centaur kost dus we zullen zien.
Als ik voor de ultegra kies krijg ik een FSA carbon crankstel, of een ultegra tripple. Maar ik hoef geen tripple. Als ik voor centaur kies krijg ik volgens mij gewoon een centaur crankstel. Maar is die FSA beter?
En nog even, die cube agree, dat is toch wel een goede fiets? Of zouden jullie iets anders een betere keus vinden? De prijskwaliteit verhouding leek me voor een niet internet fiets namelijk erg goed, en de agree is ook weer niet de minste Cube.
Groeten Robert
Maargoed, morgen weet hij te vertellen wat de fiets met Centaur kost dus we zullen zien.
Als ik voor de ultegra kies krijg ik een FSA carbon crankstel, of een ultegra tripple. Maar ik hoef geen tripple. Als ik voor centaur kies krijg ik volgens mij gewoon een centaur crankstel. Maar is die FSA beter?
En nog even, die cube agree, dat is toch wel een goede fiets? Of zouden jullie iets anders een betere keus vinden? De prijskwaliteit verhouding leek me voor een niet internet fiets namelijk erg goed, en de agree is ook weer niet de minste Cube.
Groeten Robert
ai nu gaat het opeens over de fsa crank. je moet aan je fm vragen of de as aan de linkerzijde taps is of niet. dit is belangrijk omdat het de 'stevigheid' van de verbinding tss as en linkerarm bepaalt. indien ze taps is, zal je geen probleem hebben anders bestaat de kans dat de linkerarm er na verloop van tijd steeds af gaat. uiteraard is het niet zo geweldig als je tijdens het fietsen opeens zo'n ding aan je linkervoet hebt bengelen.
Ik vind dat geen geweldige prijs voor die fiets moet ik zeggen. Zeker niet met die wielen.
Quoten: Origineel geplaatst door Robert2 op 01 Februari 2007
Fijn dat je me waarschuwt. Ik zal het de fm vragen. Met gewone fiets heb ik ook al twee keer de crank er af getrapt en dat is idd niet fijn.
het is trouwens een FSA sl-k compact
zeker oppassen dan want dat is een 'berucht' type. ik was in 1° instantie dolverliefd op dat ding totdat ik de gemelde problemen vernam (o.a. op dit forum).
Fijn dat je me waarschuwt. Ik zal het de fm vragen. Met gewone fiets heb ik ook al twee keer de crank er af getrapt en dat is idd niet fijn.
het is trouwens een FSA sl-k compact
zeker oppassen dan want dat is een 'berucht' type. ik was in 1° instantie dolverliefd op dat ding totdat ik de gemelde problemen vernam (o.a. op dit forum).
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 01 Februari 2007
Ik vind dat geen geweldige prijs voor die fiets moet ik zeggen. Zeker niet met die wielen.
Die wielen zijn idd vrij goedkoop. Maar zijn er dan andere fietsen met ultegra/centaur(?) voor dat geld? Het is toch ook niet zo dat het frame niks is, of wel? De verdere opbouw van zadel en stuur(pen) is ook gewoon fatsoenlijk leek mij.
Hier staat de rest dat er op zit:
http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/Spe ... 10967_.htm
Maar als je andere tips hebt ofzo dan is dat natuurlijk ook welkom.
Die wielen zijn idd vrij goedkoop. Maar zijn er dan andere fietsen met ultegra/centaur(?) voor dat geld? Het is toch ook niet zo dat het frame niks is, of wel? De verdere opbouw van zadel en stuur(pen) is ook gewoon fatsoenlijk leek mij.
Hier staat de rest dat er op zit:
http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/Spe ... 10967_.htm
Maar als je andere tips hebt ofzo dan is dat natuurlijk ook welkom.
Quoten: Origineel geplaatst door bluebird1 op 31 Januari 2007
@Jonyti: Klopt niet helemaal wat je zegt; volgens de meerderheid is het lijstje:
Record
Chorus----Dura Ace
Centaur---Ultegra
Veloce-----105
Mirage-----Tiagra
Maarreh.... laten we deze discussie maar buiten beschouwing laten. Er is een speciaal Campa-Shimano topic waar dit thuishoort. Ennehh.... daar kunnen de gemoederen hoog oplopen. Maar Robert, als jij shimano prettiger vindt en je fm raadt je dat ook aan, dan is er toch geen probleem meer?
is waar wat je zegt maar ik had ook het volgende getypt
zit je volgens veel mensen in een hogere klasse op 1 na beste groep van shimy en centaur is op 2 na beste groep bij campa
ik bedoelde enkel dat vele mensen denken dat chorus- ultegra maar natuurlijk is dat niet zo, de prijs is bijna 2 maal zoveel en de kwaliteit is minder van ultegra
grtz
@Jonyti: Klopt niet helemaal wat je zegt; volgens de meerderheid is het lijstje:
Record
Chorus----Dura Ace
Centaur---Ultegra
Veloce-----105
Mirage-----Tiagra
Maarreh.... laten we deze discussie maar buiten beschouwing laten. Er is een speciaal Campa-Shimano topic waar dit thuishoort. Ennehh.... daar kunnen de gemoederen hoog oplopen. Maar Robert, als jij shimano prettiger vindt en je fm raadt je dat ook aan, dan is er toch geen probleem meer?
is waar wat je zegt maar ik had ook het volgende getypt
zit je volgens veel mensen in een hogere klasse op 1 na beste groep van shimy en centaur is op 2 na beste groep bij campa
ik bedoelde enkel dat vele mensen denken dat chorus- ultegra maar natuurlijk is dat niet zo, de prijs is bijna 2 maal zoveel en de kwaliteit is minder van ultegra
grtz
flanders, campa the best !!!!!!!!