Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

rugzak voor wielrennen

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 18 jan 2011 13:19

gamiel schreef:Camelbak Mule, heeft me al heel wat plezier gebracht op langere tochten in NL en op warme vakanties (Frankrijk, Italie, Curacao). Perfect voor water, voedsel, fototoestel en wat spulletjes, Meerdere vakken om alles op te bergen. Gebruik 'm ook als ik met de racefiets woon-werk doe, er past voldoende kleding in. En ik ervaar het niet als een last, zelf niet met volle waterzak. En ik stoor me niet aan evt. racefiets-rugzakpolitie :-)

+1; aanbevolen bij warm weer. Bovendien doordat het zo'n rank rugzakje is en het rugpaneel en soort sleuven heeft, kun je gewoon je warmte en vocht goed kwijt.
Mag dat van de stijlpolitie: een R3 en een rugzakje als het boven de 30 graden is?
:D
Afbeelding

surfzeeuw
Forum-lid

surfzeeuw 18 jan 2011 13:45

Nadeel van camelbag is dat het rugpand een behoorlijk deel van je rug beslaat. Dit is bij Deuter en Vaude beter. Hierdoor een betere luchting tussen rug en rugzak.
In de winter niet zo'n probleem en extra warm, maar zodra het zonnetje schijnt toch wel iets om over na te denken.
BeOne Pro Pearl
http://www.deboezemvrienden.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 18 jan 2011 13:48

Een aanrader is de Assos Spiderbag, daar past zeker een compactcamera, wat eten en gereedschap met bandjes in. Draagcomfort is zeer hoog.

Afbeelding

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 18 jan 2011 14:52

Surfzeeuw schreef:Nadeel van camelbag is dat het rugpand een behoorlijk deel van je rug beslaat. Dit is bij Deuter en Vaude beter. Hierdoor een betere luchting tussen rug en rugzak.
In de winter niet zo'n probleem en extra warm, maar zodra het zonnetje schijnt toch wel iets om over na te denken.

Dat klopt volgens mij niet, de Lobo van Camelbak is volgens mij het smalst en heeft nog opbergruimte. De Mule is inderdaad breder (en heeft meer opbergruimte). Ik rijd als het warm is met een Lobo, en die bevalt erg goed.
Afbeelding

diogenes
Forum-lid

diogenes 18 jan 2011 15:28

>Een aanrader is de Assos Spiderbag,
Weet iemand of Hopmans die heeft en wat deze daar kost?
Velgenfluisteraar

Florezido

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 18 jan 2011 16:31

Prijs is een kleine 100 euro, of Hopmans dat heeft weet ik niet. Deze komt uit Voorburg.

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 02 feb 2011 15:06

Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

diogenes
Forum-lid

diogenes 02 feb 2011 15:19

Ik heb de Spiderbag bij Hopmans gekocht.
Velgenfluisteraar

Florezido

gamiel
Forum-lid

gamiel 02 feb 2011 15:42

Surfzeeuw schreef:Nadeel van camelbag is dat het rugpand een behoorlijk deel van je rug beslaat. Dit is bij Deuter en Vaude beter. Hierdoor een betere luchting tussen rug en rugzak.

Geen last van, heb een lange rug :D
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

njitram
Forum-lid

njitram 02 feb 2011 22:06

Ortlieb, heb er daar jaren geleden een van gekocht voor woon-werkfietsen. Onverwoestbaar en nog steeds volledig waterdicht.

dnns
Forum-lid

dnns 02 feb 2011 22:40

futurumshop heeft nu een leuke Deuter spciaal voor op de fiets in de aanbieding

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 04 feb 2011 02:42

Hoi,

Een vijftal jaren terug was er ooit een aanbieding bij Lidl.
Een rugzak met schouder- en heupbretellen voor nog geen 10 euro.

Het volume schat ik op zo'n veertig liter.
Het leuke is nu dat de hond (een chihuahua) gewoon verkikkerd is op dit ding omdat ie af en toe met baasje mee mag.
Dermate zelfs dat ie bij het tonen van de rugzak ie er gewoon zich in gaat nestelen.
Charmant ware het niet dat die kleine sloeber ondertussen wel wat begint te wegen en ook de bodem van de rugzak zo stilletjes aan ook sporen van slijtage laat vertonen.

Als iemand een leuk idee heeft voor een vervangrugzak, schouder bretels zijn een noodzaak wegens het sportieve bochtenwerk van baasje, dan hoor ik het graag.

Dat gezegd, en ik kan fotomateriaal voorleggen van het hondje waarbij ieder rechtgeaard mens wegsmelt ; rugzak?

Waarom of waarvoor?

Naar mijn ervaring met Camelbak en consoorten is het zweten troef met die dingen in de zomermaanden.... Ook voor het woefje...

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

Plaats reactie