Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Shimano WH-R550

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 17 jan 2007 19:46

Wat meestal in zo'n volg-wagen ligt heb ik meestal het idee dat het afgerachten wielen zijn.

Ik heb nogsteeds geen problemen met 550
dus lijkt mij dat inmiddels de slechte van de productie-run eruit zijn.

Hier kan je uren over door discuseren maar over de mijne ben ik in iedergeval tevreden.

meeuh
Forum-lid
Berichten: 685
Lid geworden op: 14 jan 2006 12:55

meeuh 17 jan 2007 19:53

Alle ik zal ook eens me zegje doen Ik rij nog op een vorige versie, nog niets mee aan de hand gehad, stijf zijn ze wel niet... Of heb ik er wel al eens een spaak uitgereden, hmm, ik weet het niet meer.Me pa daarentegen rijd dan weer wel op die 550, zit aan z'n 2de achterwiel. Wat weegt hij? 85kg

trekmadone
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 okt 2005 03:00

trekmadone 17 jan 2007 22:49

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 17 Januari 2007


En hoeveel wedstrijd km's heb jij er dan wel meegereden?


Weer zo'n onnozele zinsnede!
Zolang ik hier géén commentaar geef betreffende deze wielset, zijn gereden kilometers (al dan niet wedstrijdmatig) niet van belang!!!
Om een goed en objectief oordeel te kunnen vormen over deze wielset is het zaak zelf kilometers gemaakt te hebben. In mijn ogen vallen die kilometers na het lek rijden hier niet onder. Wellicht heb ik het mis.
Waar ik mij echter telkens weer over verbaas zijn jouw kritische noten van horen zeggen. Vervolgens verwijt jij mij een gebrek aan gemaakte kilometers.
Maak je geen zorgen; met die kilometers zit het wel goed echter wel met andere wielsets. Dit is tevens ook de reden waarom van mijn kant geen kritiek (positief danwel negatief) te verwachten valt. Doe er je voordeel mee!
 
Greetz........
Trek Madone 5.9 Aero, Tune Olympic Gold, Dura Ace enzovoort......en Shamalletjes

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 jan 2007 22:51

Dus jij wilt beweren dat een wielset minder slap wordt als je er langer mee rijdt? Want dat is waar het op neerkomt als je zegt dat ik geen conclusie over stijfheid kan trekken.
Wedstrijd km's doen er heel veel toe zoals gezegd, een wiel heeft een stuk meer te lijden als je er zo nu en dan mee door een gat rijdt of dat je een stoeprandje op en af moet springen. Dat zie ik mezelf niet zo gauw doen buiten een wedstrijd. Ik zie nergens staan dat ik jouw een gebrek aan km's verwijt! Als je eventjes kunt aanwijzen graag.
Van "horen zeggen" is hier helemaal geen spraken, bovenstaande zijn allemaal mensen die de wielen kapot reden/trapten. Veel hardere feiten zijn nooit te vinden.
 
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 17 jan 2007 23:04

Blijft het mysterieuze gegeven dat ze in de stijfheidstesten van het heilige Tour Magazin wél goed scoren
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

trekmadone
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 okt 2005 03:00

trekmadone 17 jan 2007 23:33

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 17 Januari 2007


Dus jij wilt beweren dat een wielset minder slap wordt als je er langer mee rijdt? Want dat is waar het op neerkomt als je zegt dat ik geen conclusie over stijfheid kan trekken.
Wedstrijd km's doen er heel veel toe zoals gezegd, een wiel heeft een stuk meer te lijden als je er zo nu en dan mee door een gat rijdt of dat je een stoeprandje op en af moet springen. Dat zie ik mezelf niet zo gauw doen buiten een wedstrijd. Ik zie nergens staan dat ik jouw een gebrek aan km's verwijt! Als je eventjes kunt aanwijzen graag.
Van "horen zeggen" is hier helemaal geen spraken, bovenstaande zijn allemaal mensen die de wielen kapot reden/trapten. Veel hardere feiten zijn nooit te vinden.
 


De essentie van mijn betoog blijft je volledig ontgaan!! Daarbij heb ik t.a.v. stijfheden nog helemaal niets beweerd!!!!!!!!
Ik heb geen zin om in een ellenlange discussie met jou te verzanden dus............gegroet en succes ermee.
 
Trek Madone 5.9 Aero, Tune Olympic Gold, Dura Ace enzovoort......en Shamalletjes

meeuh
Forum-lid
Berichten: 685
Lid geworden op: 14 jan 2006 12:55

meeuh 18 jan 2007 10:35

Euhm, waarom vallen die wedstrijdkilometers niet onder de benodigde kilometers om een oordeel te vellen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39732
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 jan 2007 10:46

Quote: Origineel geplaatst door TrekMadone op 17 Januari 2007 Om een goed en objectief oordeel te kunnen vormen over deze wielset is het zaak zelf kilometers gemaakt te hebben. In mijn ogen vallen die kilometers na het lek rijden hier niet onder. Wellicht heb ik het mis.

Even buiten de hele al lopende discussie om: een paar kilometer is genoeg om te weten met welk type wiel je te maken hebt. Een paar keer flink aanzetten en je weet je antwoord als je wat ervaring met verschillende wielen hebt. Met mijn Eurus wielen bijvoorbeeld zal bij flink aanzetten de velg vrijwel nooit de remblokken raken. Bij mijn oude Ksyriums zeer zeker wel! Het uitspreken van een oordeel over wielen is dus niet een kwestie van lang op een wielset rijden, maar vooral op basis van ervaring met verschillende wielsets.
Less is bore

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 18 jan 2007 12:11

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 18 Januari 2007


Quote: Origineel geplaatst door TrekMadone op 17 Januari 2007 Om een goed en objectief oordeel te kunnen vormen over deze wielset is het zaak zelf kilometers gemaakt te hebben. In mijn ogen vallen die kilometers na het lek rijden hier niet onder. Wellicht heb ik het mis.



Even buiten de hele al lopende discussie om: een paar kilometer is genoeg om te weten met welk type wiel je te maken hebt. Een paar keer flink aanzetten en je weet je antwoord als je wat ervaring met verschillende wielen hebt. Met mijn Eurus wielen bijvoorbeeld zal bij flink aanzetten de velg vrijwel nooit de remblokken raken. Bij mijn oude Ksyriums zeer zeker wel! Het uitspreken van een oordeel over wielen is dus niet een kwestie van lang op een wielset rijden, maar vooral op basis van ervaring met verschillende wielsets.


dat klopt helemaal, maar wat hier nog wel eens gebeurd is dat mensen komen  vertellen dat  "ze hebben gezien, ze hebben gehoord ".  Daar koop ik niks voor.
Eigen ervaringen wil ik hebben.. En ik denk iedereen wel ..
als voorbeeld :
Ik heb bijv nu zo'n 12 mensen gesproken die zipp rijden en nergens problemen mee hebben van 65-95 (kg). Ik hecht daar mee waarde aan dan mensen die verkondigen dat ze hebben gezien, of gehoord dat...
Volgens mij is er op het forum ook niemand geweest met een gescheurde zipp velg..Nu vind ik ze zo wie zo te duur ....

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 jan 2007 12:43

TS-biker heeft nog al wat problemen met z'n Zipp velgen met Easton stickers gehad. Maar ik zal nu maar niet verder off-topic gaan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 18 jan 2007 16:57

op mijn vorige fiets stonden hoge aluminiumvelgen . Veel spaken en superstijve wieltjes dus.  Niet echt licht maar wel degelijk.
Toen ik men huidige fiets kochjt was dat ook met 550's erin. Die staan er ondertussen nog in trouwens. Het was erg leuk om rechtdoor snelheid te maken, het mooie geluidje van schone wieltjes te horen en al. Maar toen ik eens fors aanzette voelde ik iets dat ik alleen kan omschrijven als gezwabber. Later is me duidelijk geworden dat dat dus die befaamde stijfheid is. op zich geen probleem hoor, in afdalen ben ik gen held , en op ruwe wegdekken heb ik nog nooit problemen gehad met de 550's. Nergens eigenlijk, maar dat van die mindere stijfheid is dus wel degelijk waar. En als de dag daar is dat er spaken beginnen breken, dan zoek ik me ook een setje met meer spaken. Maar voorlopig zijn ze nog superdeluxetopkwaliteit voor deze niet racende  wielerliefhebber.
 

trekmadone
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 okt 2005 03:00

trekmadone 19 jan 2007 17:37

@ meeuh en Daniel1975:
In essentie hebben julllie gelijk en denk ik er net zo over. Echter, om een wielset echt goed te beoordelen zijn meerdere criteria van belang. Het kan toch niet zo zijn dat stijfheid in het algemeen het enige referentiekader is. In mijn beleving is het een optelsom van de verschillende (onder)delen om tot een goed oordeel te komen.
Over duurzaamheid valt dan toch niet na enkele kilometers te oordelen?! Laat dit nu ook het punt zijn waar Amclassic-fan (in het  WH-7801 topic) zo veel belang aan hecht.
Ik citeer:  "tja maar wat voor mij het belangrijkst is test Tour niet, namelijk de duurzaamheid"
In dit licht moet je mijn kritische kanttekeningen dan ook zien.
Waar ik mij aan stoor is dat steevast dezelfde forumleden (voor de vorm spreek ik maar in meervoud) met kritiek komen. In de meeste gevallen gaat het dan om oude feiten en verhalen van "horen zeggen". Zie twee antwoorden terug.
Indien wielen slecht zijn dan zijn ze slecht en vice versa. Laat de ervaringen van de verschillende "fietsliefhebbers" voor zich spreken.
Fijn weekend!
Trek Madone 5.9 Aero, Tune Olympic Gold, Dura Ace enzovoort......en Shamalletjes

Plaats reactie