Alles over vakanties op én met de fiets

ARDECHOISE

zwino
Forum-lid

zwino 20 feb 2007 11:36

Quoten: Origineel geplaatst door marcopantani op 20 Februari 2007

Hé Zwino, ga vandaag trainen in de buurt van Namen met iemand, " de smalle ", die regelmatig met mensen uit Tervuren gaat fietsen.
Wat de ARDECHE betreft, ben er verleden jaar geweest op vacantie, LARGENTIERE, en inderdaad een fietsparadijs mits de nodige fysieke konditie. Enige minpuntje langs het zuiden van de ARDECHE zijn de wegen, niet altijd goede asfalt, zelfs in een afdaling heb je de indruk dat je moet trappen om vooruit te komen.
En vannuit LARGENTIERE is het niet ver meer naar de Cevennen en is zeker de moeite waard om eens te verkennen.
Ik woon in Wavre maar ben afkomstig van Overijse, dus mischien elkaar reeds gekruist ?

De smalle? Nog nooit van gehoord. Ik rijd zelf wel in een club in Kapelle o/d Bos, dus als ik bij ons in de streek rijd, is het meestal alleen.Ik ben enkel nog maar in het noorden van de Ardèche geweest (l'Ardèche verte), in de buurt van Lamastre (ter hoogte van Valence). Da's allemaal vlakbij St Félicien, startplaats van l'Ardèchoise.

tiest
Forum-lid HC

tiest 20 feb 2007 23:04

Wij komen al jaren in Les ollieres, ligt 15 km van Privas. Als je een mooie route wilt fietsen moet je eens richting Col de Mezilhac of Mont Gerbier de Jonc gaan. Als je hiervan een impressie wilt, moet je eens kijken op www.robmeeuwessen.nl , staat een filmpje wat we vorig jaar op een dag gemaakt hebben tijdens een fietstochtje in die richting. En het blijft een prachtig departement om te fietsen. Vlakbij Saint Laurent du pape, ligt Col de la Mure, een klim met een regelmatig terugkerend klimpercentage van 12%, is een mooie voorbereiding voor de Mt. ventoux en een aanrader voor iedereen die in de buurt komt.

thunder
Forum-lid

thunder 25 jun 2007 14:13

L'ardechoise 2007 is weer voorbij ,het blijft voor mij een prachtige rit.

mijn startnr. was 15029 en mijn tijd op 216 km 7 uur 45 min 46 sec.

een 89 ste. plaats anoniem (ingeschreven als cyclotourist) aan de aankomst.

niet slecht voor een 45 jarige niet klimmer denk ik ?

ben nu benieuwd naar de ervaringen en resultaten van de anderen op de forum.

marcopantani
Forum-lid

marcopantani 26 jun 2007 13:20

Afbeelding
Shot at 2007-06-26

Het was inderdaad een geweldige ervaring, maar heb zelf maar de 120 km gedaan daar ik al van s' morgens 6 uur met de fiets 35 km moest afleggen tot st Felicien en terug maakte dat samen toch ook al zo een 190 km met ruim 3300 hoogtemeters. Volgend jaar een verblijf dichter bij de startplaats zoeken. Mijn startnummer was 15068, de bevoorradingen waren subliem. Alsook het parcour, de organisatie, de sfeer, kortom : perfect !

zwino
Forum-lid

zwino 22 jan 2008 10:41

Iemand die dit jaar naar de Ardéchoise trekt?
Zoals al gemeld in een vorige post, staat de Ardéchoise al een aantal jaren op m'n TO DO lijstje, en in 2008 is het zover. Samen met 7 clubleden en nog iemand in de volgwagen hebben we ons ingeschreven voor het parcours La Châtaigne-Hautes Terres. 482 km, 30 hellingen en meer dan 9000 hm. In 3 dagen wel te verstaan.
Ik ken het parcours op m'n duimpje van aan de start tot in Chalençon (ik schat een dikke 50 km voor Privas). Ook het laatste gedeelte vanaf St Agrève tot aan de finish ken ik ondertussen (de laatste col de Buisson wordt een zware klus: behoorlijk steil en op zaterdag zal het er zwart zien van het volk).
Weet dus niet wat we tussen Chalençon en St Agrève kunnen verwachten, al ben ik wel al met de wagen naar de Gerbier de Jonc en het plateau rond Mont Mezenc geweest.
Dus Marcopantani, Inkiepinkie en anderen, schrijf jullie indrukken over het parcours maar neer ;-)

caad
Forum-lid

caad 22 jan 2008 14:43

Vorig jaar voor de eerste keer de sfeer tijdens de Ardechoise mogen proeven; echt fantastisch hoe enthousiast de lokale bevolking is, wat een feest! Echt een aanrader, zowel voor de cyclo-rijder als voor de toerder, en wat een keuze uit afstanden.

Ik trek ook dit jaar weer naar de Ardechoise en ga voor de langste afstand voor 3 dagen: 647km en 11.067hm. De eerste dag nog maar niet al te gek van start gaan denk ik.

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 22 jan 2008 14:46

op welke datum staat dit feest te beginnen (diverse afstanden)

caad
Forum-lid

caad 22 jan 2008 17:40

Ardechois vindt plaats op 19 juni t/m zaterdag 21 juni.

De cyclo is op zaterdag 21 juni. Meer info op: www.ardechoise.com

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 22 jan 2008 23:05

Wat ziet deze tocht er ontzettend mooi uit zeg! Leuk dat hij ook een stukje gaat over een stuk dat in van 't zomer heb gefietst (bij stukje route d'Ardeche en bij Bessas langs). Geloof dan best dat het loodzwaar is, zat de week daarvoor bij Alp d'Huez maar die klimmetjes in de Ardeche mogen er ook wezen hoor!

Deze tocht ga ik dus zeker onthouden en hopelijk kan ik hem in de toekomst ook een keer rijden!

amateurke
Forum-lid

amateurke 22 jan 2008 23:37

[quote="Alp d'Huez53:15"]Wat ziet deze tocht er ontzettend mooi uit zeg! Leuk dat hij ook een stukje gaat over een stuk dat in van 't zomer heb gefietst (bij stukje route d'Ardeche en bij Bessas langs). Geloof dan best dat het loodzwaar is, zat de week daarvoor bij Alp d'Huez maar die klimmetjes in de Ardeche mogen er ook wezen hoor!

Deze tocht ga ik dus zeker onthouden en hopelijk kan ik hem in de toekomst ook een keer rijden![/quote]

Alp, zo te lezen heb je verleden jaar een paar leuke tochten daar gemaakt. Heb je wellicht nog wat tips voor leuke, rustige en mooie routes in de buurt van Bessas?
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

zwino
Forum-lid

zwino 25 jan 2008 00:22

[quote="CAAD"]Vorig jaar voor de eerste keer de sfeer tijdens de Ardechoise mogen proeven; echt fantastisch hoe enthousiast de lokale bevolking is, wat een feest! Echt een aanrader, zowel voor de cyclo-rijder als voor de toerder, en wat een keuze uit afstanden.

Ik trek ook dit jaar weer naar de Ardechoise en ga voor de langste afstand voor 3 dagen: 647km en 11.067hm. De eerste dag nog maar niet al te gek van start gaan denk ik. [/quote]

Dzjeezes man, da's meer dan 200km / 3500hm per dag ...
Heb je al een bevestiging van je inschrijving gekregen? Weet je al waar de organisatie je te slapen gaat leggen.
Wij zijn een tweetal weken geleden ingeschreven, maar stonden nog niet op de online lijst, enkel op "inscriptions en instance"

caad
Forum-lid

caad 25 jan 2008 10:11

Deze afstanden zijn we (m'n vriendin gaat ook mee) wel gewend, maar drie dagen achter elkaar zo'n afstand dat eerlijk gezegd niet. Dus we zullen elke dag redelijk rustig van start gaan.

We weten nu nog niet waar we overnachten, volgens mij krijg je daar ruimschoots van tevoren nog bericht over.

Plaats reactie