Pagina 2 van 8
vervoer carbon fiets
Geplaatst: 11 jan 2007 09:27
door sharkman
Klopt daarom mag je ze zeker niet op het dat vervoeren an als je dit al doet dan enkel met een Aeroshield (stoffen kap) erop. Steenslag is funest bij 120 km/h
vervoer carbon fiets
Geplaatst: 11 jan 2007 09:53
door speric
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 10 Januari 2007
Een doek er tussen lost vrees ik weinig op. Het probleem is dat die frames niet gemaakt zijn om de kracht van de klem aan te kunnen, je oefent gewoon een andere kracht op het frame uit dan waar het voor gemaakt is. De fietsendrager die m'n ouders hebben pakt het frame bij de zadelpen, dat lijkt me al een stuk beter behalve als je bijv een Ax pen hebt.
je kan dan nog altijd een stalen zadelpen voor een 10,-- eur kopen o.i.d. en die tijden vervoer er in steken. of een oude , of ....
vervoer carbon fiets
Geplaatst: 11 jan 2007 10:23
door 20veetee
Quote: Steenslag is funest bij 120 km/h
Om nog maar te zwijgen van steenslag bij de normale kruissnelheid
vervoer carbon fiets
Geplaatst: 11 jan 2007 11:33
door andre
Ik heb een CR1 met een AX pen. Dus mijn fiets gaat altijd IN de auto.
Dit frame zou ik nooit ergens klemmen, je kunt met je vingers al buizen inveren!
vervoer carbon fiets
Geplaatst: 11 jan 2007 11:39
door amclassic-fan
Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 11 Januari 2007
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 10 Januari 2007
Een doek er tussen lost vrees ik weinig op. Het probleem is dat die frames niet gemaakt zijn om de kracht van de klem aan te kunnen, je oefent gewoon een andere kracht op het frame uit dan waar het voor gemaakt is.
Ik heb het over het tegen gaan van beschadigingen dit had ik je ook wel kunnen vertellen
Quote: Origineel geplaatst door solofietser op 08 Januari 2007
Ik heb nu een Tax drager maar denk dat dit mijn kader gaat beschadigen.
Ik snap niet wat je wilt bereiken met een doekje er tussen te doen. Alle fatsoenlijke fietsen dragers hebben gewoon rubber zitten op de plekken waar je fiets geklemt wordt. Maar het probleem is niet dat er misschien een krasje op het frame komt, maar dat je een groot risico de buizen in elkaar te drukken.
vervoer carbon fiets
Geplaatst: 11 jan 2007 11:42
door sharkman
Ik pak mijn CR1 altijd in Schuimrubber isolatiebuizen. 2 minuten werk en alles is beschermd.
vervoer carbon fiets
Geplaatst: 11 jan 2007 11:47
door lancev7
mag deze dan wel op een dergelijke standaard:
of hoe kan een fiets het beste op zo'n standaard geplaatst worden, ik heb straks een colnago extreme-c, overigens heb ik mijn trek wel regelmatig zo vervoerd
vervoer carbon fiets
Geplaatst: 11 jan 2007 15:36
door csteenbe
Ikzelf heb een Twinny Load waarbij de bevestiging is op de crank / pedaalarm met een plastic bout.
Het enige waar ik "last" van heb is dat het stuur wiebelt vanaf een snelheid +/- 100 km/h.
vervoer carbon fiets
Geplaatst: 11 jan 2007 15:56
door scepticus
Quoten: Origineel geplaatst door csteenbe op 11 Januari 2007
Ikzelf heb een Twinny Load waarbij de bevestiging is op de crank / pedaalarm met een plastic bout.
Het enige waar ik "last" van heb is dat het stuur wiebelt vanaf een snelheid +/- 100 km/h.
Daarbij komt natuurlijk ook veel kracht op je frame op een rare plaats...
vervoer carbon fiets
Geplaatst: 11 jan 2007 15:59
door amclassic-fan
En je belast ook een carbon crank op een manier waarvoor dat die niet ontworpen is.
vervoer carbon fiets
Geplaatst: 11 jan 2007 16:01
door scepticus
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 11 Januari 2007
En je belast ook een carbon crank op een manier waarvoor dat die niet ontworpen is.
Je hebt je Pulsions toch niet gesloopt door ze op een Twinny met crankbevestiging te klemmen?
vervoer carbon fiets
Geplaatst: 11 jan 2007 16:28
door amclassic-fan
haha nee dat zie ik mezelf niet doen . Ik zou eerder terug fietsen uit België dan m'n fiets op zo'n twinnyload zetten.
Die Pulsions waren overigens ook heel anders afgebroken, want de tabs zijn gebroken en daar zou ook bij een twinnyload geen kracht op komen te staan.