Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Orbea Lanza of Scott scale 40

ridleyrijder
Forum-lid

ridleyrijder 26 jan 2007 21:34

Mensen, Davonder vraagt een mening tussen 2 merken. Orbea en Scott. Dat is al een uitgemaakte zaak! laten we dan niet uitwijden naar andere merken. Mss heb je een foto van beide en de gegevens van het materiaal dat er op zit, dat zal al een stuk helpen om te vergelijken. Ook de adviesprijzen zouden handig zijn. Zo is het makkelijk om de prijs-kwaliteit te bekijken. Wat mij betreft, zou ik denk ik voor de orbea gaan Het zijn goede MTB's die je niet veel ziet (altijd leuk als ze niet allemaal op dezelfde fiets rijden zoals een Giant). 
Excuse me while I kiss the sky

fransz
Forum-lid

fransz 28 jan 2007 15:51

Heb een twee tal jaar op een POP-R gereden, we lichtere wielen in gezet, stuurpen, stuur en zadelpen vervangen door WCS.
Vanwege de, naar mijn idee, erg korte zit (18" ), vond ik de fiets niet aangenaam rijden. Dit in vergelijking met mijn KillerBee (B1) van 48 cm.
Wat ik weer wel aangenaam vond waren de v-brakes.
Je kunt het frame in meerdere kleuren laten spuiten.

sportacus
Forum-lid

sportacus 24 feb 2007 11:03

Ben ook geïnteresseerd in zo een Lanza frame.
Het is wel iets zwaarder dan een scott scale 40.
Heb ergens gelezen dat het Orbea frame, 20", rond de 1800 gram weegt.
Anderzijds, dit komt de stijfheid ten goede, heb hier zo een "slap" specialized frame, kan je zeggen, in bochtig en ruw bergaf rijden geeft dit een zeer onveilig gevoel en in het rechtdoor rijden op volle kracht voel je het frame duidelijk wiegen.
Aluminium frames van 1400 - 1500 gram geloof ik niet meer in.
Ben wel aan het twijfelen tussen een 18" of een 20".
Ben 1.85 m en heb binnenbeenlengte van 90 cm.
Eet veel fruit en groenten, en alles gaat vanzelf

evers
Forum-lid

evers 24 feb 2007 21:29

Quoten: Origineel geplaatst door sportacus op 24 Februari 2007

Ben ook geïnteresseerd in zo een Lanza frame.
Het is wel iets zwaarder dan een scott scale 40.
Heb ergens gelezen dat het Orbea frame, 20", rond de 1800 gram weegt.
Anderzijds, dit komt de stijfheid ten goede, heb hier zo een "slap" specialized frame, kan je zeggen, in bochtig en ruw bergaf rijden geeft dit een zeer onveilig gevoel en in het rechtdoor rijden op volle kracht voel je het frame duidelijk wiegen.
Aluminium frames van 1400 - 1500 gram geloof ik niet meer in.
Ben wel aan het twijfelen tussen een 18" of een 20".
Ben 1.85 m en heb binnenbeenlengte van 90 cm.

wat voor frame heb je van specialized? die mtb frames staan namelijk erg hoog aanschreven..
zelf heb ik dit probleem dus ook van de maat. Ik moet gewoon een 19 inch hebben en ga daarom weer op zoek naar een speci ofzo
Train ze!

composite
Forum-lid

composite 27 feb 2007 20:17

Kijk ook eens bij Canyon. Voor die 2550 euro heb je daar een bike zoals de Ultimate CF8.0. een carbon ragbak met een topvork en voor de rest erg goede specs (X.O, Dt Swiss etc).
Wellicht weinig imago, maar wel veel waar voor je geld!
Gang is alles!!

Plaats reactie