Welke wielset
70000 per jaar is of een tikfoutje of we hebben hier met een rasechte fietsverslaafde te maken. In het eerste geval zou ik voor de eurus wielset gaan, in het tweede geval zou ik voor 10 eurus wielsetjes gaan
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...
Ik zou inderdaad ook voor de eurossen gaan tenzij je het geld liever in je zak houd aangezien zonda's wel een stukkie goedkoper zijn. Carbon velgen, ze gaan sneller maar zijn kwetsbaarder en duurder te vervangen.
hallo,
Ik zag net een setje dura ace WH7800 voor 360€ !!
Welke keuze is de beste: die dura ace of een Easton circuit voor 350€?
hallo,
Ik zag net een setje dura ace WH7800 voor 360€ !!
Welke keuze is de beste: die dura ace of een Easton circuit voor 350€?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Wat denk je van geld, veel geld. Waar de profs mee rijden is gewoon een kwestie wie er het meest betaald. Zie bijv Zipp in 2005 die CSC verplichte stelde op P-R op Zipps te rijden, gevolg voor CSC was dat er nog al wat velgen braken en dus dat de renners tijd verloren.
@ anno
Je begint nu ineens over naven, dat is heel anders dan complete wielen.
De Dura Ace naven hebben een uitstekende reputatie.
De Easton naven overigens ook maar zijn wel aanmerkelijk korter op de markt.(ja, ok daarvoor was het Velomax). Ik weet overigens dat forumlid Ilko een probleempje met zijn Easton naaf heeft gehad.
Zelf rijd ik ook met Easton naven; niks dan lof! Ruim 5000 km zonder problemen.
@ henri:
met Eurus koop je zo ongeveer de meest degelijke wielen er zijn. Ze zijn ook nog eens behoorlijk licht. Uitstekend geschikt voor kilometervreters die het hele jaar met één setje willen rijden. Mijn fietsmaatje heeft met zijn 2005-setje al ruim 15k weggetrapt. Hij is ruim 80 kg en ze zijn nog kaars- en kaarsrecht.
Je begint nu ineens over naven, dat is heel anders dan complete wielen.
De Dura Ace naven hebben een uitstekende reputatie.
De Easton naven overigens ook maar zijn wel aanmerkelijk korter op de markt.(ja, ok daarvoor was het Velomax). Ik weet overigens dat forumlid Ilko een probleempje met zijn Easton naaf heeft gehad.
Zelf rijd ik ook met Easton naven; niks dan lof! Ruim 5000 km zonder problemen.
@ henri:
met Eurus koop je zo ongeveer de meest degelijke wielen er zijn. Ze zijn ook nog eens behoorlijk licht. Uitstekend geschikt voor kilometervreters die het hele jaar met één setje willen rijden. Mijn fietsmaatje heeft met zijn 2005-setje al ruim 15k weggetrapt. Hij is ruim 80 kg en ze zijn nog kaars- en kaarsrecht.
Ik begin nu idd in een keer over de naven. Dat is een onderdeel van de wielen, die is volgens mij bij dura ace beter dan bij die easton. Ik vind het namelijk vreemd dat een zo geliefde producent (shimano, de groepen vooral) zulke slechte wielen kan maken. Dat wil niet zeggen dat ik jullie niet geloof, zeker niet! Wat is er eigenlijk zo slecht aan de shimano wielen dan?
Shimano heeft niet ingezien dat wielen maken een vak apart is. Campagnolo wel, want die laten hun wielen ook weer elders maken (ik dacht bij Corima). Aan het einde van de dag ligt de kwaliteit van Campa wielen dan ook een stap hoger dan Shimano.
De wielen van Shimano zjin overigens niet slecht hoor (afgezien van de WH-55x serie) maar voor dat geld is zeker iets beters te krijgen. Persoonlijk vind ik ze ook oer-lelijk, maar da's weer een andere discussie...
De DA-naven zullen wellicht wel beter zijn dan die van Easton (ze worden niet voor niks veel gebruikt in handgespaakte setjes), maar goed de kwaliteit van een wiel wordt bepaald door het geheel aan onderdelen en niet alleen door de naaf.... In theorie zou je natuurlijk een DA-naaf in een Easton velg kunnen zetten
De wielen van Shimano zjin overigens niet slecht hoor (afgezien van de WH-55x serie) maar voor dat geld is zeker iets beters te krijgen. Persoonlijk vind ik ze ook oer-lelijk, maar da's weer een andere discussie...
De DA-naven zullen wellicht wel beter zijn dan die van Easton (ze worden niet voor niks veel gebruikt in handgespaakte setjes), maar goed de kwaliteit van een wiel wordt bepaald door het geheel aan onderdelen en niet alleen door de naaf.... In theorie zou je natuurlijk een DA-naaf in een Easton velg kunnen zetten