Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

gaatjes en draad tappen bidonhouder

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 04 jan 2007 12:13

Quote: Origineel geplaatst door peedsbikes op 04 Januari 2007
Op een crosser horen geen bidonhouders.

Wat een kolder. Dat is een keuze die ieder voor zich maakt.
Less is bore

sharkman
Forum-lid

sharkman 04 jan 2007 12:26

aan een crosser horen geen bidonhouders als hij inderdaad als zodanig gebruikt wordt (dus op de schouder gedragen) maar als hij ingezet wordt als toerfiets is er geen enkel bezwaar tegen. Op een MTB hoort geen vaste vork maar ik zie er voldoende.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 jan 2007 13:06

En een bidon kwijtraken is vooral een kwestie van de verkeerde bidonhouder gekocht hebben. Het kan natuurlijk altijd wel eens gebeuren, maar ik ben er al jaren geen 1 meer kwijt geraakt en ik heb genoeg km's over de kasseien gereden in wedstrijden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

peedsbikes
Forum-lid

peedsbikes 08 jan 2007 11:02

In principe heb je gelijk is idd een keuze.
Maar de reden dat een bidonhouder niet standaard is op met name wedstrijdwaardige frames is het volgende. De fiets kan makkelijker op de nek gegooid worden bij het lopen, en dan zit de houder in de weg. En tijdens wedstrijden heb je geen drinken nodig, deze duren 40min tot een uur voor de elite renners.
Ik zelf knoop tijdens toertochten een kamelenzak op de rug. Verder rijd ik wedstrijden op de crosser.
"Keihard door de bochten, aan snelheid gewend"

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 jan 2007 19:06

Maar diegene hierboven rijden helemaal geen wedstrijden, dus is het dan zo'n probleem dat die bidonhouder een beetje in de weg zit als je de fiets een keertje op moet tillen? Volgens mij niet.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

peedsbikes
Forum-lid

peedsbikes 08 jan 2007 23:17

Ach ja je hebt gelijk hoeft niets uit te maken een bidonhouder erop. Maakt mij niets uit.
Maar het is zo'n statement, ik als crosser denk er zo over. En ja iedereen heeft een mening, en ik denk dat je die best mag filteren op dit mooie forum.
Zo heeft iedereen een mening over allerlei zaken.
In ieder geval heerlijk dat iedereen toch gewoon in zijn waarde wordt gelaten, vandaar dat ik vaak buurt op dit forum, en graag mijn mening filter.
Gegroet,
Pieter H.
"Keihard door de bochten, aan snelheid gewend"

Plaats reactie