Koop een vork met oliedemping met instelbare rebound.
Naar mijn mening is dat belangrijker dan wel of geen lock out. Lock out is effectief wanneer je veel uit het zadel komt, dus met steile klim of tijdens aanzetten bij tempoversnelling.
Tora 318 Solo Air is iid een prima vork, verkrijgbaar voor 239€. Lijkt veel op de Reba, alleen de Tora weegt een halve kilo meer.
Hardtail of zonder vering?
klopt de tora 318 u turn is een goede voor vork (rij er zelf ook mee) maar deze heeft geen echte lockout maar een regelbare demper die hem stugger maakt maar niet lockt. Een voor vork met een "echte " lock out kost toch wel meer als de tora (advies prijs ong. € 285,00). En inderdaad een lock out gebruik je het meeste staand fietsend (wat niet veel mensen lang volhouden).
Trek oclv 9900 pro issue
Gazelle V4 mod.
Gazelle V4 mod.
-
- Forum-lid
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 01 mei 2006 13:31
Als je voor 99 in de lage landen rijd is het voordeel van gewichtsbesparing van ondergeschikt belang. Pas bij serieus klimmen gaat gewichtbesparing een belangrijke rol spelen.
Het is al heel vaak bewezen dat je met een stijve vork niet sneller bent. Waarom rijden vrijwel alle prof-rijders met een verende voorvork? terwijl deze toch al snel 500 gram zwaarder is? Vanwege de veel betere controle dus. Alleen bij staand klimmen of sprinten is lockout nodig. Bij een zittende klim heb je een beter grondcontact met voorvering. Je verspilt bovendien minder energie als schokken worden opgevangen door je vork.
Keuze is simpel: Verende vork (Reba Team of FOX RL of RLC, RLT)
Het is al heel vaak bewezen dat je met een stijve vork niet sneller bent. Waarom rijden vrijwel alle prof-rijders met een verende voorvork? terwijl deze toch al snel 500 gram zwaarder is? Vanwege de veel betere controle dus. Alleen bij staand klimmen of sprinten is lockout nodig. Bij een zittende klim heb je een beter grondcontact met voorvering. Je verspilt bovendien minder energie als schokken worden opgevangen door je vork.
Keuze is simpel: Verende vork (Reba Team of FOX RL of RLC, RLT)