Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

nieuwe ridley excalibur

kelner
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 dec 2006 00:35

kelner 01 jan 2007 17:28

Quoten: Origineel geplaatst door kelner op 29 December 2006

wie kan er mij info geven over de ridley excalibur?ik zou die graag kopen...

ik vind t gewoon een heel knappe fiets maar wil iets te weten komen over de kwaliteit...zodat ik geen kat in een zak koop....ik doe ongeveer 7000km op een jaar....

chelleke
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 mei 2004 14:17

chelleke 02 jan 2007 11:56

Quoten: Origineel geplaatst door Chelleke op 02 Januari 2007


Ik heb sinds mei 2005 een Ridley Excalibur.Ik heb in het begin ook getwijfeld of ik er een zou kopen, maar rekende bij enige miskoop op de garantie.
In november 2005 was het dus zover, ik had problemen met een te slap kader. Dwz dat het achterwiel tegen de achterbrug aan kwam. Hierdoor dus al een redelijk schuurplek op het carbon. Ik ben dan terug naar men FM geweest en 14 dagen later had ik een nieuwe fiets. (dat vind ik dus vrij snel)1 jaar later heb ik dus geen probleem meer met het kader, en ben ik zeer blij dat ik toen voor dit kader gekozen heb. Zo mooi en zo licht, en voor een schappelijke prijs.

kelner
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 dec 2006 00:35

kelner 03 jan 2007 16:26

Quoten: Origineel geplaatst door Chelleke op 02 Januari 2007


Quoten: Origineel geplaatst door Chelleke op 02 Januari 2007


Ik heb sinds mei 2005 een Ridley Excalibur.Ik heb in het begin ook getwijfeld of ik er een zou kopen, maar rekende bij enige miskoop op de garantie.
In november 2005 was het dus zover, ik had problemen met een te slap kader. Dwz dat het achterwiel tegen de achterbrug aan kwam. Hierdoor dus al een redelijk schuurplek op het carbon. Ik ben dan terug naar men FM geweest en 14 dagen later had ik een nieuwe fiets. (dat vind ik dus vrij snel)1 jaar later heb ik dus geen probleem meer met het kader, en ben ik zeer blij dat ik toen voor dit kader gekozen heb. Zo mooi en zo licht, en voor een schappelijke prijs.

op het forum zijn er oude reacties,zijn er ondertussen nog recente reacties en ervaringen op de fiets?mag ik aannemen dat de prijs op internet(2300euro afgemonteerd)een juiste prijs is?

chelleke
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 mei 2004 14:17

chelleke 03 jan 2007 17:50

de prijs hangt natuurlijk af van de afmontage.Voor de kader alleen heb ik 1200€ betaald.

kelner
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 dec 2006 00:35

kelner 03 jan 2007 21:09

Quoten: Origineel geplaatst door Chelleke op 03 Januari 2007


de prijs hangt natuurlijk af van de afmontage.Voor de kader alleen heb ik 1200€ betaald.



ik rij nu met een giant ocr afgewerkt met carbon zadelpen en een campognolo groep....kan ik die ridley daar een beetje mee vergelijken?ik had last van schudden en beven in afdalingen met mijn giant en dat vanaf 60km per uur...

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 jan 2007 21:16

Dan ben ik benieuwd hoe zwaar dat je bent, ik neem aan geen 60 kg. Het zou wel handig zijn als je zo vermelden welke campa groep je nu hebt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

kelner
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 dec 2006 00:35

kelner 03 jan 2007 21:48

ik weeg 70kg,we reden in de vogezen t schijnt dat de voorvork van de giant te ver naar voor gebogen is om te dalen...
de campa groep die ik zou kiezen op de ridley is centaur...

kelner
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 dec 2006 00:35

kelner 04 jan 2007 20:49

ohja,van de giant is het mirage

kelner
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 dec 2006 00:35

kelner 06 jan 2007 22:09

Quoten: Origineel geplaatst door kelner op 03 Januari 2007


Quoten: Origineel geplaatst door Chelleke op 03 Januari 2007


de prijs hangt natuurlijk af van de afmontage.Voor de kader alleen heb ik 1200€ betaald.




ik rij nu met een giant ocr afgewerkt met carbon zadelpen en een campognolo groep....kan ik die ridley daar een beetje mee vergelijken?ik had last van schudden en beven in afdalingen met mijn giant en dat vanaf 60km per uur...

waar heb je dat kader gekocht?op internet staat ie namelijk 1535€

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 jan 2007 22:15

Quoten: Origineel geplaatst door kelner op 03 Januari 2007


ik weeg 70kg,we reden in de vogezen t schijnt dat de voorvork van de giant te ver naar voor gebogen is om te dalen...

Dat van die voorvork is onzin. Maar zo te horen heb je een Giant uit het tijdperk dat ze vrij slap waren. Als je nu Mirage hebt en een fiets die te slap is ga je er met iedere fiets een heleboel op vooruit. Het enige wat mij niet bevalt aan Ridley is dat ze tegen ons consumenten staan te liegen over de problemen die ze hebben gehad. Ik snap niet waarom ze niet gewoon hebben toegegeven dat ze behoorlijke problemen hadden en dat die nu opgelost zijn en dat het niet meer opnieuw zal gebeuren. Want dat de grote problemen die er waren opgelost zijn is wel duidelijk.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

kelner
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 dec 2006 00:35

kelner 06 jan 2007 23:27

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 06 Januari 2007


Quoten: Origineel geplaatst door kelner op 03 Januari 2007


ik weeg 70kg,we reden in de vogezen t schijnt dat de voorvork van de giant te ver naar voor gebogen is om te dalen...

Dat van die voorvork is onzin. Maar zo te horen heb je een Giant uit het tijdperk dat ze vrij slap waren. Als je nu Mirage hebt en een fiets die te slap is ga je er met iedere fiets een heleboel op vooruit. Het enige wat mij niet bevalt aan Ridley is dat ze tegen ons consumenten staan te liegen over de problemen die ze hebben gehad. Ik snap niet waarom ze niet gewoon hebben toegegeven dat ze behoorlijke problemen hadden en dat die nu opgelost zijn en dat het niet meer opnieuw zal gebeuren. Want dat de grote problemen die er waren opgelost zijn is wel duidelijk.

mijn giant is die van model 2001 met een campa mirage en waarschijnlijk een slap kader..de ridley excalibur zou ik met een centaur uitrusten.. bedankt voor de info over de ridley,ik geloof ook wel dat ze nu hun zaakjes op orde hebben...

kelner
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 dec 2006 00:35

kelner 06 jan 2007 23:30

heb je anders nog tips voor merken voor een budget van €2500?
ik vond de kuota ?kerde? ook mooi...

Plaats reactie