Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Assos fugu jack.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 27 dec 2006 18:54

Quote: Origineel geplaatst door hehu op 27 December 2006
Nee, de Duitse BIKE, de MTB tegenhanger van de Duitse Tour.


Al dan niet toevallig staat die test ook de Tour dan

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 27 dec 2006 20:12

Raphaël,

Hartelijk dank voor je foto's en je prima uitleg.

Wil je nog aangeven waar dit jack beter/anders in is dan het 851 jack, omdat je aangeeft dat dit jack je beter bevalt.

Ik geloof dat je ook die AirPlus LL hebt.

Zelfde vraag als boven waarin is deze broek beter dan die AirBlock LL.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 27 dec 2006 21:52

Quote: Origineel geplaatst door velo op 27 December 2006
Raphaël,

Hartelijk dank voor je foto's en je prima uitleg.
graag gedaan

Wil je nog aangeven waar dit jack beter/anders in is dan het 851 jack, omdat je aangeeft dat dit jack je beter bevalt.

ik vind de fugu beter omdat de 851 goed werkt tot zeg +4 en de fugu van zeg +10 tot -? (vanochtend nog 80km weggetrapt, ging om 09u weg en 't was waterkoud, maar nergens last van, wel assos winterondershirt eronder)
het achterpand van de fugu is langer dan dat van de 851 en die kruipt bij mij omhoog, daarom heb ik een velcro strip op de zoom genaaid en een op m'n oude broek (voorloper van de 851). Daarmee was het probleem over. Ook vind ik de pasvorm van de fugu beter.

Ik geloof dat je ook die AirPlus LL hebt.
Zelfde vraag als boven waarin is deze broek beter dan die AirBlock LL.

klopt, zowel voorlopr van de 851 als een airplus LL.
helaas was de grijze 851 nu al uitverkocht (want staat mooi bij grijze 851 jack). die Airplus vind ik fijn want mijn kruis blijft nu wel warm en bij die oude niet.
Windblocker materiaal van jack en broek zijn geweldig





oh ja, nog één punt:ik gaf al aan dat ik de prijs wat hoog vind, maar hoe zit het met de prijs/kwaliteit verhouding? die kan ik pas beoordelen als het jack en de broek zich een paar seizoenen goed gehouden hebben en ook na etterlijke wasbeurten en vele tochtjes nog steeds in goede conditie zijn.

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 27 dec 2006 22:08

Raphaël,

Dank weer voor je prima uitleg.

Het verhaal is wel duidelijk nu


M.b.t. de prijs/kwaliteit verhouding dat is ook een beetje persoonlijk vrees ik. Je zou haast verwachten dat gezien de prijzen dit soort kleding bijna een levenlang mee moet gaan, echter de prijs wordt voor een (zeer) groot gedeelte bepaald door het gruwelijkdure ontwikkelen/testen.

Dat er met het gebruikte materiaal er best een goede levensduur of draagtijd (de tijd dat je het draagt) te behalen valt is ook wel evident, maar ook Assos kleding zal gaan slijten net als alle andere.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

bo11gevers
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 10 aug 2005 00:47

bo11gevers 28 dec 2006 19:37

Quoten: Origineel geplaatst door Lady Scott op 28 December 2006

Ik heb sinds kort ook een Fugu jack alles is inmiddels aan de orde gekomen wat ik ook wilde zeggen alleen de opmerking over de maatvoering verbaast mij zeer (iemand schrijft normaal L nu M) mijn ervaring is precies tegengesteld het jack valt zeer klein ik draag normaal M maar nu L en deze zit echt zeer aagngesloten! Verder kan ik alleen maar zeggen SUPER! 

Idd dat merkte ik ook! Normaal gezien zit ik altijd rond een medium of large in andere merken en nu had ik een XL nodig!!

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 29 dec 2006 00:29

Quote: Origineel geplaatst door bo11gevers op 28 December 2006
Idd dat merkte ik ook! Normaal gezien zit ik altijd rond een medium of large in andere merken en nu had ik een XL nodig!!


Wat me opvalt is dat de maatvoering niet consistent is. De ene keer heb ik een M nodig, bijv voor mijn jersey's, voor mijn airblock 851 jack had ik een L nodig, voor mijn oude winterbroeken zelfs XL. En nu valt de fugu voor mij groot uit en kan ik met een M toe, zelfs met winterondershirt eronder...

Plaats reactie