Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

IJs- en ijskoud

galibier
Forum-lid
Berichten: 340
Lid geworden op: 18 feb 2006 21:09

galibier 21 dec 2006 22:28

Ik heb mij enkele maanden geleden bij Aldi een paar alu warmtezolen( 'De warmtezool met aluminium bescherming tegen kou' zoals Aldi het afficheert) aangeschaft voor een paar neuros. Zij bestaan uit een aluminiumfolie met daarop een schuimrubber laag en daarbovenop een wolvlies laag.
Vandaag voor het eerst gebruikt en geeft echt een verbetering. Voeten zijn wel niet echt comfortabel warm, maar ook zeker niet meer ondraaglijk koud. Ik draag boven mijn raceschoenen met dit weer ook nog eens overschoenen van BBB.
Ik vind deze oplossing super en goedkoop.
Of zij nu nog in Aldi te krijgen zijn, weet ik niet want het was een eenmalige actie maar soms blijven er wel enkele onverkochte exemplaren liggen in een grote bak. Volgens mij moeten zulke zooltjes ook elders te vinden zijn.
MVRGR

jacky
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 dec 2006 00:43

jacky 21 dec 2006 23:08

Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 21 December 2006

Al eens bekeken hoeveel ruimte je hebt in de schoenen. Dat is namelijk ook een belangrijk punt in het koude gevoel, als je voeten afgeklemd zitten voelen ze kouder aan en duurt het langer voor ze weer een beetje gevoel geven.

Er is ruimte voldoende en ik doe de schoenen niet erg vast bovenop om de bloedcirculatie zo goed mogelijk te laten verlopen.

jacky
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 dec 2006 00:43

jacky 21 dec 2006 23:09

Nogmaals bedankt voor alle tips. Ik kijk geregeld terug naar mijn vraag en kijk welke tips ik kan gebruiken kan van jullie.

koersklak
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 15 jul 2004 01:03

koersklak 22 dec 2006 10:22

Zoals in al de vorige posts ook al gepost is hier mijn volledig antwoord op koude tenen.
Vorige zondag in Sankt Vith gereden met mijn drielagensysteem + overschoenen en mijn voeten bleven relatief warm.
 
 
http://koersklak.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

fietsernl
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 29 apr 2004 13:35

fietsernl 29 dec 2006 09:25

Kijk eens op deze website: http://www.icebike.org/
 
Dirk

Plaats reactie